Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har varit hos tandläkaren och fixat en lagning. Även fått besked från GU att de ställer in föreläsningarna och seminariet den 17/3 och kör det via länk i stället pga Covid.
 
Jag skulle behöva vara ledig i helgen för omhändertagande av dött träd men fem ordinarie är tydligen sjuka idag O_o
Men jag har kapat toppen på trädet så tidningsbilen kommer fram lite bättre resten ligger inte i vägen tack och lov
 
Arbetsgivaren har uppmanat alla som kan jobba hemifrån att göra så tills vidare. Jag sitter alltså hemma första dagen idag och är redan lite uttråkad :meh: .

Jobbar normalt sett hemifrån en dag i veckan så det borde inte vara någon större skillnad men vetskapen om att jag förmodligen kommer att göra det många dagar framöver påverkar mig. Bor själv och har inget större umgänge på fritiden så jag känner mig liksom isolerad :arghh:
 
Skulle egentligen strax åka till universitetet för seminarium men migrän under natten/morgonen håller mig hemma p.g.a hjärnan känns som mos. Så nu ligger jag istället nedbäddad i soffan och streckkollar greys anatomy, produktiv och bra fredag.
 
Är hungrig och vill ha lunch nuuu. Är dessutom mazarindagen och jag har lovat mig en mazarin till efterrätt, och jag är så vansinnigt sugen nu. :d
 
Långpromenad med hunden. Jag är på jobbet men inte mer än så. Riktigt seg i huvudet idag.

Ingen av mina kollegor förstår min teckning av Mikael Myers med hockeymask och kniv jag ritat på tavlan fredagen den 13 i ära. Ena kollegan bara -varför är det en skäggig gubbe på fredag? :eek: :rofl:
 
Känns inte som att jag får mycket gjort just nu. Skulle varit iväg och handlat på förmiddagen. Blev inget med det och nu är jag ännu mer omotiverad.
Fint väder ute i alla fall. Förvånansvärt fint.
Tycker att det är svårt att planera ordentligt. Nu i mars ska jag gå ut med info om senare våren och sommaren. Vissa grejer ligger efter men hinner nog om jag sätter på ett kol nu. Men däremot börjar jag undra om folk kommer nappa överhuvudtaget.
Känner mig så sabla ambivalent just nu. Tar både tid, engagemang och pengar så jag vill vara mer säker på att det faktiskt blir något.
Är det inte kvarkatider är det foderbristtider eller som nu coronakaostider :meh:

Kan inte saker bara få flyta på lite?
 
Har lämnat in en liten skrivelse till juridiken. Jag är inte helt nöjd men det värsta som händer är ju att jag får göra om den och man får göra om typ hur många gånger som helst före ett visst datum :p
 
Det här med att arbeta med försäljning av tjänster som innebär att större mängd personer ska träffas mitt under en pandemi.

Någon annan som har en bra vecka på jobbet?

Vi importerar varor i containers med skepp.
Nu måste alla containers vara i karantän i 2 veckor i första hamnen. Vet inte om det blir så vid byteshamn och vid ankomst hit med.
Det skulle redan bli förseningar iom att man skulle göra skeppen miljövänligare på ngt vis.

Vi får bromsa försäljning till nya kunder för att befintliga inte ska bli utan om det blir mer förseningar. Och kan då inte växa optimalt.👎
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 012
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 385
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 896
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 976
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp