Vad gör vi? Del CLVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äter ostbågar och tar igen mig efter bröllopsfirande nr 4 som inträffade igår kväll. Det blev en helt fantastisk kväll med massor av underbara människor, men nu är vi rätt slitna samt rörande överens om att vi inte behöver fira det här giftermålet mer på ett tag :D
 
Jag är sämst på att vara ledig! Det är andra året någonsin jag har betald semester, och det känns så fel att inte jobba eller fylla dagarna till max med allt man inte hinner med pga jobb. Så en ledig dag som idag, när jag inte gjort speciellt mycket känns så fel. Lider av riktig FOMO ^^
Ok. Jag har svårt att förstå det eftersom jag älskar att få göra inget efter ett år på jobbet där jag alltid ger allt.
 
Jag är sämst på att vara ledig! Det är andra året någonsin jag har betald semester, och det känns så fel att inte jobba eller fylla dagarna till max med allt man inte hinner med pga jobb. Så en ledig dag som idag, när jag inte gjort speciellt mycket känns så fel. Lider av riktig FOMO ^^
Det blir bra. Du behöver bara några dagar på dig att vänja dig.... :)
 
Dagen började dramatiskt. Chika hade någon typ av episod/anfall/jag vet inte vad. Jag var i färd med att göra frukost åt henne och kisse då jag hör en smäll i elementet i hallen, då har våfflan ranglat rakt in i det, tokflåsade och kunde inte gå ordentligt.
Det tog kanske 30-60 sekunder innan hon kunde stå på benen igen. Skitläskigt. :(
Därefter var hon precis som vanligt. Vi gick vår korta morgonpromenad, hon fick frukost, ingen avvikelse alls... så jag bestämde mig för att åka in till jobbet ändå. Flickrona där hjälpte mig med mina rum så att jag kunde bli färdig snarast och åka hem igen - och när jag lyfte att jag nog ville skaffa en petcam för att hålla koll på henne (tänk om hon får småanfall då och då?!) fick jag veta att vi hade en som legat i lost property sedan före jul. Oöppnad i kartong! Chefen skickade hem den med mig. :love:

Nu ska jag bara lyckas koppla upp den, så kan jag ha koll på alla odjuren på telefonen! <3

De är så gulliga. Fick precis mess av av chefen som undrade om våfflan var okej också. Jag tror jag är lite småkär. :D
 
Ok. Jag har svårt att förstå det eftersom jag älskar att få göra inget efter ett år på jobbet där jag alltid ger allt.
När man är 30 och hade sin första semester vid 29 så är det lite svårt att bara slappna av. Min första reaktion förra året när jag fick mina semesterdagar var "undra om jag ska lägga semestern si och så, då hinner jag både jobba lite på ställe x och y"
 
Varit och handlat mat och fått smått panik på alla människor, brukar vara lugnt söndag kväll… vad är det med folk?!

Handlade för veckan men glömde mat till ikväll och nu vet jag inte vad jag ska välja och nu blev allt miserabelt. Stackars mig 😭

(Kan hända att jag överdriver en aning…)
 
Städat huset så det går att släppa in elektrikern. Fyller barnet med ugnspannkaka och grädde och hoppas på paltkoma så att han somnar hyfsat i tid.

Robotdammsugaren tappade bort kartorna så har fått täcka för två ställen på nytt så den kan göra nya kartor utan att ramla och slå sig 😅
 
Långsamt, långsamt kommer allt på plats. Om datorn tjurar så tror jag att jag får ett anfall. Nu är det dags för en av mina absolut mest irriterande moment - få fast alla + och - hdd, audio, pwr on. De är så jäkla pilliga och sedan diffar de från moderkort till moderkort. Men moderkortet är iaf iskruvat i datorn och hdd på plats och inkopplade. cpu kylaren borde inte vara några problem. Efter pillandet, gack, så sätta in RAM och montera kylaren. Grubblar på om 650 volt räcker, men det bordet det enligt envist googlande
 
Långsamt, långsamt kommer allt på plats. Om datorn tjurar så tror jag att jag får ett anfall. Nu är det dags för en av mina absolut mest irriterande moment - få fast alla + och - hdd, audio, pwr on. De är så jäkla pilliga och sedan diffar de från moderkort till moderkort. Men moderkortet är iaf iskruvat i datorn och hdd på plats och inkopplade. cpu kylaren borde inte vara några problem. Efter pillandet, gack, så sätta in RAM och montera kylaren. Grubblar på om 650 volt räcker, men det bordet det enligt envist googlande
650 Volt! jag hoppas du menar Watt! men jag kan hjälpa dig att räkna om du vill.
 
Har mätt eller vägt min Corona sjal på bra länge nu
 

Bifogade filer

  • 20220724_112540.webp
    20220724_112540.webp
    233 KB · Visningar: 18
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
730
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 842
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2
Svar
30
· Visningar
3 140
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 146
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp