Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo det har vi märkt,..Köpte precis till vår äldsta BMW som närmar sig 30- de är lite special med...Vår nyaste (äldre med, 04a) har fina som bara gått en säsong, mellanbilen är obesiktad och avställd så vi får se hur vi gör där men det där om däcken har ju pratats om en tid redan...
De är inga roliga priser, tyvärr skiljer de sig från dag till dag på priserna. Innan var de vecka till vecka
 
Jag vet hur många som får panik så fort första snöflingan trillar ner, och har dåliga vinterdäck
Jag har stenkoll på mina däck och stenkoll på vädret, planerar bytena utifrån när jag behöver köra någonstans och stenkoll på däcktesterna när det är dags att byta. Köper alltid någon av topp tre utifrån mina personliga behov. :up:

Tycker det är skrämmande att min granne småbarnsföräldern köper begagnade däck och tidigare körde på vinterdäck mitt i sommaren med vattenplaning som resultat. :nailbiting:
 
Jag har stenkoll på mina däck och stenkoll på vädret, planerar bytena utifrån när jag behöver köra någonstans och stenkoll på däcktesterna när det är dags att byta. Köper alltid någon av topp tre utifrån mina personliga behov. :up:

Tycker det är skrämmande att min granne småbarnsföräldern köper begagnade däck och tidigare körde på vinterdäck mitt i sommaren med vattenplaning som resultat. :nailbiting:
Då vet du att sommardäcken är värdelösa under 7 grader dagstemperatur. Man kan tom sitta och höra hur hårda dom är ( arbetsskadad ja)
 
Tycker det är skrämmande att min granne småbarnsföräldern köper begagnade däck och tidigare körde på vinterdäck mitt i sommaren med vattenplaning som resultat. :nailbiting:
En bekant som är mer än normalintelligent hade sin far, snåla bonden, som ansvarig för gårdens däck. Hon fick punktering när hon skulle åka iväg. En granne som kom till undsättning konstaterade att däcken var så slitna att korden var framme. :(:(
 
Upptäckte att jag omedvetet rockat sockorna igår. :laugh: Hade visst parat ihop två par fel, ena har en massa hjärtan och det andra en massa prickar.
En av killarna brukar rocka socker varje dag. Ännu roligare blev det efter semestern förra året när en person började på jobbet som typ varje dag har synpunkter över det hela. Det är inte alltid jag har båda strumpor åt rätt håll. Det finns viktigare saker att bekymra sig om klockan 5.30.
 
En bekant som är mer än normalintelligent hade sin far, snåla bonden, som ansvarig för gårdens däck. Hon fick punktering när hon skulle åka iväg. En granne som kom till undsättning konstaterade att däcken var så slitna att korden var framme. :(:(
Fast lite koll på sina egna däck tycker jag man ska ha även om någon annan ansvarar för bytena. Blir du stoppad eller något händer är det den som framför bilen som torskar.
 
Njuter av att ha en dag där saker och ting faktiskt känns riktigt bra, lätta och roliga. Det har känts lite kämpigt de senaste veckorna, av oklar anledning, så jag har fått jobba mycket med mig själv och nu verkar det äntligen vända. Idag känner jag mig fin i mina nya höstkängor, har roligt med kollegorna på kontoret, ska träffa en gammal vän på middag efter jobbet och till på köpet fick jag nyss reda på att jag från och med nästa månad kommer att få mer av både semesterdagar och lön. Ska även få göra mer av den arbetsuppgift jag tycker bäst om (skriva artiklar). 14-åriga Mineur som drömde om att bli journalist känner sig mycket nöjd med detta. :)
 
Har nästan övertalat mig själv att jag inte är sämsta matten i världshistorien för att jag inte kan åka och hälsa på katten i dag. Hon är på en plats med en människa som älskar henne, och som hon älskar tillbaka (trots alla gånger hon fräser och försöker slå mamma i huvudet, jag lovar :angel:) Hon får mat, godis, vatten, gos, varm torktumlare och lek.
Men jag saknar henne :heart, tror det är lite extra allt i dag för pmsen är här och härjar.

Lyssnar på takarbetarna som fortfarande håller på. Jäklar vad de väsnas. Samt grannen som är väldigt nära att leka fram riffen till någon Sabaton låt jag inte kan placera just nu. :cautious:

Funderar på vad jag ska göra. Hjärnan säger att jag ska städa, laga saker, tvätta cykeln, handla, gå promenad, springa, gymma etc. :cautious: Tror inte min hjärna är sjuk-kompatibel. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
27 28 29
Svar
569
· Visningar
26 091
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 816
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp