Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du verkar vara granne med mig då norr om Stockholm?Samma här, snö-ingen snö-snö och så håller det på
Du verkar vara granne med mig då norr om Stockholm?
Storm OCH corona. Jag känner mer och mer att jag behöver medicinera mig med lite vin....
Om jag gör ctrl V i stället för ctrl C en enda gång till går jag ut och ställer mig i regnet utan jacka
Skärpning!
Ena hästen rullade fast mot väggen och blev liggandes en stund förut! Första gången jag sett någon av mina lyckats med det. Han lyckades kravla sig loss själv tillslut men jävla häst till att skrämmas! Hann tänka en massa saker för hur fasen jag skulle få loss honom själv
Bra att ha ett tjockt rep i stallet för sånt och kasta runt benen och kunna dra runt dem. Brukar man orka som halvotränad kvinna även med större hästar.
Stackaren! Försök förklara att vi svenskar gärna säger allt två gångerFick lite dåligt samvete. När jag kom till jobbet var det ingen här förutom jag och vår gulliga städare som håller på att lära sig svenska.
Jag gick förbi hen och sa glatt "Hej Hej!" fick ett hej tillbaka, tänkte inte så mycket mer på det, gick och bredde frukostsmörgåsar.
Satte mig vid datorn och började läsa mail. Städaren kommer in och ser lite tvekande och ledsen ut.
Hen säger "Hej betyder glad att se... Betyder Hej Hej att jag ska gå? Betyder minus med två Hej?"
Jag satt där och bara innan det kopplade.
Försökte sen förklara att Hej Hej absolut inte gör att det blir ett "minushej" och att det betyder att man vill att personen vill att man ska gå. Hej hej är ju nästan ännu gladare än bara ett hej.
Tror städaren förstod lite efter ett tag, hen fattade i alla fall det viktigaste: jag ville INTE att hen skulle gå, jag var glad att se hen. Hen sa att hen skulle fråga sin lärare om Hej Hej så hen förstod (jag suger på att förklara, och vet inte heller exakt vilken nivå svenska hen är på).
Snart kommer golden retrievern. Ska försöka utan piller i dag, men jag gissar på att jag kommer behöva ta ett senare i alla fall.
Ska säga det i morgon till henStackaren! Försök förklara att vi svenskar gärna säger allt två gånger
Bra bra! Hej hej! Kul kul! Tack tack!
/din svenskaläraret
Ska man börja bli orolig själv nu när alla andra nojjar över Corona och min hälsa?
(ja jaghar skrivit i den andra tråden här är mer allmänt)
Tror ni jag kan få chefen att köpa stor ny dataskärm så jag kan jobba mer hemifrån?