Vad gör vi del CLXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har nästan övertalat mig själv att jag inte är sämsta matten i världshistorien för att jag inte kan åka och hälsa på katten i dag. Hon är på en plats med en människa som älskar henne, och som hon älskar tillbaka (trots alla gånger hon fräser och försöker slå mamma i huvudet, jag lovar :angel:) Hon får mat, godis, vatten, gos, varm torktumlare och lek.
Men jag saknar henne :heart, tror det är lite extra allt i dag för pmsen är här och härjar.

Lyssnar på takarbetarna som fortfarande håller på. Jäklar vad de väsnas. Samt grannen som är väldigt nära att leka fram riffen till någon Sabaton låt jag inte kan placera just nu. :cautious:

Funderar på vad jag ska göra. Hjärnan säger att jag ska städa, laga saker, tvätta cykeln, handla, gå promenad, springa, gymma etc. :cautious: Tror inte min hjärna är sjuk-kompatibel. :D
Varför har du inte katten hemma?
 
Har beredskap hela natten, men erfaret folk i första ledet. Så borde inte behöva åka in om det inte händer något utöver det vanliga. Men några telefonsamtal med frågor blir det nog ändå.
Blev väckt när jag sovit drygt en timme och hade sedan svårt att somna om. Så efter jobbet idag tog orken helt slut. Hunden inte helt nöjd med det då hon bara fått en kort runda runt kvarteret ikväll. Men nu har vi däckat i soffan med Rizzoli & Isles.
 
Full rulle med aktivering av mig i dag. Jobb, hundpromenad, ta emot syster och stoppa in mat jag handlat och hon tog med sig till frysen, sedan bege oss till simhallen och simma, därefter äta pizza och så hem igen. En lugn stund en stund innan hundpromenad igen. Hunden ligger utslagen bredvid mig, roade honom med godismatta och leta godis här i rummet, helt vild blev han när han kom på var jag gömt det! Överföll mig för att få allt direkt istället, själaglad på ett sätt bara han kan bli ;)

Själv är jag helt slut. Jag går mycket. Har hund och då rör man ju sig vare sig man vill eller ej. Men att simma i dag var... eh... jobbigt! Ovant! Och kallt. Har inte simmat på typ 11 år så det var svårt att komma igång också. Och rädd för vatten dessutom, höll mig till kanten, måste ha sett dumt ut, kan bara bröstsim också och långsam är jag visst.

Men tja, jag simmade, använde muskler jag inte brukar använda kände jag, fick kramp i ena tån och i andra benet.... :D Skyller på otränad och kallt vatten :D Det blir bättre när vi kommer igång, det blev det för 11 år sedan ju!
 
Funderar på hur tufft det är att vara ung idag. Tänker på den försvunna 13-åringen som försvann i torsdags och misstänks ha utsatts för grooming. Även om polisen tror hon håller sig undan frivilligt är det ju svårt att tro att det inte hänt något.
Det har jag tänkt på många gånger, nu när alla ha mobiler kommer man inte heller undan mobbingen på nätet. Vem som helst kan bli inspelad och uthängd på nätet och trakasserad. Visst, mobbingen var förjävlig även förr men som sagt, nu är man aldrig fredag. :(
 
Tv-serien. Då jag gillar den läste jag de två första böckerna för ett par år sedan men fastnade inte för dem.
Serien är mer lättsam. Böckerna är råa, jag som läste alla böckerna först reagerade på att bara första avsnittet är likt ena boken, resten är hittepå och helt annorlunda. Har dock sett hela serien, den är ju inte dålig! :)
 
Tränat ett lättare pass på gymmet, kroppen lagom mör och trött idag efter jobb och träning. Men saknar min häst ♥️ Imorgon ska jag iaf snusa häst efter jobbet. Det är väldigt sällan jag är ifrån honom trots att han är pappas halva häst också. Men av någon konstig anledning har Trule hamnat på matte senaste två åren 🫣
 
Var till optikern idag och mina ögon är -förutom de tre synfelen då- i tipptopp skick :up:

Intressant nog, så gjorde han nån undersökning för att mäta ögats form, avstånd mellan diverse saker etc.
Givetvis så har mina ögon en udda och ovanlig form 👀

Spelar ingen roll för synfelen eller ögonhälsan som tur är, men det är förklaringen till varför det är omöjligt att hitta progressiva linser och varför det är apsvårt (men inte omöjligt) att hitta vanliga linser som passar 😅
 
Tror att jag fått ihop funktionärslistan till på söndag. Och har bokat träff för A med sin farmor på lördag. Hade videosamtal med sköterska på neuro idag också, skulle skatta mitt mående mellan 1 och 10. Fick skarva lite för jag orkar inte med något strul med medicinen om de tror att jag inte mår bra, bara för att igår och idag är typ 4-5/10 så är ju inte varje dag så. Nu ska jag bara ta mig igenom resten av veckan också.
 
Trött. Verkar som att jag kan få en egen begravningscermoni med bästis. Familjen är med på det.
Men allting har tagit på krafterna. Rehab av fot, min allra bästa vän, som jag kunde säga allting till, finns inte mer. Jag har ändå jobbat 100% men allting tar så mycket längre tid.
Jag är trött. I själen. 💔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 144
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
27 28 29
Svar
563
· Visningar
26 059
Senast: Hajfisk
·
Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 816
Senast: Inte_Ung
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp