Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tankte pa dig, @tanten nar jag fick den har idag. :D Hur man tranar vissa saker, vilka metoder man anvander och vilka expectations man kan ha, beror till vissa del pa vilken ras man har.

Mal puppy.webp
 
Jag ska inte plugga i sommar, absolut inte. Men om jag vore i bättre form så hade det fasen varit värt det, bara för att kunna sätta upp den här kursen på mitt CV! Awesome! (Fokus för kursen ska vara kritiskt tänkande, så den verkar inte så dystopisk som titeln antyder. Men ändå!)

Visa bifogad fil 50802

Me den har jag missat (troligen pga ej distans?). Får komma ihåg till nästa sommar :D
 
På jobb. Har redan "mutat" in hundar till att vara stilla med ett litet ben vardera så hur jag ska överleva resten av dagen är en gåta. Just nu låts det en hel del när de röjer runt. Fst samtidigt ä det skönt att de gårså fruktansvärt bra ihop :heart

SJälv på jobbet idag och det r faktiskt rätt skönt. Första kunden har redan varit här men tror det blir lugnt.

Så skönt med fredag. Är ruggigt trött i kroppen
 
Jag tankte pa dig, @tanten nar jag fick den har idag. :D Hur man tranar vissa saker, vilka metoder man anvander och vilka expectations man kan ha, beror till vissa del pa vilken ras man har.

Visa bifogad fil 50825
Hahaha
Nu har jag ju levt med flattar som behöver ha något i munnen när de hälsar. Så att ha ena armen i munnen på hunden medan man kliar med den andra är helt normalt. :D

Insåg att nuvarande pissråtta faktiskt tugarmassor. Men utan at det känns. nekligen borde jag försöka stävja det tills han blir större och får mer kraft i käkarna
 
Vaknade typ 5 i morse O_o tog morgonmedicinerna och somnade om, vaknade igen 6:17 och steg upp. Inte ofta jag stiger upp innan klockan ringer.
Ligger på sängen med nytvättat hår och lyssnar på Spotify. Jill Johnson :up:
 
Blir inte kläderna oljiga av rödcederoljan?
Jag använder också rödceder+olja men inte direkt mot textil. För några månader sen samlade jag ihop alla träbitar, som jag inte ens packat upp … la dem i en skål och ringlade oljan över dem. Nu kanske de dragit åt sig oljan tillräckligt för att jag ska våga använda dem utan att de orsakar oljefläckar.

Ja, rödceder kan orsaka fettfläckar på textil om det ligger direkt emot. Det brukar rekommenderas att se upp med det.

Jag har använt det i snart ett år nu utan att få fläckar på något öht. Kläderna doftar svagt av rödceder, dock, eftersom jag förvarar dem som jag gör vilket jag inte har något emot. Men jag använder inte träblock i de lådor som jag har kläder "oskyddat" i, utan där ligger små linnepåsar som är fyllda med "träflis" av rödceder.
Block och liknande av rödceder har jag i skåp, hängandes på galgarna i hallen och i de lådor som rymmer textilier som är packade i vakuumpåsar, så de kommer aldrig i direktkontakt med textil.
Och jag skulle aldrig ringla rödcederolja över träet - det blir väldigt lätt väldigt mycket olja då. Jag har en liten sprayflaska - jag sprayar ett sprut på bitarna när doften avtagit. Jag behöver inte göra det ofta (fast oftare på träbitarna som ligger framme/i skåp, än på de i lådorna. Håller sig bättre på de i slutna lådor, men det är inte så konstigt eftersom oljan är flyktig.). Påsarna med träflis suger snabbt upp oljan och den sprider sig då över påsens sida (sprutar jag ett sträck olja så täcker det sidan av påsen..) så det är lätt att lägga dem så att oljan inte kommer mot kläderna. På träbitarna torkar det ner när oljan sugits upp ordentligt av träet, men jag har som sagt inte dem i direktkontakt med textilier. :)
 
Senast ändrad:
Och jag skulle aldrig ringla rödcederolja över träet - det blir väldigt lätt väldigt mycket olja då. Rödcederolja är ju väldigt flyktig och rinnig, det behövs verkligen inte mycket. Jag har en liten sprayflaska - jag sprayar ett sprut på bitarna när doften avtagit. Jag behöver inte göra det ofta. .
Träbitarna jag hade var nog minst tio år gamla och väldigt torra, tänkte spraya men spraypumpen hade fastnat så fick hälla direkt från flaskan. Tänkte att de kommer suga åt sig oljan och det verkar de ha gjort.
Hade föredragit att spraya förstås. :)
 
Träbitarna jag hade var nog minst tio år gamla och väldigt torra, tänkte spraya men spraypumpen hade fastnat så fick hälla direkt från flaskan. Tänkte att de kommer suga åt sig oljan och det verkar de ha gjort.
Hade föredragit att spraya förstås. :)

Aha, då förstår jag. Då kanske de tom behövde dränkas lite mer ordentligt, för att mätta dem liksom :) . Och du har ju låtit dem ligga och dra åt sig innan användning, så det blir säkert toppen! Huvudsaken är ju att de fortfarande doftar och inte torkat ur, tänker jag. :)
 
Senast ändrad:
Den ena katten har dödat något ”stort”. Knaprat i sig huvudet och kastar nu runt med kroppen. Fräscht. Lär typ dränka golvet i klorin när han är klar.
 
Två av dagens möten avklarade. Strax dags för det tredje. Kriminalvårdsinspektören (alltså chefen) på våningen VAB:ar så jag får gå på fler möten än normalt. Lite besvärande bara när det är på "fel" våning, alltså inte den jag normalt sett jobbar på :p
 
@Rosett Jag kom på en sak, på tal om fläckar på textil. Min sänggavel är en plyfaskiva som jag täcker med ett lakan. Häromdagen sprayade jag rödcederolja på skivan (ett par ställen, inte hela skivan. Fy vad det skulle stinka då..!), och så lät jag det vara i ett par/några timmar innan jag klädde på lakanet. Så att oljan fick torka ner/sugas upp av träet. Inga fläckar på tyget vad jag kan se (med reservation för att lakanet är dubbelvikt över skivan, så det kan förstås vara så att jag inte ser det förrän jag ska tvätta sängkläderna om ett par dagar) . :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 444
· Visningar
40 548
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
567
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 309
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp