Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jääääkel vad regnet öser ner 😳. Det här hade jag verkligen föredragit i somras när det var på tok för varmt och torrt! Synd på snön men det kommer snart ny 😁😍.
 
Jag har gjort en potatis- och köttfärsgratäng, en rejäl sats korv stroganoff och en bytta coleslaw :d
Det bör innebära att matlagningen kommande vecka endast innebär att koka ris och det gör micron under tiden jag duschar.
Nu ska jag pausa i soffan en stund innan jag ska duscha och hänga upp tvätten.
 
Jag äter sällan ost och bröd men nu blev jag sugen efter att ha läst brödtråden. Så nu blev det macka med ost till frukost.
Men stör mig fortfarande att den mesta osten bara fanns i stora storlekar att köpa. Så trist att mat fortfarande inte anpassas efter singelhushåll också.
Har du kollat det färdigskurna sortimentet? Jag har ofta köpt en sån förpackning om jag ska köpa fika till ett möte med max 10 deltagare. Blir inget spill heller eftersom de inte har kanter-
 
Har pratat med en annan granne som bor i samma byggnad och de säger samma sak - de hör inte grannarna alls så låter väldigt märkligt att mina grannar klagar när ljudnivån inte ens är hög.

Tydligen är de gamla, men jag är inte gammal så jag måste få ha ett liv jag med!
Är e säkra på att et är just du som låter?

Ljud kan transporteras udda vägar.
Det kan vara en annan trappuppgång eller något som färdats längs ventilation.

Gå det att få fram VAD som hörs? Musik? Höga röster? Buller?
 
Led mig verkligen igenom skidorna. Pappa säger att när man tror att man är slut så finns det en del procent kvar. Och det har jag sett forskning på. Men det gäller nog inte Frida! Vilken maskin.

Sen bjöd päronen på tacos och syrran och syrrandotter kom också.

6D222F42-0222-473A-BD7E-7017BD9D8169.webp
 
Är e säkra på att et är just du som låter?

Ljud kan transporteras udda vägar.
Det kan vara en annan trappuppgång eller något som färdats längs ventilation.

Gå det att få fram VAD som hörs? Musik? Höga röster? Buller?
Ingen aning men nu har de klagat till min hyresvärd så jag är rätt förbannad på dem. De hade liksom kunnat komma upp och sagt något så hade det varit avhjälpt snabbare och jag hade vetat om problemet.

Har fått förklara för hyresvärden att jag inte alls har massiva partyn i min lägenhet konstant. Det var liksom min chef, en 65 årig man som var på besök igår så det var inte precis vilt. :meh:

Den andra Kinesiska grannen tycker att de är knäppa och undrar om de har någon slags super hörsel :rofl: han är tydligen vaken mitt i natten konstant och spelar tv spel och pratar högt och får inte klagomål.
 
Lila mys Enbär är bäst! :love::love::love::love:

Håller på och tränar katterna att använda toan för att kissa och bajsa och hon bajsade precis i träningslådan! Får hoppas att Rönnbär hakar på. Någon av dem hade bajsat i tvättmaskinen igår så jag höll på att ge upp :meh:
 
Har målat. Blev en kort men effektiv session.
Två intensiva dagar med div möten framöver nu innan jag åker till bushen och jobbar därifrån i en dryg vecka. Ser fram emot att elda och sitta i biblioteket och dricka rödvin
 
Ser på Greys och ska försöka fixa klart skåpet som jag bestämde mig för att organisera om idag :laugh: vem äger så många små burkar och påsar... Galet för får aldrig användning för sånt:confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 787
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 699
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 944
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp