Vad gör vi? Del CIX

En vän har nyligen fått cancer-besked och har opererat bort ett bröst. Tydligen hade man på ngt vis sönder bröstbenet och man har nu också fått en infekition med feber, varande sår och extrem smärta. Det är en tålig människa som aldrig gnäller och har uthärdat mkt kroppsligt otroligt strongt förr upprepade ggr. Så att denne nu bara gråter och gråter av smärtan och har full panik säger en hel del om hur ont det måste göra.
De har fått hjälp av vården och får väl i värsta fall åka in akut.
Usch, inget kan man göra för att lindre/hjälpa heller!
Usch, vilken vidrig sjukdom! Hoppas vården kan iaf smärtlindra etc..
 
Jag vet, ska raida mina pärons lager under julhelgen! de kan viner.
Jag blir arg när de köper flaskor som kostar så jävla mycket. men de gör vad de vill och gott är det.

Nar mina barn bodde hemma eller var beroende av var forsorjning sa jag ocksa att de skulle vara sparsamma och inte kopa sa dyra saker 🤔 Sjalv koper jag precis hur dyrt jag vill ... och inte tar jag nagon hansyn till vad barnen tycker heller. :cautious: (och vi lever helt klart upp deras arv, sarskilt pa god mat och dryck. :p)
 
Sorry @Tranan Men som jag alltid sa till mina barn ... vi foraldrar gor sa gott vi kan. Ibland kan vi inte sa bra, och andra ganger ar vi super duktiga. Det jamnar sakert ut sig i langden. Jag sag inte ditt inlagg forran det var for sent att andra mitt har ovanfor. ❤
det gör inget, jag kan inte förvänta mig att alla förstår min synvinkel,
 
Kan inte fatta att jag vann mot Försäkringskassan! Trodde det var omöjligt, jag var helt säker på att de skulle driva igenom . Har nog aldrig läst om någon som vunnit, bara om alla dem som förlorat. Har fortsatt gråta av både lycka, och sorg såklart. Wow!

Jag tror att det är vanligare än man tror. Bara det att man aldrig hör om de som vinner, likadant med de som inte har problem med FK.
 
På jobb, På dåligt humör och jhar just förklarat för mina kollegor att jag loggar ut växeln och de får ta kunderna somkommer in så jag hinner ikapp.

Inte meningen jag ska hinna allt + alltid svara i växeln + alla inkommande kunder när de sitter och dricker kaffe och pratar. Jag vart inte sur när jag sa det och de tog det inte surt men blir lite irriterad när jag måste säga till om så uppenbara saker som våra inkommande kunder :banghead:

Idag blir det gottigt julbord med goda vänner iallafall.
 
🙄 hur kan det vara så många som ska åka tåg på lunch en torsdag att det inte går att boka biljett, ens utan sittplats? Nåja jag får väl äta lunch på stan innan jag tar nästa tåg hem.
 
Jag och dottern kollar på julkalendern under tiden hon äter frukost. Strax dags för henne att cykla till skolan.
Jag ska till Satans boning, fixa naglarna, dammsuga och bädda om innan dottern kommer hem från skolan.
Därefter är det stallet som gäller. Förhoppningsvis utan regn eftersom jag ska mocka hagarna :cautious:
 
Åh, jag vill inte vara uppe! Försökt väcka mig med en låååång dusch utan framgång. Zombie-life idag tydligen.. 🧟‍♀️
 
Jag får en känsla av att någon inte har haft en toppendag på jobbet... alternativt varit väldigt trött... :D
AC102977-FE7E-4309-9118-54F1B5699C83.jpeg

(Ursäkta dålig bild, det är mörkt i bussen och jag vill inte fota med blixt)
 
Jag har uträttat ett av dagens ärenden och pratat med Tele2. Bytte abonnemang eftersom jag hade ett uråldrigt som nu skulle höjas prismässigt. Fick rabatt första året så jag är ganska nöjd :)
Nu ska jag ta av sängkläder från både min och dotterns säng och sätta tvättmaskinen på timer. Lägger fram nya sängkläder till dottern men bädda får hon göra själv :)
 
Gårdagens tillsynsbesök gav nya insikter i det verkliga livet.

Förskolan rapporterade att de hade problem med att lågstadiebarnen lämnade sina småsyskon. Förskola och skola ligger invid varandra.
Det finns tydligen föräldrar som tycker det är OK att små barn leder sina tultande småsyskon över tungt trafikerad väg och mellan skolskjutsar. Alldeles på egen hand.
Kan bara tänka mig kvällstidningarnas rubriker om några små hamnar under en bil eller buss. Gissa vilka som hängs. Förmodligen förskolan.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 806
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 975
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 591
Senast: farin
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp