Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nu "cyklat" 5 miles pa den stationara cyckeln och ar helt slut ... senare i eftermiddag ska jag ocksa kora ett halvtimmas langt pass med "core excercises". Det var val attan om jag inte skulle kunna ga ner de sista 3-4 kilona. :cautious:

Snart ar det lunch och sedan ska jag stada garaget sa jag kan dra igang lite traning med hundarna igen. Mina "doggisar" tycker att det ar det roligaste som finns, sa det ar ju bra om jag kan lata dem "leka" och ha kul. :p

Slösurfar och laddar upp för stunden jag sett fram emot hela dagen - när jag nyduschad sjunker ner i min nybäddade säng med en skål av den spännande glassen jag köpte idag (limoncelloglass! Macchiatoglass!) och ett avsnitt eller två av min nya favoritserie.

Men först måste jag alltså duscha. Och bädda. Vojne vojne...

Känner mig gammal. Fick precis veta att en som jag klättrat med några gånger är 7 år yngre än mig. Jag fattade att han var yngre, men tänkte att han kanske var 2-3 år yngre, inte mer :cautious:

Har gått igenom "klädgarderoben" - alltså de täta plastlådor som jag har mina kläder i (skakat ur kläderna, vikt ihop, torkat ur lite bös som hamnat på botten, sprayat ny rödcederolja på rödcedern som ligger däri). Rensade ut ett par plagg med hål efter kattklor som jag tänkt plocka bort länge, till textilåtervinningen. Beställt ny rödcederolja - den tog slut nu. Nu ska jag tvätta av ansiktet och sova, hoppas jag.

Har gått igenom "klädgarderoben" - alltså de täta plastlådor som jag har mina kläder i (skakat ur kläderna, vikt ihop, torkat ur lite bös som hamnat på botten, sprayat ny rödcederolja på rödcedern som ligger däri). Rensade ut ett par plagg med hål efter kattklor som jag tänkt plocka bort länge, till textilåtervinningen. Beställt ny rödcederolja - den tog slut nu. Nu ska jag tvätta av ansiktet och sova, hoppas jag.
Blir inte kläderna oljiga av rödcederoljan?
Jag använder också rödceder+olja men inte direkt mot textil. För några månader sen samlade jag ihop alla träbitar, som jag inte ens packat upp … la dem i en skål och ringlade oljan över dem. Nu kanske de dragit åt sig oljan tillräckligt för att jag ska våga använda dem utan att de orsakar oljefläckar.

Idag måste det varit någon form av rekord i antalet gånger väderapparna tagits fram och jämförts med varandra. Annars brukar det räcka att kolla dem på morgonen och senare under kvällen.
Idag har det varit lite av ett lotteri -olika väder varje gång man tittar ut 🙃

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 570
Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
679
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110
Svar
1 999
· Visningar
56 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur