Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har nu "cyklat" 5 miles pa den stationara cyckeln och ar helt slut ... senare i eftermiddag ska jag ocksa kora ett halvtimmas langt pass med "core excercises". Det var val attan om jag inte skulle kunna ga ner de sista 3-4 kilona. :cautious:

Snart ar det lunch och sedan ska jag stada garaget sa jag kan dra igang lite traning med hundarna igen. Mina "doggisar" tycker att det ar det roligaste som finns, sa det ar ju bra om jag kan lata dem "leka" och ha kul. :p
 
Slösurfar och laddar upp för stunden jag sett fram emot hela dagen - när jag nyduschad sjunker ner i min nybäddade säng med en skål av den spännande glassen jag köpte idag (limoncelloglass! Macchiatoglass!) och ett avsnitt eller två av min nya favoritserie.

Men först måste jag alltså duscha. Och bädda. Vojne vojne...
 
Känner mig gammal. Fick precis veta att en som jag klättrat med några gånger är 7 år yngre än mig. Jag fattade att han var yngre, men tänkte att han kanske var 2-3 år yngre, inte mer :cautious:
 
Har gått igenom "klädgarderoben" - alltså de täta plastlådor som jag har mina kläder i (skakat ur kläderna, vikt ihop, torkat ur lite bös som hamnat på botten, sprayat ny rödcederolja på rödcedern som ligger däri). Rensade ut ett par plagg med hål efter kattklor som jag tänkt plocka bort länge, till textilåtervinningen. Beställt ny rödcederolja - den tog slut nu. Nu ska jag tvätta av ansiktet och sova, hoppas jag.
 
Har gått igenom "klädgarderoben" - alltså de täta plastlådor som jag har mina kläder i (skakat ur kläderna, vikt ihop, torkat ur lite bös som hamnat på botten, sprayat ny rödcederolja på rödcedern som ligger däri). Rensade ut ett par plagg med hål efter kattklor som jag tänkt plocka bort länge, till textilåtervinningen. Beställt ny rödcederolja - den tog slut nu. Nu ska jag tvätta av ansiktet och sova, hoppas jag.
Blir inte kläderna oljiga av rödcederoljan?
Jag använder också rödceder+olja men inte direkt mot textil. För några månader sen samlade jag ihop alla träbitar, som jag inte ens packat upp … la dem i en skål och ringlade oljan över dem. Nu kanske de dragit åt sig oljan tillräckligt för att jag ska våga använda dem utan att de orsakar oljefläckar.
 
Idag måste det varit någon form av rekord i antalet gånger väderapparna tagits fram och jämförts med varandra. Annars brukar det räcka att kolla dem på morgonen och senare under kvällen.
Idag har det varit lite av ett lotteri -olika väder varje gång man tittar ut 🙃
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
72 73 74
Svar
1 461
· Visningar
40 925
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
567
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 309
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp