Vad gör vi? Del CIX

Jag skulle också vilja lära mig att brodera, då jag vill brodera ett par strumpor. Är det himla svårt?
Absolut inte!
Jag broderar på förhand oftast då jag tycker det är roligast. Har en broderibok som jag lärt mig lite olika typer av stygn ifrån, så det kan vara bra att ha.
Just nu har jag dock ritat upp en bild på tyget då jag vill ha en specifik bild.

Broderar aldrig korsstygn måste jag väl säga. Broderar på förhand på både bomull och på ull jag filtar. Gillar ullbroderi mest. Även broderat på keramik jag gjort hål i innan.

Broderar oftast abstrakt, men just nu är det figurarivt. Experimentera med det bäst du vill, tycker det är en mycket rolig form av hantverk/konsthantverk.
 
Lyssnar roat på kollega som babblar om hur metall gör att maten blir negativt laddad och därmed sämre näringsmässigt. Dessutom ska man tydligen elektrifiera vatten och dricka det för att få i sig positivt laddade joner, det hjälper mot cancer. Han lovordar dessutom joniserat silver. :D
 
Jag har fått nya naglar och har snart överlevt Satans boning. 25-åringen ringde på sin lunch och höll ett lugnande samtal med mig när jag ville springa över alla slöfockar :cautious:
Nåja, jag har iaf hittat allt jag skulle ha så det är skönt :D

IMG_20191205_124757.jpg
 
Nu har jag kommit hem. Ska bädda om till mig, flytta tvätten från tvättmaskinen till torktumlaren och byta om till stallkläder.
Dottern borde vara hemma om ca en kvart så det känns rimligt :)
 
Jaaaaaa så bra att en stackars lantbrukare blivit bollad i telefon mellan vår och en annan myndighet.. Och att jag fick bolla tillbaka henne igen.. Hur fasen ska hon veta vem hon ska prata med när kundtjänsten på den andra myndigheten inte vet vad de själva har för ansvarsområden...
Hittade vilken person hon skulle prata med iaf och ett direktnr..
 
Sitter och pillar förstrött på ett örhänge. Vad konstigt att jag har ont i hålet jag gjorde när jag var 5 år? Tänker jag. Måste ha blivit någon reaktion? Inflammerat? NEJ tänk om jag är allergisk mot silver shit vad hemskt!
Får lite nervösontimagen eftersom silver är det bästa jag vet.

Inser sedan att just det! Jag tog ju ett andra hål i örat för en och en halv vecka sedan och det är det jag sitter och pillar på. Inte konstigt att det gör ont. :banghead:
 
Sitter och pillar förstrött på ett örhänge. Vad konstigt att jag har ont i hålet jag gjorde när jag var 5 år? Tänker jag. Måste ha blivit någon reaktion? Inflammerat? NEJ tänk om jag är allergisk mot silver shit vad hemskt!
Får lite nervösontimagen eftersom silver är det bästa jag vet.

Inser sedan att just det! Jag tog ju ett andra hål i örat för en och en halv vecka sedan och det är det jag sitter och pillar på. Inte konstigt att det gör ont. :banghead:

Dags för julledigt? :D
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 806
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 975
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 591
Senast: farin
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp