Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i valet och kvalet. Täppt i näsan i natt igen bara att det nu inte har gått bort. Ont i huvudet (det har jag visserligen jämt men annorlunda ont) och när jag var uppe på toa kändes det lite bubbligt i lungorna.

Vetefan. Har inte tid att vara sjuk och vill åka in och jobba. Skulle ju åka till katten i dag :cry: hjärtat går ju sönder om jag inte får träffa katten.
 
Joggat 5,4 km under en full måne på en svart himmel.
Nu ska det bli gott med frukost.
Sen jobb.
F2E374E8-EFFD-4CB7-AE61-CA873D57C9C7.webp
 
Även när jag var liten bestämde jag. (Började lekis som 6-åring) Det gjorde sig ofta själv om man orkade eller inte.
Haha jag var en duktig flicka även som liten och gick glatt iväg till dagis, skola, lekis, you name it med 43 graders feber. Bara för att man ska det, man får inte vara lat, och att jag inte ville vara till besvär för mamma.
Har tagit många år sedan jag började bestämma själv att lära mig att jag inte är superwoman.

Den värsta gången var nog när jag som "vuxen" hade 41 graders feber och gick till lektionen i alla fall. Lektionen som bestod av att gå runt i oländig terräng i 7 timmar. :banghead: jag kunde inte ta mig till bussen för att börja den 2 timmar långa resan hem när de andra lämnat mig, så jag satt på en parkbänk i 3 timmar tills jag kände att jag kunde stappla iväg.
 
Haha jag var en duktig flicka även som liten och gick glatt iväg till dagis, skola, lekis, you name it med 43 graders feber. Bara för att man ska det, man får inte vara lat, och att jag inte ville vara till besvär för mamma.
Har tagit många år sedan jag började bestämma själv att lära mig att jag inte är superwoman.

Den värsta gången var nog när jag som "vuxen" hade 41 graders feber och gick till lektionen i alla fall. Lektionen som bestod av att gå runt i oländig terräng i 7 timmar. :banghead: jag kunde inte ta mig till bussen för att börja den 2 timmar långa resan hem när de andra lämnat mig, så jag satt på en parkbänk i 3 timmar tills jag kände att jag kunde stappla iväg.
Jag har också alltid varit en ”duktig flicka” men aldrig tålt feber. Har jag feber även om det är pyttelite så kan jag inte stå upp.
Har dock haft tur och inte haft det på 18 år.
 
Även när jag var liten bestämde jag. (Började lekis som 6-åring) Det gjorde sig ofta själv om man orkade eller inte.
Ja precis. Samma med dottern. Har hon sagt att hon inte känner sig bra så är det så. Förutom en gång i lågstadiet då hon sa till pappan att hon mådde illa på morgonen. På väg till skolan sa hon det känns som jag skall kräkas. Vi provar tyckte han. 10 över 8 ringde läraren och sa att han kunde komma och hämta henne för hon hade just precis kräkts.. :rofl:
 
Åh så mysigt. Tänkte precis att det är dags att göra sig i ordning för jobb. Unghunden ville nog snabba på mig lite, för precis då reste hon på sig (hon låg bredvid mig), sträckte på sig och pruttade samtidigt jättehögt(!) preciiiis bredvid mitt huvud :rofl: Jag fick absolut bråttom därifrån... Hon pruttar väldigt sällan, men när det väl sker så vill jag inte direkt sitta bredvid...
 
Rast, inte van att ha rast i en timme men då jag bor nära passar jag på att åka hem och hämta vantar som jag glömde imorse. Dricker en kopp kaffe med.

Var väl lite trött efter ha blivit väckt tre gånger inatt av min sambo 🥱
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
27 28 29
Svar
577
· Visningar
26 161
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 818
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Bästa råttgiftet?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp