Känner igen mig! Hade ett trevligt möte med en person idag, allt utom ett ord ifrågasattes. Ett enda! Men DET var vad som fastnade i min hjärna efteråt…Visa bifogad fil 92842
Precis så.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känner igen mig! Hade ett trevligt möte med en person idag, allt utom ett ord ifrågasattes. Ett enda! Men DET var vad som fastnade i min hjärna efteråt…Visa bifogad fil 92842
Precis så.
Ja det är så fruktansvärt onödigt. Försöker säga till mig själv ibland men det funkar sällan.Känner igen mig! Hade ett trevligt möte med en person idag, allt utom ett ord ifrågasattes. Ett enda! Men DET var vad som fastnade i min hjärna efteråt…
På bara 10 år förlorade hon 4 i familjen, 3 barn (som inte var så unga heller!) och hennes make. Hennes 9 år yngre make var lantbrukare så hon fick ta över allt efter hans död. (Stackars tvillingen som blev kvar )Född 6/12 1860
1893 - Gifte sig med Klas, ålder 32 år
1894 - Dotter Agda föddes, 33 år
1896 - Tvillingsöner Seth och Jon föddes, 35 år
1898 - Dotter Karin föddes, 37 år
1900 - Dotter Anna föddes, 39 år
1902 - Son Gustaf föddes, 41 år
1904 - Agda, dotter, dör 10 år
1909 - Jon, tvillingson, dör 13 år
1911 - Klas, make, dör 41 år (Kristina är 50 år)
1914 - Anna, dotter, dör 14 år
Nu har jag läst ikapp tråden Av någon anledning har jag en tendens att alltid hamna efter
Fick en notis av en bekant som är spannmålsnörd.Japp. Nu har jag ätit manitobabrödet efter att det vilat en natt. Det är ju SEGT
och jag bakade på en liter så det tar ett tag att äta upp allt
Aldrig mer.