Inget för mig. Det blev tullen i AustralienNä! Både Badhotellet och Hela England Bakar ju !
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inget för mig. Det blev tullen i AustralienNä! Både Badhotellet och Hela England Bakar ju !
Kan någon komma på vad jag ska göra till imorgon? Det måste vara en vegansk rätt som går att göra.
Hade tänkt lasagne men utan ost går det ju inte
Poängterar att det måste vara äggfri pasta isf @karamelldrottningenDet finns växtbaserad "ost"!
Annars är kanske pasta ett alternativ? Jag gjorde en för ett par veckor sen: pasta, färsk grön sparris (stek i lite olja), soltorkade tomater (strimlade), svarta oliver, mozzarella (ta bort i ditt fall, förstås! Kanske ha i något annat istället för att "fylls ut"?), iMat (havrebaserad "matlagningsgrädde"), salt och svartpeppar. Vitlöksbröd till (borde funka att göra vitlökssmör av mjölkfritt margarin!). Enkelt, men blev riktigt riktigt gott. Särbon är köttätare (men gillar god mat även om den är utan kött), och tyckte att det var grymt gott!
Poängterar att det måste vara äggfri pasta isf @karamelldrottningen
@Liten Vad är rödcederoljan bra till? Har aldrig hört talas om.
Håller borta skadeinsekter från kläder (pälsängrar odyl). Det är olja från Juniperus virginiana, en släkting till vår en.
Tack! Jag tänkte att det var något sådant, men trodde att det var för doftens skull först.
Har för mig att det är vanligare att använda i USA än vad det är här? Kan nästan minnas doften därifrån, men har inte precis tänkt på att jag har hört någon använda det sedan jag flyttade tillbaka till Sverige.Håller borta skadeinsekter från kläder (pälsängrar odyl). Det är olja från Juniperus virginiana (alltså inte från släktet Cedrus, de är närmare släkt med cypress), en släkting till vår en.
Har för mig att det är vanligare att använda i USA än vad det är här? Kan nästan minnas doften därifrån, men har inte precis tänkt på att jag har hört någon använda det sedan jag flyttade tillbaka till Sverige.
Jodå det går fint att göra lasagne utan ost! Greenvie vegan mozarella är en mjölkfri variant/ersättningsprodukt. Jag tycker dock inte att den gör sig så bra på egen hand. Jag brukar göra mycket bechamelsås på havredryck, vetemjöl och valfri kryddning. Häller upp större delen av den i en bytta, river sedan ner Greenvie och låter den smälta lite i såsen. Sen använder jag den som "ost".Kan någon komma på vad jag ska göra till imorgon? Det måste vara en vegansk rätt som går att göra.
Hade tänkt lasagne men utan ost går det ju inte