Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ute på promenad i solen. Tog en annan väg hemåt, en finare väg, och hittade då av en slump en liten gårdsförsäljning (självbetjäning precis vid grusvägen, betalning med Swish) av nyslungad honung. Köpte en burk - älskar nyslungad honung och honungen hemma är nästan slut. Hade ingen aning om att den gården har biodling, kul! Och tur för mig :D

IMG_20220724_153352.webp
 
Plockade svartvinbär hos föräldrarna igår, men det blev inte så mycket. Mamma ”trodde hon hade lite i frysen” och det blev tillslut närmare 1,5 kg totalt 😂 så idag har jag kokat saft!

Ett litet missöde när jag skulle sterilisera flaskorna 🙈

EC6BDED2-9492-4692-ADE1-5CA76ADF5DFB.webp

En flaska klarade sig dock, så resten av saften får gå in i frysen :)
 
Ångest, beställt ett nytt kylskåp. Det står att det gamla måste vara urkopplat för att de ska ta med sig det, men fasiken, eländet väger 65 kg, hur ska jag få ut det själv? Och får också panik eftersom min lägenhet har enfas och det inte stod något på kylskåpet om det är tre eller enfas
 
Ångest, beställt ett nytt kylskåp. Det står att det gamla måste vara urkopplat för att de ska ta med sig det, men fasiken, eländet väger 65 kg, hur ska jag få ut det själv? Och får också panik eftersom min lägenhet har enfas och det inte stod något på kylskåpet om det är tre eller enfas
Kylskåp för privathushåll är nog uteslutande enfas. Ett kylaggregat drar inte så mycket effekt.
 
Ångest, beställt ett nytt kylskåp. Det står att det gamla måste vara urkopplat för att de ska ta med sig det, men fasiken, eländet väger 65 kg, hur ska jag få ut det själv? Och får också panik eftersom min lägenhet har enfas och det inte stod något på kylskåpet om det är tre eller enfas
Vad har du för golv? Är du inte jätterädd om golven kanske du kan försöka att lyfta upp kylskåpets fötter på en handduk och släpa ut det?
 
Vad har du för golv? Är du inte jätterädd om golven kanske du kan försöka att lyfta upp kylskåpets fötter på en handduk och släpa ut det?

Uråldrig linoleum så det är ingen fara. Alltså inte så pigg på att betala 500 kr för att sätta i en sladd, dvs installering. Måste kolla om jag kan ta bort det. Om Elgiganten är snälla. Jag vill ju gärna också städa bakom och under kylskåpet eftersom det säkert inte gjorts på 25 år.
 
Skäms över att ha suttit inomhus hela dagen utan att egentligen fått speciellt mycket vettigt gjort... Sytt lite på en klänning och fixat lite på min masteruppsats... Dag två på semestern och jag har redan ångest över att jag inte har en tillräckligt bra semester :o

Men jag är glad över att jag äntligen har the time of the month och inte behöver oroa mig för det, och jag tror nog jag ska gå och göra något att äta för jag kanske börjar bli lite väl hangry ^^
 
Skäms över att ha suttit inomhus hela dagen utan att egentligen fått speciellt mycket vettigt gjort... Sytt lite på en klänning och fixat lite på min masteruppsats... Dag två på semestern och jag har redan ångest över att jag inte har en tillräckligt bra semester :o

Men jag är glad över att jag äntligen har the time of the month och inte behöver oroa mig för det, och jag tror nog jag ska gå och göra något att äta för jag kanske börjar bli lite väl hangry ^^
För att du inte är nöjd eller för att andra gör mer?
Själv njuter jag av lediga lediga dagar.
 
Kom hem från att ha handlat i värmen. Åt två skålar med ljuvligt kall tabbouleh med extra citron och salt. Undrar om jag saknar salt eftersom jag äter det till i princip allt just nu.

Nu ska jag ta itu med att försöka lirka ut en hdd som jag till sist lyckades lirka in men med fel sida upp. Nu sitter den som berget. Så typiskt mig.
 
För att du inte är nöjd eller för att andra gör mer?
Själv njuter jag av lediga lediga dagar.
Jag är sämst på att vara ledig! Det är andra året någonsin jag har betald semester, och det känns så fel att inte jobba eller fylla dagarna till max med allt man inte hinner med pga jobb. Så en ledig dag som idag, när jag inte gjort speciellt mycket känns så fel. Lider av riktig FOMO ^^
 
Själv tog jag en liten tupplur efter ha avverkat massa grejer idag, det som är kvar är att släpp in Trule. Tror faktiskt jag ska linda på honom BOT idag inför träning imorgon, brukar ge fin effekt på hans gamla känsliga ben ❤️

Förövrigt, när alla sa att Barbro gjorde ett dåligt lopp näst sist på Axevalla sa ja chilla det här var bra. Travade hela vägen, skötte sig prickfritt och gick i mål med krafter kvar efter ha strulat i över 1 år. Idag vinner hästskrället Stoeliten från dödens på just Axevalla 😂 Och dödens är fasiken inte roligt att springa i det kräver sin häst!
Sa ju det självförtroende självförtroende hästarna måste känna att det kan! Många kommer tro att jag är helt pantade som jag tränar Trule men jag tränar honom med kärlek och uppmuntran, säger åt honom att han är bra när han gör något bra 😘 Som sagt det ska känna sig som kungar från att det lämnar stallet tills att det är tillbaka.
 
Du verkar vara ny medlem här, jag ville hälsa välkommen! Hoppas att du får det minst lika roligt som jag haft och har det 🥰
Vad gullig du är! Tack så jättemycket :love1:🥰

Är nygammal 😊 hängde mycket här förr (innan 08) men har inte kvar mailadressen som mitt bukekonto var kopplat till så skapade en ny användare. Tack för välkomnandet, det var det finaste jag varit med om den här helgen tror jag 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
730
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 842
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 135
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 146
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp