Vad gör vi? Del CIX

Pluggdag idag, och tvätt. Lyssnar just nu på lite musik innan jag ska "djup-gå" i nästa föreläsning och skriva upp viktiga begrepp, teorier och ideologer. Sneglar in i tvättstugan och undrar om man inte borde ha två tvättmaskiner, men då går det väl en propp eftersom det gör det om man kör tvättmaskinen och torktumlaren samtidigt :cautious: Tror inte att hyresvärden är så sugen på att koppla om den gamla elen för att effektivera mitt tvättande..
 
Sorterat tvätt. Upptäckte att tvättmedlet var nästan slut men tror det räcker till det jag tänkte tvätta.
Ska nog ta en kopp choco-te :up:
 
Gör en mental planering för vad jag ska göra när jag kommer hem: släppa ut hundarna i trädgården, starta en maskin tvätt, gå till stallet och göra klart där, hem och starta torktumlare, skriva inköpslista, dammsuga och fixa med två tavlor som stört mig länge.
 
Ska på julbord i morgon och skulle vilja locka håret. Har dock lite ångest över att det tar sån jäkla tid och är samtidigt imponerad över alla som lockar håret ofta! Hur orkar man 😂
Tänkte verkligen locka håret idag. Stod redo framför spegeln och tänkte "äh, det går fortare att använda plattång". Jag hade obegränsat med tid, så jag kan bara skylla på lathet. :angel:
 
Tänkte verkligen locka håret idag. Stod redo framför spegeln och tänkte "äh, det går fortare att använda plattång". Jag hade obegränsat med tid, så jag kan bara skylla på lathet. :angel:

Jag har spikrakt hår naturligt så plattång använder jag aldrig. Men jag tycker det är fint med lockar i långt hår och gör aldrig något med mitt hår annars :p Lockat har jag inte ens gjort en handfull ggr i mitt 30 åriga liv. Aldrig haft intresse för att fixa mig så. Plus att det är tråååååååkigt och tar en jäkla tiiiiid 😂 Men jag inbillar mig att jag kommer tycka det är värt det så jag får väl öppna en öl och dricka den under tiden så kanske det blir roligare....
 
Jag har spikrakt hår naturligt så plattång använder jag aldrig. Men jag tycker det är fint med lockar i långt hår och gör aldrig något med mitt hår annars :p Lockat har jag inte ens gjort en handfull ggr i mitt 30 åriga liv. Aldrig haft intresse för att fixa mig så. Plus att det är tråååååååkigt och tar en jäkla tiiiiid 😂 Men jag inbillar mig att jag kommer tycka det är värt det så jag får väl öppna en öl och dricka den under tiden så kanske det blir roligare....
Jag vet inte ens hur man lockar håret :o

Istället så sätter jag upp håret efter ha duschat (och när jag handdukstorkar håret så kramar jag upp det också) medan det är blött, snabb lockning för dagen efteråt iallafall :angel: Med lite hårolja så blir det lite mera lockigt också, jag hittade en underbart doftande hårolja i affären Normal :love:
 
Jag vet inte ens hur man lockar håret :o

Istället så sätter jag upp håret efter ha duschat (och när jag handdukstorkar håret så kramar jag upp det också) medan det är blött, snabb lockning för dagen efteråt iallafall :angel: Med lite hårolja så blir det lite mera lockigt också, jag hittade en underbart doftande hårolja i affären Normal :love:

Jag har kollat på Youtube för att lära mig och så provlockade jag häromdagen och det blev rätt bra. Men det är lika f*cking tråkigt ändå 😂

Jag flätar alltid håret efter dusch om det är på kvällen så lite vågigt blir det av det men inte så fint som jag vill ha det på fest :p
 
Råkade missa att lägga i rätt provbitar på linnetyg i en beställning jag gjorde, men när jag kontaktade butiken för att höra om jag kunde lägga till rätt provbitar på min beställning så erbjöd dom sig att skicka med dom gratis. :love: Gjorde min dag!

Nu är jag mest sugen på att åka och köpa mer garn. :laugh:
 
Pluggdag idag, och tvätt. Lyssnar just nu på lite musik innan jag ska "djup-gå" i nästa föreläsning och skriva upp viktiga begrepp, teorier och ideologer. Sneglar in i tvättstugan och undrar om man inte borde ha två tvättmaskiner, men då går det väl en propp eftersom det gör det om man kör tvättmaskinen och torktumlaren samtidigt :cautious: Tror inte att hyresvärden är så sugen på att koppla om den gamla elen för att effektivera mitt tvättande..
Sorterat tvätt. Upptäckte att tvättmedlet var nästan slut men tror det räcker till det jag tänkte tvätta.
Ska nog ta en kopp choco-te :up:
Gör en mental planering för vad jag ska göra när jag kommer hem: släppa ut hundarna i trädgården, starta en maskin tvätt, gå till stallet och göra klart där, hem och starta torktumlare, skriva inköpslista, dammsuga och fixa med två tavlor som stört mig länge.

Tre på samma sida som skrivit om tvätt, kul dag i dag! :laugh:

Jag har vikt min, äntligen, och burit upp den i sovrummet efter att den hängt i tvättstugan en vecka. Yay!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 816
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hemmet Är det någon som har erfarenhet av gasolkamin och vill berätta om hur det funkar? Eller etanolkamin? Eller annat alternativ som inte är...
2
Svar
29
· Visningar
1 591
Senast: farin
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp