Vad gör vi? Del CIX

Trevlig lokal!

142082D8-9FC0-48FA-AFC4-972DFDFB2FD5.webp

Väntar fortfarande "tålmodigt" på att fudgen ska ha stelnat nog för att kunna skäras (*trummar otåligt med fingrarna*)........ :D Den är fortfarande alldeles för seg-mjuk för att bli snygga kuber om jag försöker skära nu (japp - har försökt ;) !).......

Ena katten har fått ett nytt smeknamn: kissemissen.
Anledning: hon tyckte att de där varelserna på två ben gjorde ett för dåligt jobb med att städa lådan, så hon kissade demonstrativt i alla sängar vilket inte uppskattades av de där varelserna på två ben :crazy::angel:

Katterna har tidigare haft två lådor, men enligt pappa tar det för mycket plats så han tyckte att en räckte, när ena katten hade varit på lådan så ville inte andra katten gå dit direkt efter. Men det var akut och eftersom pappas nya sov så gick hon och kissade i alla sängar och avslutade med att kissa på pappas tjejs hand för att väcka henne och säga att lådan behövde tömmas. Dock var ju skadan redan skedd :rofl:

Köpte en bok på loppis, nu när jag kom hem öppnade jag den och inuti låg två julkort samt ett, mycket kärvänligt, alla-hjärtansdagkort. Alla signerade Fuzzy eller möjligen Buzzy.
Undrar nu om den där Maria som addresseras är kallhjärtad och bitter eller bara lite förvirrad och glömsk :rofl:
(Eller eventuellt har en ovanligt skrivkunnig hund?
Maria ba, "men lilla Fuzzy, du behöver inte skicka kort till mig varje högtid bara för att du lärt dig skriva, du bor ju ändå här. Ska vi inte ta och slänga dem?"
Och hunden ba, "Neeej, du kan inte slänga dem! Varför älskar du mig inte längre? :cry: :cry: Jag älskar ju dig meeest i heeela världen!!!" *vift vift vift på svansen*
Och Maria "Suck! 🙄 Nej, nej, ska inte slänga dem, lovar... *gömmer dem hastigt i närmsta bok* :angel: )

Liknande trådar

Tjatter LF Uppsala har haft en tävling där lågstadie elever har fått skicka in teckningar där den vinnande teckningen blir en reflex. Nu är...
Svar
12
· Visningar
876
Senast: Barbabelle
·
Mat Jag har fått massor med spetspaprika i år. Det mesta är grönt fortfarande, några har hunnit bli gula. Vad kan jag göra med de gröna...
2
Svar
30
· Visningar
806
Senast: sthu
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
81 82 83
Svar
1 656
· Visningar
44 764
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 086

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka