Jag har en så orimlig dag. Började bra. Gjorde om en uni-uppgift från en lärare jag avskyr. Bad om förtydligande kring uppgiften då felet var att jag inte utfört själva uppgiften rätt. Får svaret i form av en kopierad uppgiftsbeskrivning. Jo, jag har läst den, men UPPENBARLIGEN inte förstått dina värdelösa instruktioner. (Obs. Det svarade jag inte, pga skulle bli underkänd omgående). Därefter tränade jag för första gången på evigheter. Pensionärerna på plats var i betydligt bättre form än mig. Kommer hem, skriver vidare på helvetes-uppgiften.
Tar en paus för att få tillbaka lite sinnesro och går ut till hönsen. Då är en av mina superfina unghöns sjuk. Efter lite research så är avlivning rätt alternativ. Sambon befinner sig åt helvete långt bort, så jag ringer bonden i byn som hjälper mig avliva. Fortsätter på nästa skoluppgift, gör betydligt mindre jobb än jag borde pga trött, sur och uppgiven. Dricker vin, äter ostkrokar (just ja, jag är ju nyttig en period nu, så fail där) och i avsaknad av sambo och vettigt att göra så fortsätter jag på säsong ett av REDERIET.
Orimligt.
Imorgon har dom utlovat superhalka, jag ska pendla 13 mil till uni pga värdelös obligatorisk närvaro.