Vad gör vi? Del CIX

Konstaterade precis att jag kommer behöva vara hemma imorgon. Har blivit förkyld och vet mycket väl att det kommer vara värre imorgon och framförallt bli mycket värre om jag ändå jobbar imorgon. Såå det blir till att vara hemma för att vara frisk nästa vecka, istället för att slita ut sig mer och vara borta hela nästa vecka istället.

MEN nu känner jag mig dum som planerar att stanna hemma redan nu... Dessutom är det 5e gången i år som jag är sjuk. Visst, en gång var det pga dåligt knä och varje gång annars har jag varit borta max 2-3 dagar, men ändå. Det känns som så mycket. Usch så dåligt samvete jag får :/
 
Arbetsgruppsamtal igår
Alla är överens om att det är viktigt att ställa saker på rätt plats och ingen ställer saker på fel plats ändå står det saker på fel plats överallt
Alla är överens om att det är viktigt att alla slänger sitt skräp och ingen lämnar någonsin sitt skräp ändå är det skräp överallt
Alla är överens över att alla måste hjälpas åt men när man behöver hjälp finns det ingen som kan
Jag får inte ihop detta :cautious:
 
Alla är överens över att alla måste hjälpas åt men när man behöver hjälp finns det ingen som kan
Som på vårt jobb då. Alla har tid att komma förbi och hämta en mugg kaffe, men ingen har tid att sätta på nytt..... Vilket - om man har gjort det ett par gånger - tar MAX en minut. Man behöver ju inte stå och där och vänta medan kaffet brygger liksom......
 
Har precis gjort ett litet Black Friday-köp.... :) Två svarta reflexmössor från Clas Ohlson. Speciellt maken är hopplös på att dra på sig reflexväst, så jag har tänkt länge att försöka hitta en inte alltför dyr reflexmössa åt honom. Priset var så bra - ca 60 kr - att jag köpte en åt oss var :D !
 
Arbetsgruppsamtal igår
Alla är överens om att det är viktigt att ställa saker på rätt plats och ingen ställer saker på fel plats ändå står det saker på fel plats överallt
Alla är överens om att det är viktigt att alla slänger sitt skräp och ingen lämnar någonsin sitt skräp ändå är det skräp överallt
Alla är överens över att alla måste hjälpas åt men när man behöver hjälp finns det ingen som kan
Jag får inte ihop detta :cautious:
Såå typiskt :meh: :banghead:
 
Det är snö och vinterlandskap över mina sociala medier. Här längs med Blekingekusten regnar det och blåser pålitligt. Jag tittar på julbelysningen som dansar i vinden utanför. Snöblandat regn utlovas i eftermiddag. När november inte kunde bli gråare liksom :D

Här är det 5 minusgrader och igår kom det drygt 5 cm snö. Hoppas det fryser ordentligt nu för det är blött och mjukt i marken.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 816
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 591
Senast: farin
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp