Vad gör vi? Del CIX

Fick sminka om mig efter klippen på Rosenberg på sporten :cry: :heart Nåväl idag varnar de för snö även här i min lilla blekingska håla, hoppas! Vad som helst utom det här Mordorvädret.
 
Precis som hos många andra så snöar det här i Stockholm!

Egentligen hade jag tänkt att åka till jobbet för att få sitta ifred och skriva, men eftersom den första snön - hur lite det än må vara - alltid orsakar kaos i trafiken så håller jag mig hemma. Så nu sitter jag instängd på mitt arbetsrum hemma med boktravar, artikelhögar, dator, kaffe och tända ljus. Rätt mysig stämning ändå och mitt bokkapitel behagar dessutom uppföra sig! :)
 
Vi har fortfarande inte fått vår bil :cautious: Vi skulle tagit med den i måndags, men det värt nåt krångel så vi blev lovade leverans på tisdag. Sen blev det torsdag. Får vi den inte idag blir jag ännu mer förbannad och kommer hävda köpet pga utebliven leverans.
Vi har trots allt köpt av en firma för att slippa sånt här krångel..
 
Intensiv dag framför mig idag men jag börjar med att klappa på hunden som lagt sig tillrätta i mitt knä.

Känner mig oerhört priviligerad som kan ha med henne på detta sätt.

Snöar ute och jag hoppas det ger sig för i efetrmiddag ska jag ut och köra mycket på smävågar och självklart under tidspress.

Ikväll ska jag se Mia Skäringers show No more fucks to give :bump: DET ser jag fram emot
 
Idag skulle mina föräldrar dessutom på begravning men så kom snön plus att pappa vaknade med klåda och väldigt hes hals, mamma var närmast sönderstressad redan när jag skulle åka hemifrån. Idag var jag faktiskt lite glad att åka till jobbet :cautious:
Får se vad för fredag det blir ...
 
Är helnöjd över att jag flög hem 22.15 igår. :D
Screenshot_20191129-081714.webp
 
Så kloka barn vi har. Berättade om kaninen och dom förstår så bra varför man ibland måste ta bort djur. Äldsta dottern ville ha en sten vid graven som på en vanlig kyrkogård så vi får försöka leta upp någon bra att lägga dit :heart

Aaaw. Min bror frågade sin 2-åring: "Tror du farfar kommer känna sig ensam nu när XX (vår älskade katt) bor i himlen?"
Han svarade: "Nä, han har ju mig". 💕
 
Fy så fult :mad::cautious:
Butik: Royal Design
Produkt: House Doctor Opal Bordslampa
Butiken: ”1 395 kr. 1 860 kr (ses överstruket, och kan tolkas som ett ordinarie pris)
Under det senaste halvåret har produkten ett fåtal gånger kostat 1 860 kronor. Mellan den 26 juni och 9 oktober har priset som högst varit 1 275 kronor.
https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/4qQ30g/har-avslojas-e-handelsjattens-reklambluffar

Reapriset var ju dessutom dyrare än vad den kostat tidigare i höst i det fallet! O_o Var inte så jätteförtjust i Black Friday (eller Black Week som en del butiker börjat kalla det..! Snart blir det väl Black Month 🙄) och det blir bara mera avstötande med dessa rapporter :mad:
 
Aaaw. Min bror frågade sin 2-åring: "Tror du farfar kommer känna sig ensam nu när XX (vår älskade katt) bor i himlen?"
Han svarade: "Nä, han har ju mig". 💕

Barn är kloka :heart Vi har ju bror till den som fick tas bort plus en till äldre kanin. Tanken var ju att jättarna skulle vara två för den gamla är ändå snart 7 år, vet inte hur länge han lever så honom har vi inte vågat släppa in med de stora. Men nu tänkte vi prova och se om det går. Annars får vi kolla efter en ny kompis tror jag.
 
Sov hos min kompis inatt och sitter nu i hans kök och äter frukost samtidigt som jag lyssnar på morgonpasset.
Ska till sjukhuset på förmiddagen och på eftermiddagen träffa en nära vän jag inte träffat på ett par månader. Känns som att vi kommer ha sjukt mycket att prata om.
Ser så mycket fram emot att träffa henne.

Ikväll ska jag vara hemma och förbereda mig för kursen jag ska gå i helgen. Sett fram emot den länge, så ska försöka få ut så mycket som möjligt av den. Kommer nog vara den där jobbiga som ställer frågor hela tiden med anteckningsblock i handen. 😅
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 818
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 591
Senast: farin
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp