Vad gör vi? Del CIX

Exakt! Jag tar bilen till tågstationen och det kostar 125 kr för att parkera ett dygn, åker jag buss kostar det 93 kr enkel resa. 🙄 så tur och retur blir 186 kr och det ska alltså höjas med 3%. 🙄
Enkel resa för mig till skolan är 95kr, till och från skolan skulle det bli 190kr/dag. Och då använder jag ungdomsbiljett, för vuxen kostar samma väg 125kr enkel väg 🙄

Här får alla i gymnasiet skolkort, tack och lov. Dock gäller det tydligen inte mig, pga folkbokförd i en kommun och går i skolan ligger i en annan. Mina skäl var tydligen nog för att få gå i skolan i en annan kommun, men inte för att få skolkort för att komma till och från skolan 🤪🙄
 
På 15 sekunder gick jag från att ha 52' över efter lägenhetsförsäljningen till att vara skyldig banken 3500 och ha hela topplånet på 55' kvar från gamla lägenheten. Samma månad som jag har fyra veterinärbesök och en sjukvecka att balansera 🙃 Nån(typ bankpersonen som räknade igenom det här med mig inför försäljningen) har räknat jävligt fel och jag är sas oglad. *skickar tillbaka alla BF-fynd*
 
Ska hämta ut min mössa med pompoms strax! Jättetaggad :D Sambon tycker en pompom är tillräckligt men det är ju så gulligt med två!
20191205_160721.jpg
 
Nu har vi kommit hem från stallet. Skidskytte är givetvis planen de närmaste två timmarna :D
Sen ska jag fixa lite med tvätten, duscha och äta kvällsmat. Helt enkelt en ganska lugn kväll :)
 
Långt möte i morse om arbetsklimatet. Jag har lyft till cheferna att det är förjävligt, vilket de håller med om, men det verkar som att det i slutändan blir jag som får ta tag i det.

Nu försöker jag lösa ett akut problem åt en kund, men ingen som kan hjälpa till verkar vara kontaktbar. Väldigt frustrerande.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 806
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 975
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 591
Senast: farin
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gift vid första ögonkastet 2024
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Husköpstråden del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp