Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man får absolut en större förståelse för människor när man släktforskar! Om du är intresserad av historia kan jag rekommendera den nya boken "Sveriges historia för släktforskare" som ger lite mer kött på benen kring hur levnadsvillkoren var vid olika perioder i Sverige.Fick tag på ett erbjudande om 14 dagar gratis på myheritage så jag passade på i nyfikenhet för att se vad jag skulle kunna hitta.
Jag visste att det fanns en lite sorglig bakgrund någonstans i pappas släkt, och hittade min farmorsmor som föddes 1860. Kunde skriva ihop en liten biografi för översyn:
På bara 10 år förlorade hon 4 i familjen, 3 barn (som inte var så unga heller!) och hennes make. Hennes 9 år yngre make var lantbrukare så hon fick ta över allt efter hans död. (Stackars tvillingen som blev kvar )
Jag har hört lite historier om min farmor, hon var lite brysk av sig om man kan säga så, och med tanke på hennes mamma så förstår jag varför - och min farmor var 13 år när hennes pappa dog.
Hittills ingen åska alls här nere ännu i sommar - tack och lov !Tror Åskar kan var på väg på besök... himlen är rätt svart.
Räcker över bilnyckeln finns en härmed. *pekar ditåt*Vi har tvättat bilen både in och utvändigt.
Vädret fixar visst utsidan iaf. Började regna och hagla och regnet blåste på altanen och alla dynor. Så jag slipper duscha ikväll.Räcker över bilnyckeln finns en härmed. *pekar ditåt*
Det låter klokt, tycker jag !Den lilla ork jag har använder jag till roligare saker.