Vad gör vi? Del CIX

Nu borde jag fira. Äntligen har mitt försäkringsärende malt färdigt i kvarnarna och jag är beviljad ersättning. Så här i en första omgång blir det ungefär en extra månadslön in på kontot och därefter mindre summor för ytterligare månader som jag är sjuk.

Så nu kommer jag på rätt köl igen med ekonomin som varit tuff den här hösten.
 
Vi har ca 2 dagar trott att vi har en död mus bakom kyl/frys/luftvärmemojängen. Men iom att apparaterna är inbyggd och man inte kan greppa någonstans och de står längre ner än golvet i köket så har inte vi kunnat få ut dem. Nu skickade hyresvärden en stark snubbe som kunde hjälpa sambon lyfta ut skiten. Det roliga var att han inte kunde svenska och knappt heller engelska. SÅ vi fick köra charader typ. Men det blev bra! De hittade musen och kunde sanera. Hoppas lukten försvinner snabbt!

Tydligen är det mkt rått/mus-problem i år. De har aldrig haft så mycket här omkring som i år.
 
Nu borde jag fira. Äntligen har mitt försäkringsärende malt färdigt i kvarnarna och jag är beviljad ersättning. Så här i en första omgång blir det ungefär en extra månadslön in på kontot och därefter mindre summor för ytterligare månader som jag är sjuk.

Så nu kommer jag på rätt köl igen med ekonomin som varit tuff den här hösten.

Men vad härligt Magiana! Hoppas du kan unna dig själv något du vill nu!
 
Nu borde jag fira. Äntligen har mitt försäkringsärende malt färdigt i kvarnarna och jag är beviljad ersättning. Så här i en första omgång blir det ungefär en extra månadslön in på kontot och därefter mindre summor för ytterligare månader som jag är sjuk.

Så nu kommer jag på rätt köl igen med ekonomin som varit tuff den här hösten.
Vad skönt!!!
 
jeckla Buke..

Får jag nåttt gjort? Nä jag råkade titta in i en tråd med fantastisa halsband så nu sitter jag här och drömmer mig bort om att köpa halsband....

Jag som måste spara, har inte tid, råd eller möjlighet att ha dessa fantastiska skapelser. :(

Tro påfaasen jag inte lagt minder än 3...3! stycken i varukorgen och är så ära att klicka hem hela rasket :eek:

Nej dags att släcka ner och börja jobba ordentligt igen
 
Men vad härligt Magiana! Hoppas du kan unna dig själv något du vill nu!
Hälften åker in på sparkontot eftersom jag fått nalla därifrån. 1/4 täcker upp för det jag går back den här månaden. Sen har jag behov av ett element till badrummet. Det står ett provisoriskt element på golvet nu som inte har rätt IP-klass. Och så skulle diskmaskinen behöva installeras. Men diskmaskinen kan ju vänta. Fast jag skulle behöva gå till tandläkaren också... Det har jag skjutit upp ett halvår nu. Så det blir väl inte så mycket över till nöjen, tyvärr. Men som med så mycket annat så är det väl en prioriteringsfråga.
 
Ar vaken tidigt i dag trots att det ar Thanksgiving och langhelg. Jag ska ut och handla lite pa morgonen sa jag kan gora klart gloggen och leverpastejen innan vi tar husbussen till son och sonhustru som har hela familjen och lite annat "lost folk" :p over helgen. Jag har tillverkat tre olika Libanesiska dippar som kan sta framme sa man kan ata hela dagen :angel: och sa blir det, som sagt leverpastej (jag funderar pa en Italiensk variant med capris, Marsala, och grejor) Sonhustrun har fixat kalkonen och jag vet att en annan kommer med pajer.
Det blir sakert bade trevligt och gott det har. :d
 
Kan inte påstå att jag förstår hur man vill fylla sig hem med bakplåtspapper. Min sambo tycker dock att jag har en orimlig garnsamling. Har den största hemnes byrån ifrån Ikea bara fylld med garn. Måste sälja lite tror jag. :p
Alltså, jag förstår inte vad du menar. Vadå orimlig garnsamling? Man kan inte ha för mycket garn. Punkt slut liksom :cool:

Tänker att det ju ändå är ett intresse, att sticka/virka/sy. Precis som hästar, hundar, fotboll, motorsport, fotografering, samla frimärken etc. Men att fylla hemmet med bakplåtspapper känns inte direkt som en hobby :rofl:
 
Snart dags för middag hos svärföräldrarna. Vi är bortskämda och får det mer eller mindre varje torsdag och så har det varit i massa år :love:
 
nu vill jag gå hem..
Ska jobba hemifrån i morgon med tanke på att det ska bli första snön och är klass 1 varning. Ingen lust att bli sittande på 40:an en fredag :D
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 816
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 591
Senast: farin
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp