Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack varen pratet om guld-bron igår så drömde jag om den inatt! :rofl:

Jag drömde att den var på plats och att hela Sthlm var fullt av åskådare. Sen kom brandmannen och började rulla ut sina vattenslangar, då började folk undra vad det var frågan om. Men det hände inte så mycket. Sen ställde de upp sig som de planerat och började spruta mot bron, det som kom ut var dock inte vatten. Det var guldfärg! Bron täcktes snabbt av färgen och jag minns bara att jag blev jätteförbannad, den där färgen innehåller säkert miljoner av giftiga partiklar, och majoriteten av det hamnade inte ens på bron utan I VATTNET. Alltså platsen där alla sjödjur lever. Jag tänkte alltså på miljön och sen började jag tänka på att vi svenskar ofta skyller miljöförstörelsen på andra länder och blev ännu argare. I drömmen skrek jag upprört till pappa att han MÅSTE stoppa brandmännen innan hela havet är guldfärgat, men pappa sa bara lugnt att det inte gick. Jag blev ännu argare för han FATTADE JU INTE att miljön stog på spel.

Sen vaknade jag. Tack och lov insåg jag rätt snabbt att allt bara var en dröm! :D :angel:

Jag drömde att jag låg med mitt ex O_o Och resterande del av drömmen gick ut på att grubbla kring om jag ska berätta det här för min fästman och riskera vår framtid tillsammans eller om jag borde vara tyst om det i all evigheters framtid.

Det var ju ändå skönt att vakna och inse att jag åtminstone inte har det problemet, mitt i allt annat.
 
Försöker finna skrivinspo. Har skrivit om och till lite grann som jag är nöjd med. Och dumpat en massiv kritik på den delen jag inte har skrivit så mycket om ännu men jag känner att jag inte orkar engagera mig om de andra ändå inte håller med om det jag skriver men jag tänkte nog börja skriva om på ett sätt som jag tror vi kommer vara tvugna att göra. En analys av ett insamlat material är ju inte samma sak som en redogörelse för ett insamlat material. Vi ska göra det första men jag tycker att vi har gjort det andra.
 
Började dagen med att planera vårt nya badrum :love: Vilket gjorde att jag fick energi nog att sammanfatta en vetenskaplig artikel först på 250 ord och sen på 50 ord. Jag förstår tanken att man ska lära sig sammanfatta, men det hade ju varit käckt om vi hade fått lärt oss det innan vi skrev b-uppsats och om vi nu ska göra det inför c-uppsatsen, fått göra det på en vetenskaplig artikel som vi hade kunnat använt i vår c-uppsats. Snart dags att rulla mot Örebro, vi får väl se hur länge universitet håller öppet.
 
Vi har en resa till Gran Canaria bokad i början av maj då maken fyller 40 år. Som det känns just nu åker vi inte och det känns jävligt tråkigt. Kommer antagligen inte få en krona tillbaka, men det får vi leva med.
Hur har du bokat? Jag hade inga skydd för av- eller ombokning, men SAS har ändrat så det är gratis att boka om, detta trots att jag bokat med en random resebyrå.
 
Hur har du bokat? Jag hade inga skydd för av- eller ombokning, men SAS har ändrat så det är gratis att boka om, detta trots att jag bokat med en random resebyrå.

Ska kolla om det kan gå att boka om mot en mindre kostnad så vi kan åka till hösten istället. Tror inte vi tog något avbokningsskydd. Bokade biljetterna för några månader sen och vi ska åka med Norwegian. Såg att de hade gratis ombokning för de som bokar nu i början av mars, men det gäller ju inte oss.
 
Ska kolla om det kan gå att boka om mot en mindre kostnad så vi kan åka till hösten istället. Tror inte vi tog något avbokningsskydd. Bokade biljetterna för några månader sen och vi ska åka med Norwegian. Såg att de hade gratis ombokning för de som bokar nu i början av mars, men det gäller ju inte oss.
Om Corona fortsätter så förlänger dom säkert gratis ombokning. Jag skulle avvakta!
 
Ska kolla om det kan gå att boka om mot en mindre kostnad så vi kan åka till hösten istället. Tror inte vi tog något avbokningsskydd. Bokade biljetterna för några månader sen och vi ska åka med Norwegian. Såg att de hade gratis ombokning för de som bokar nu i början av mars, men det gäller ju inte oss.
Har ni betalat med kort kan det finns avbeställning/ombokningsskydd i deras regi.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 019
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 385
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 910
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 976
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp