Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi importerar varor i containers med skepp.
Nu måste alla containers vara i karantän i 2 veckor i första hamnen. Vet inte om det blir så vid byteshamn och vid ankomst hit med.
Det skulle redan bli förseningar iom att man skulle göra skeppen miljövänligare på ngt vis.

Vi får bromsa försäljning till nya kunder för att befintliga inte ska bli utan om det blir mer förseningar. Och kan då inte växa optimalt.👎
Fy vad trist. Kunderna borde ha överseende. Det är ju inte erat fel.
Kanske skriva på hemsidan att det är längre leveranstider?
 
Det här med att arbeta med försäljning av tjänster som innebär att större mängd personer ska träffas mitt under en pandemi.

Någon annan som har en bra vecka på jobbet?
Jag har en "underbar" vecka inget att göra (men jobbet kvar :up:)

Kan någon här tips om en bra kurs som ger övning på att skriva i tjänsten?
 
Sitter på lunch å beskådar snöovädret. 🙈
image.webp
 
Frågar eftersom HR samt förvaltningschef påstår att de omöjligt kan veta när det kommer nya anställda/personer som ska arbeta här 🙄 ... Men samtidigt får jag inte göra accesskort om någon random kommer och säger "hej jag ska jobba här och ha access till dessa rum". Fast ingen vet något så jag har ingen att fråga om vilka jag ska släppa in 🤷‍♀️ Nu kör jag på logik/gissningar. Samtidigt finns det uppskrivet att den som ger access till obehörig kan förlora jobbet.
Orimligt att jag ska behöva riskera jobbet, för att jobbet ska fortsätta fungera öht. :banghead:
 
Frågar eftersom HR samt förvaltningschef påstår att de omöjligt kan veta när det kommer nya anställda/personer som ska arbeta här 🙄 ... Men samtidigt får jag inte göra accesskort om någon random kommer och säger "hej jag ska jobba här och ha access till dessa rum". Fast ingen vet något så jag har ingen att fråga om vilka jag ska släppa in 🤷‍♀️ Nu kör jag på logik/gissningar. Samtidigt finns det uppskrivet att den som ger access till obehörig kan förlora jobbet.
Orimligt att jag ska behöva riskera jobbet, för att jobbet ska fortsätta fungera öht. :banghead:
Tänkte skriva något om detta men finner inga ord....

🥺
 
Tänkte skriva något om detta men finner inga ord....

🥺
Inte jag heller. Har varit irriterad och stressad över det här i nästan fem år nu.
HR hade mage att skriva i sitt mail tillbaka när jag frågade om det att mitt mail hade skapat stress och irritation hos dem :confused:
Har lust att gå dit och berätta om alla 5 år jag har varit irriterad och stressad över situationen. Men jag tar det lite lugnt och luskar lite på hur jag ska lyfta detta, lär ju inte få någon hjälp från HR i alla fall.
Har 0 förtroende för HR. 🤷‍♀️
 
Inte jag heller. Har varit irriterad och stressad över det här i nästan fem år nu.
HR hade mage att skriva i sitt mail tillbaka när jag frågade om det att mitt mail hade skapat stress och irritation hos dem :confused:
Har lust att gå dit och berätta om alla 5 år jag har varit irriterad och stressad över situationen. Men jag tar det lite lugnt och luskar lite på hur jag ska lyfta detta, lär ju inte få någon hjälp från HR i alla fall.
Har 0 förtroende för HR. 🤷‍♀️
Alltid du behöver ett nytt jobb :mad:
Bro koordinator :idea:
 
Vilket påminner att jag måste kolla inställningarna i datorn så det fungerar. Utöver det anser jag att bedömningen för sol idag var lite missvisande. Det snöar.....
Härligt väder. Ellerhur?
Snön som föll imorse/i förmiddags har redan börjat smälta. Hej slask, liksom!

Förstår att alla i andra delar av sverige är mycket avundsjuka på oss :grin:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 012
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 385
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 896
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 976
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp