Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
1673206519631.webp

Typ sån här förpackning finns på de flesta sorter typ.
 
Har precis ätit kvällsmat och ska strax borsta tänderna. Tänkte rulla håret också innan läggdags.
Imorgon är det åter till vardagen så jag ska jobba 7-19 följt av stallet.
Dottern är dock inte åter till vardagen förrän på tisdag. Hon har en kompis som sover över inatt så de lär säkert roa sig imorgon :)
 
Har precis ätit kvällsmat och ska strax borsta tänderna. Tänkte rulla håret också innan läggdags.
Imorgon är det åter till vardagen så jag ska jobba 7-19 följt av stallet.
Dottern är dock inte åter till vardagen förrän på tisdag. Hon har en kompis som sover över inatt så de lär säkert roa sig imorgon :)
Oj vilken arbetsdag.
 
Usch vad tomt det känns när man har läst ut en bra bok.
Lyssnar på ”en akustisk konsert med Gessle”. Hört den två ggr förut men den är väldigt bra.
Borde sova.
 
Mitt senaste virkprojekt - ytterligare en elefant 🐘 Fast detta mönstret har jag aldrig virkat tidigare. Har virkat små elefanter men denna är mycket större :) Blev dock inte helt nöjd med snabeln så jag kanske gör om den senare…
Nu ska elefanten bara få kläder, sen är den klar :love:

AA3BFDC0-2104-4222-B70A-F635DD7E367B.webp
 
Varning för gnälligt inlägg. Landat i vårt lilla hyrhus. Har varit en enormt stressig dag efter sömnbrist och med PMS i en blandning som jag inte stod pall för. Tappade fattningen till slut och mina stackars nära fick ta smällen.
Värst blev det för stackars stora killen som precis som jag är född med nerverna på utsidan. Det blir en ond cirkel där han pipandes springer runt som en osalig ande och är i vägen medan jag känner hur varje pip fräter på nerverna. Fattar ju att det är just då han behöver mitt lugn som mest, inte att jag skäller på honom 😔
Så nu sitter jag och skäms med två bultande tummar. Den ena klämde jag i klädkammardörren och den andra bröt jag bak nageln på så det började blöda.
 
Varning för gnälligt inlägg. Landat i vårt lilla hyrhus. Har varit en enormt stressig dag efter sömnbrist och med PMS i en blandning som jag inte stod pall för. Tappade fattningen till slut och mina stackars nära fick ta smällen.
Värst blev det för stackars stora killen som precis som jag är född med nerverna på utsidan. Det blir en ond cirkel där han pipandes springer runt som en osalig ande och är i vägen medan jag känner hur varje pip fräter på nerverna. Fattar ju att det är just då han behöver mitt lugn som mest, inte att jag skäller på honom 😔
Så nu sitter jag och skäms med två bultande tummar. Den ena klämde jag i klädkammardörren och den andra bröt jag bak nageln på så det började blöda.
Förhoppningsvis blir morgondagen bättre!
 
Plockat undan julen nu när barnen åkte till sin pappa. Blev väldigt tomt, men så insåg jag att jag kan ta ut jobbets julgåva på plantagen. Så det får jag inskaffa imorgon så jag kan köpa mer blommor :love:
Exakt samma här! Inköp av blommor imorgon! Det var för en gångs skull lite svårt att slänga ut granen, för den var så himla fin! 😩
Men nya blommor är nog en väldigt bra idé❣️
 
Efter fem dagar härlig och varierad motion för pållan i snön 😍 envisades jag inte idag när det vräkt ner regn klippt hela dagen utan fixade "bara" boxen i lugn och ro och grejade lite extra hemma. Tog till exempel tag i och frostade ur frysen som verkligen var hög tid och som alltid lika skönt efteråt att det är gjort! 😃. Lillkissen tyckte ju det var spännande 😄 och sen blev det varma mackor och te till kvällis och säsongsstarten av Farmen 😊 se om de kan klara av att driva gården istället för att fokusera på allt annat som är ganska uppenbart 😆. Sen var det hur skönt som helst att krypa ner nyduschad I renbäddad säng 😍. Sovtajm 😴.
 
Ligger på sängen, unghunden använder mig som någon kombinerad ryggstöd/huvudkudde. Hon tänker nog ligga så riktigt länge och det är SÅ mysigt :love: Gissar att jag själv somnar snart också. Imorgon ska jag pyssla och fixa med saker och ting hemma. Ganska skönt att kunna jobba helg och vara ledig på vardag :)
 
Måndag snart och tillbaka till jobbet. Spänningshuvudvärken tränger sig på mer och mer ju närmare kvällen kom. Vill verkligen inte dit. :(

Ligger iaf i sängen efter att ha pusslat lite. Kl ringer kl. 06.15 imorgon. Så är väl bäst att försöka sova..
Är det något speciellt just nu som gör att du inte vill till jobbet eller mår du ofta dåligt av jobbet? Om det är något tillfälligt så hoppas jag att det går bättre imorgon än vad du tror, är det något regelbundet elände så hoppas jag att du kan hitta ett annat jobb.
 
Det låter inte så bra för dig, hur ofta känner du att du inte vill dit? är det ofta, kan du byta isåfall?

Så ska det absolut inte vara ❤

Är det något speciellt just nu som gör att du inte vill till jobbet eller mår du ofta dåligt av jobbet? Om det är något tillfälligt så hoppas jag att det går bättre imorgon än vad du tror, är det något regelbundet elände så hoppas jag att du kan hitta ett annat jobb.

Det går i perioder. Men brukar väl kännas bättre när jag väl är på plats. Har lite annat i att tänka över i huvudet också så då brukar frustrationen över jobbet komma fram extra mycket .
Speciellt nu som jag ska tillbaka efter att jag har varit ledig i över 2 veckor och kunnat göra/jobba som jag själv vill, utan att behöva tänka på hur denna arbetsplats ska säga om mitt andra jobb.

Men jag har börjat sondera alternativ till annat jobb då jag känner att det blir oftare och oftare som jag inte vill dit. Så mentalt är processen redan igång för att gå vidare och hitta något annat. Ska bara hitta en lösning så jag inte säger upp mig från fast tjänst utan att ha någon som helst garanterad inkomst...
 
Det går i perioder. Men brukar väl kännas bättre när jag väl är på plats. Har lite annat i att tänka över i huvudet också så då brukar frustrationen över jobbet komma fram extra mycket .
Speciellt nu som jag ska tillbaka efter att jag har varit ledig i över 2 veckor och kunnat göra/jobba som jag själv vill, utan att behöva tänka på hur denna arbetsplats ska säga om mitt andra jobb.

Men jag har börjat sondera alternativ till annat jobb då jag känner att det blir oftare och oftare som jag inte vill dit. Så mentalt är processen redan igång för att gå vidare och hitta något annat. Ska bara hitta en lösning så jag inte säger upp mig från fast tjänst utan att ha någon som helst garanterad inkomst...
Börja med att fixa till din linkedin och cv, sen när du kan så sätt upp i linkedin att du söker jobb. Det är en bra start och beroende på jobb och eller utbildning så kommer det att kontakta dig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 787
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 699
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 944
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp