Vad gör vi? Del CIX

Alltså, jag förstår inte vad du menar. Vadå orimlig garnsamling? Man kan inte ha för mycket garn. Punkt slut liksom :cool:

Tänker att det ju ändå är ett intresse, att sticka/virka/sy. Precis som hästar, hundar, fotboll, motorsport, fotografering, samla frimärken etc. Men att fylla hemmet med bakplåtspapper känns inte direkt som en hobby :rofl:
Fast....... Om man bakar mycket - som ju mycket väl kan vara en hobby - kan det gå åt hyfsade mängder bakplåtspapper :) . Jag tycker nog att jag köper rätt ofta.....
 
Happy T.webp
 
Har precis haft ett låååångt och väldigt bra telefonsamtal med en nära vän. Vi båda har senaste veckorna känt att vi tappat kontakten lite, vilket ingen av oss vill, så nu har vi dels pratat igenom allt, dels planerat lite för hur vi ska göra framöver för att inte hamna i samma läge igen. Det känns jättebra och nu firar jag med lite te och choklad :)
 
Varit på säljutbildning hela dagen. Trött i huvudet. Hade hoppats på en chill dag på jobbet i morgon men jag måste inventera...
 
Åkte hem tidigare idag
Eleverna hade gått hem men jag orkade inte med smärtan
Ringde vc i morse men de hade utbildning och tog bara akuta fall
Ska ringa imorgon igen
 
Ska på julbord i morgon och skulle vilja locka håret. Har dock lite ångest över att det tar sån jäkla tid och är samtidigt imponerad över alla som lockar håret ofta! Hur orkar man 😂

Jag har mycket hår och gör det på ca 20 minuter, lite beroende på vilken av tängerna jag använder. (Har fyra stycken jag varierar mellan :p )
Det går snabbare ju oftare jag gör det så det är mycket en rutinsak.
 
Hela dagen har gått åt till att bemästra skrivkramp och prestationsångest.
Jobbet jag vill ha, det som blir av ifall de får projektet, det kräver en bra ansökan.

Jag skriver om, flyttar stycken, stryker ner och sliter mitt hår.
Önskar innerligt att jag var mindre krävande mot mig själv.

...och nej. Den är inte klar än :meh:
 
Fast....... Om man bakar mycket - som ju mycket väl kan vara en hobby - kan det gå åt hyfsade mängder bakplåtspapper :) . Jag tycker nog att jag köper rätt ofta.....
Ja, men då tycker jag det är bakningen som är hobbyn och bakplåtspapper något man behöver till den. Det ser jag inte som att samla på bakplåtspapper eller fylla hela hemmet med det.
Tex om du har 20 paket bakplåtspapper hemma, skulle du köpa 5 till då, om du egentligen inte har plats för de du redan har hemma? Skulle min bonusmamma vara på Gekås skulle hon utan tvekan göra det :)
 
@FengurLaugar
Sen beror det på hur mycket lockar man vill ha. Jag brukar ha såhär på jobbet :)
Visa bifogad fil 40539

Ja det är typ sådär jag vill ha. Jättesnygg är du :love: Jag har tjockt och rätt långt hår. Går ner till bh-knäppningen på ryggen ungefär. Men det är väl som du säger att det är en vanesak, jag är väl för otålig också :p Men jag ska göra ett försök i morgon inför julbordet om jag inte får alltför mycket tidsnöd!
 
Ja det är typ sådär jag vill ha. Jättesnygg är du :love: Jag har tjockt och rätt långt hår. Går ner till bh-knäppningen på ryggen ungefär. Men det är väl som du säger att det är en vanesak, jag är väl för otålig också :p Men jag ska göra ett försök i morgon inför julbordet om jag inte får alltför mycket tidsnöd!

Tack snälla du :love:
Kan inte din man hjälpa dig? Det har 25-åringen hjälpt mig med :rofl:
 
Ja, men då tycker jag det är bakningen som är hobbyn och bakplåtspapper något man behöver till den.
Jo, precis! Det var ju det jag menade. Bakning är min hobby. Jag behöver bakplåtspapper till den. Virkning/stickning är en hobby. Man behöver garn till den.

Och, nej, jag samlar verkligen inte på bakplåtspapper. Snygga muffinsformar i olika färger och mönster....det skulle jag nog däremot kunna samla på mig en hög....... :angel:;)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 816
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 591
Senast: farin
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp