Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte kunnat bestämma mig för vad jag ska göra när jag fyller 40 i april. Hade börjat landa i att åka någonstans en långweekend eller så med närmst sörjande. Hade bara nämt tanken för sambo och skulle fundera vidare sa jag.
Nu verkar det som att de planerat kidnappa mig på en resa. Men nu vågar vi ju inte åka.

Jag orkar inte med stor fest etc just nu. Det här hade verkligen varit så kul, lagom etc att göra ihop med de närmsta. Och så välbehövligt att få lite semester och åka bort!
Så trååååkigt!
 
Ena hästen rullade fast mot väggen och blev liggandes en stund förut! Första gången jag sett någon av mina lyckats med det. Han lyckades kravla sig loss själv tillslut men jävla häst till att skrämmas! Hann tänka en massa saker för hur fasen jag skulle få loss honom själv 😱
 
Ena hästen rullade fast mot väggen och blev liggandes en stund förut! Första gången jag sett någon av mina lyckats med det. Han lyckades kravla sig loss själv tillslut men jävla häst till att skrämmas! Hann tänka en massa saker för hur fasen jag skulle få loss honom själv 😱

Bra att ha ett tjockt rep i stallet för sånt och kasta runt benen och kunna dra runt dem. Brukar man orka som halvotränad kvinna även med större hästar. :)
 
Bra att ha ett tjockt rep i stallet för sånt och kasta runt benen och kunna dra runt dem. Brukar man orka som halvotränad kvinna även med större hästar. :)

Ja det var det jag tänkte först, att få ett rep runt något ben och hjälpa honom få fäste. Men han fixade det själv som tur var, utan skador. Han lyckades trampa på täcket när han reste sig, enda skadan som skedde tack och lov :)
 
Sambo skulle hämta lite saker 30 min bort. Åker dit och är tillbaks för att inse att han glömt en viktig sak. Så nu åker han tillbaks. I snöstorm.. What, liksom? :cautious:
Jag och vovvi väntar på lagret. Vi smet upp i köket och jag försöker vakna till med elva koppar te.
E6315C5C-407D-4872-8DAA-7DBDABB0614A.webp
 
Fick lite dåligt samvete. När jag kom till jobbet var det ingen här förutom jag och vår gulliga städare som håller på att lära sig svenska.
Jag gick förbi hen och sa glatt "Hej Hej!" fick ett hej tillbaka, tänkte inte så mycket mer på det, gick och bredde frukostsmörgåsar.
Satte mig vid datorn och började läsa mail. Städaren kommer in och ser lite tvekande och ledsen ut.
Hen säger "Hej betyder glad att se... Betyder Hej Hej att jag ska gå? Betyder minus med två Hej?"
Jag satt där och bara :eek::confused: innan det kopplade.
Försökte sen förklara att Hej Hej absolut inte gör att det blir ett "minushej" och att det betyder att man vill att personen vill att man ska gå. Hej hej är ju nästan ännu gladare än bara ett hej.
Tror städaren förstod lite efter ett tag, hen fattade i alla fall det viktigaste: jag ville INTE att hen skulle gå, jag var glad att se hen. Hen sa att hen skulle fråga sin lärare om Hej Hej så hen förstod (jag suger på att förklara, och vet inte heller exakt vilken nivå svenska hen är på). 🙄

Snart kommer golden retrievern. Ska försöka utan piller i dag, men jag gissar på att jag kommer behöva ta ett senare i alla fall.
Stackaren! Försök förklara att vi svenskar gärna säger allt två gånger :D
Bra bra! Hej hej! Kul kul! Tack tack!

/din svenskaläraret
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 019
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 385
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 902
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 976
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp