Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker putsa silverörhängen som var helt gröna. Nu har jag lyckats med hjälp av folie, bikarbonat , ättika, salt och vatten fått dem iaf vanligt icke-putsat silver. Tyvärr är de i ett spindelmönster så jag kommer inte åt att putsa ordentligt. Vilket är problemet när jag försöker använda silverputsmedel.

Är det någon som har tips?
 
Det har inte kommit in ett enda ärende till mig på två dagar :confused: Jättekonstigt.. Kollegan får en del så systemet borde funka i varje fall. Och ingen som ringer heller. Jag sitter mest och pillar navelludd.. Hade jag jobbat privat hade jag blivit orolig för uppsägning pga arbetsbrist. Nu vet jag att det kommer rassla till och komma in mycket om några veckor, men ändå. Jag har tråkigt.
 
Försöker putsa silverörhängen som var helt gröna. Nu har jag lyckats med hjälp av folie, bikarbonat , ättika, salt och vatten fått dem iaf vanligt icke-putsat silver. Tyvärr är de i ett spindelmönster så jag kommer inte åt att putsa ordentligt. Vilket är problemet när jag försöker använda silverputsmedel.

Är det någon som har tips?
En tandborste kanske fungerar?
 
Precis kommit hem från jobbet och ser redan fram emot att jobba imorgon. Det är SÅ mycket nytt, men så kul på samma gång. Chefen (som lär upp mig) är väldigt tydlig med vad hon tycker att jag gör bra och vad jag behöver lära mig, ger mig lagom mycket uppgifter och är väldigt uppmuntrande. Jag känner att jag har sån tur som fått komma till just den arbetsplatsen och får möjligheten att göra allt det här.
 
Haha jag var en duktig flicka även som liten och gick glatt iväg till dagis, skola, lekis, you name it med 43 graders feber. Bara för att man ska det, man får inte vara lat, och att jag inte ville vara till besvär för mamma.
Har tagit många år sedan jag började bestämma själv att lära mig att jag inte är superwoman.

Den värsta gången var nog när jag som "vuxen" hade 41 graders feber och gick till lektionen i alla fall. Lektionen som bestod av att gå runt i oländig terräng i 7 timmar. :banghead: jag kunde inte ta mig till bussen för att börja den 2 timmar långa resan hem när de andra lämnat mig, så jag satt på en parkbänk i 3 timmar tills jag kände att jag kunde stappla iväg.
Jag åkte skidor i Alperna med 40 graders feber. Det var liksom sista dagen.. (Innan Covid)
 
Slutat jobbet. Tittar på Hudson & Rex men behöver verkligen en ny serie för den här är snart slut.
F28EFC0F-AFF7-4545-A9E6-8EA4DC35FC68.webp
 
Dom blir dåliga , däck är en färsk vara . Dvs dom blir torrsprukna och stenhårda. Där är datumstämpel på däck över hur gamla dom är
Så man ska byta däck varje säsong?

Det har jag aldrig fått höra varken ifrån Bilias verkstad eller den lilla jag lämnar in bilen på ibland. Dom kontrollerar mina däck vid byte och säger om dom är ok eller inte. Känns som ett enormt slöseri på miljön att köpa nya däck varje år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
27 28 29
Svar
568
· Visningar
26 091
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 816
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp