Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var svårt i dag att skriva rutinbeskrivningar. Hjärnan känns som gröt och jag måste verkligen anstränga mig för att komma på vad saker heter/vad jag skriver om. :crazy:
Skönt att det blir lunch snart.

Vi ska fira någonting i dag med fika, det blir prinsesstårta. Ingen aning om vad vi firar dock :confused:
 
Jaha och idag ska det tydligen blåsa 25 m/s här på eftermiddagen. Igår räddade jag staketet från att ge sig iväg undrar vad jag behöver säkra idag :cautious:

Jag förbereder mig för byar på 33-34 m/s, som det påstås bli här mellan ca 12 och 15. Mkt bra dag att jobba hemifrån, tågen är delvis inställda redan och jag tog precis en paus för att gå ut och släppa in hästarna i förtid. Trots att de är vana vid lång utevistelse så verkade de helt ok med att gå in nu, stod och tryckte vid grinden.

Det tar redan i så mkt att det var nätt och jämnt att jag kunde gå upprätt för att ta mig ut till höbalarna och hämta in lite tröstmat till hästarna. Men det är mysigt att sitta inne och jobba!
 
Jag förbereder mig för byar på 33-34 m/s, som det påstås bli här mellan ca 12 och 15. Mkt bra dag att jobba hemifrån, tågen är delvis inställda redan och jag tog precis en paus för att gå ut och släppa in hästarna i förtid. Trots att de är vana vid lång utevistelse så verkade de helt ok med att gå in nu, stod och tryckte vid grinden.

Det tar redan i så mkt att det var nätt och jämnt att jag kunde gå upprätt för att ta mig ut till höbalarna och hämta in lite tröstmat till hästarna. Men det är mysigt att sitta inne och jobba!
Igår ville inte mina hästar gå in det blåste för mycket tyckte dom
Men de har sin ligghall där var det lä och igår var det ju uppehåll idag vräker det ner med avbrott för korta solglimtar
 
Inatt kom en äldre snubbe fram till vårt bord. Han bara ”jag har hört att du målar”. Jag bara ”jo lite på skoj men jag har slutat nu”. Sen visade mitt sällskap lite foton på mina ”alster”. Då sa han bara ”det där ska du nog fortsätta med”. Och sen gick han...?!

Nu lätt nyfiken på vem han var :rofl:
 
Det kommer! Det verkar väldigt lokalt, nyss snöade det rejäla stora flingor och nu är det lugnare. Men det fastnar inte på marken så det är blött.

Sa jag lugnare? Varje sekund jag tittar ut genom fönstret har det hunnit ändra sig i intensiviteten :crazy::rofl:

Samma här, snö-ingen snö-snö och så håller det på :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 019
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 385
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 902
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 976
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp