Vad gör vi? Del CIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner verkligen en stark motvilja mot mitt jobb just nu En konstant känsla av stress och otillräcklighet och känslan av att ineffektiviteten ökar
Inte nog med det så blev en kollega hotad på jobbet av en förmodligen inte frisk person och mår så dåligt att hen inte klarar av att jobba :(
Vill inte gå till jobbet :crazy:
 
Kan någon komma på vad jag ska göra till imorgon? Det måste vara en vegansk rätt som går att göra.
Hade tänkt lasagne men utan ost går det ju inte :arghh:

Det finns växtbaserad "ost"! :)

Annars är kanske pasta ett alternativ? Jag gjorde en för ett par veckor sen: pasta, färsk grön sparris (stek i lite olja), soltorkade tomater (strimlade), svarta oliver, mozzarella (ta bort i ditt fall, förstås! Kanske ha i något annat istället för att "fylls ut"?), iMat (havrebaserad "matlagningsgrädde"), salt och svartpeppar. Vitlöksbröd till (borde funka att göra vitlökssmör av mjölkfritt margarin!). Enkelt, men blev riktigt riktigt gott. Särbon är köttätare (men gillar god mat även om den är utan kött), och tyckte att det var grymt gott!
 
Det finns växtbaserad "ost"! :)

Annars är kanske pasta ett alternativ? Jag gjorde en för ett par veckor sen: pasta, färsk grön sparris (stek i lite olja), soltorkade tomater (strimlade), svarta oliver, mozzarella (ta bort i ditt fall, förstås! Kanske ha i något annat istället för att "fylls ut"?), iMat (havrebaserad "matlagningsgrädde"), salt och svartpeppar. Vitlöksbröd till (borde funka att göra vitlökssmör av mjölkfritt margarin!). Enkelt, men blev riktigt riktigt gott. Särbon är köttätare (men gillar god mat även om den är utan kött), och tyckte att det var grymt gott!
Poängterar att det måste vara äggfri pasta isf @karamelldrottningen
 
Håller borta skadeinsekter från kläder (pälsängrar odyl). Det är olja från Juniperus virginiana (alltså inte från släktet Cedrus, de är närmare släkt med cypress), en släkting till vår en.
Har för mig att det är vanligare att använda i USA än vad det är här? Kan nästan minnas doften därifrån, men har inte precis tänkt på att jag har hört någon använda det sedan jag flyttade tillbaka till Sverige.
 
Har för mig att det är vanligare att använda i USA än vad det är här? Kan nästan minnas doften därifrån, men har inte precis tänkt på att jag har hört någon använda det sedan jag flyttade tillbaka till Sverige.

Ja, de växer ju naturligt i Nordamerika så det är ju inte konstigt att de främst använts där (tänk cedar chests). Rödceder har blivit populär här de senaste 10 åren kanske.

I Europa har vi främst använt lavender (få saker slår höghöjdslavendel från Frankrike!) men jag vet inte vilken som är effektivast vad gäller insekter (jag använder lavendel främst för hudvård).
 
Kan någon komma på vad jag ska göra till imorgon? Det måste vara en vegansk rätt som går att göra.
Hade tänkt lasagne men utan ost går det ju inte :arghh:
Jodå det går fint att göra lasagne utan ost! Greenvie vegan mozarella är en mjölkfri variant/ersättningsprodukt. Jag tycker dock inte att den gör sig så bra på egen hand. Jag brukar göra mycket bechamelsås på havredryck, vetemjöl och valfri kryddning. Häller upp större delen av den i en bytta, river sedan ner Greenvie och låter den smälta lite i såsen. Sen använder jag den som "ost".
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
71 72 73
Svar
1 444
· Visningar
40 534
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
10
· Visningar
567
Senast: Stinaelin
·
Svar
2 001
· Visningar
98 308
Senast: pepp
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 760
Senast: Zinfernia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp