Vad gör vi? Del CIV

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Jag vÄgade Àntligen ringa och bestÀlla tid hos psykolog, tÀnkte att jag kan inte vÀnta för lÀnge och "en annan bÀttre dag" kommer ÀndÄ inte nÀr man har telefonfobi. :down:
Det tog fruktansvÀrda 13 minuter innan jag kom fram i kön. Det fanns tider denna vecka men jag fegade ur pÄ dem och det fÄr bli nÀsta vecka i stÀllet. :nailbiting:
Har ont i magen nu pga nervös men jag ska ta lite mer piller och lÀgga mig och vila en stund.
 
Har du en hund? Sen nÀr? :love:

Sen typ 14 Ă„r! Egentligen Ă€r det min polares men sen hon skaffade kids sĂ„ har hon allt oftare lĂ€mpat över den pĂ„ mig. Hen Ă€r snart 15, har selektiv hörsel, hatar barn, Ă€lskar sovmorgon och att hĂ€nga pĂ„ barer och bĂ€ttre restauranger. Har Ă€ven somnat frontrow pĂ„ Fashionweek ett par ggr 😅 Vi trivs sĂ„ledes utmĂ€rkt ihop :angel:

@Unafraid var med och dinerade med djuret förinte allt för lÀnge sedan hon kan intyga att djuret Àr en mkt god minglare ;)

DD222821-7F0B-454C-A29F-3FAE6AFFD7EB.webp
 
Sen typ 14 Ă„r! Egentligen Ă€r det min polares men sen hon skaffade kids sĂ„ har hon allt oftare lĂ€mpat över den pĂ„ mig. Hen Ă€r snart 15, har selektiv hörsel, hatar barn, Ă€lskar sovmorgon och att hĂ€nga pĂ„ barer och bĂ€ttre restauranger. Har Ă€ven somnat frontrow pĂ„ Fashionweek ett par ggr 😅 Vi trivs sĂ„ledes utmĂ€rkt ihop :angel:

@Unafraid var med och dinerade med djuret förinte allt för lÀnge sedan hon kan intyga att djuret Àr en mkt god minglare ;)

Visa bifogad fil 46693
Men vad söt! :love: Hur kan jag ha missat detta?! Jag trodde att det var ett nytillskott i din familj.
 
Har Àtit Lohilo glass brownie. Det Àr den andra smaken jag provar, tycker de Àr rÀtt smaklösa men det beror vÀl pÄ att det Àr sÄ lite socker i. Om jag Àter nÄgra i veckan kanske jag blir van vid smaken. :idea::angel:
Jag provade en Lohilo isglass med Cola smak som fick mig att skicka till hiss och diss trÄden hÀr pÄ buke med blinkande varningslampor - fyy, jag fick slÀnga den för jag iddes inte trycka i mig allt :wtf:
Som @athena_arabians sÄ Àter jag inte glass sÄ ofta sÄ dÄ fÄr det vara nÄgot gott.
 
Har varit inne och bölat hos rektor för första gÄngen. Fick en stark Ängestreaktion dÄ elever i de tvÄ fyrorna jag gÄtt ifrÄn kom fram och berÀttade att deras lÀrare sagt att jag inte ville vara i deras klasser lÀngre för att jag inte tyckte om eleverna :(
Jag tycker inte att man gör sÄ som lÀrare och kollega. Det gör det ju omöjligt för mig att nÄgonsin ha chans att gÄ tillbaka till dom tvÄ klasserna. Jag sa bara att jag blivit flyttat till andra saker och min tjÀnst har blivit förÀndrad, och att det blir sÄ ibland.

Eftersom det Àr rektor jag kÀnner förtroende för blev det henne jag gick till. Men nu Àr jag rÀdd för att det kommer bli osÀmja mellan mig och kollegorna. SÄ nu har jag Ànnu mer Ängest. Bajs.
Haft lite Ă„ngest över att jag â€Ă¶verreagerade” pĂ„ det som hĂ€nde idag. Kom hem och berĂ€ttade för sambon vad som hade hĂ€nt - han blev ocksĂ„ skitförbannad.
Ju mer distans jag fÄr desto argare blir jag och kÀnner mindre och mindre att jag överreagerade. Vem fan gör sÄ mot en kollega? Och mot eleverna?! Det Àr ju ingen som vinner pÄ att göra sÄ!
KĂ€nner mig lite ”thrown under a bus”. Ska Ă€ven krĂ€nkningsanmĂ€la eleven som var vĂ€ldigt krĂ€nkande och offensiv i sitt pĂ„hopp i en av grupperna. För att markera.
Förr hade jag inte tagit Ät mig och struntat i det. Men inte nu. Jag ska inte behöva finna mig i att bli verbalt attackerad pÄ jobbet.
 
Sen typ 14 Ă„r! Egentligen Ă€r det min polares men sen hon skaffade kids sĂ„ har hon allt oftare lĂ€mpat över den pĂ„ mig. Hen Ă€r snart 15, har selektiv hörsel, hatar barn, Ă€lskar sovmorgon och att hĂ€nga pĂ„ barer och bĂ€ttre restauranger. Har Ă€ven somnat frontrow pĂ„ Fashionweek ett par ggr 😅 Vi trivs sĂ„ledes utmĂ€rkt ihop :angel:

@Unafraid var med och dinerade med djuret förinte allt för lÀnge sedan hon kan intyga att djuret Àr en mkt god minglare ;)

Visa bifogad fil 46693
Problemet var att hunden i frĂ„ga charmade alla. Hon blev bjuden pĂ„ mat och blev bĂ€stis med bordsgrannen och intog hans knĂ€ nĂ€r @tornblomma var oförskĂ€md nog att besöka toaletten. đŸ€·
 
Är pĂ„ stallet och borstar ponnysar :love: om lite mer Ă€n en timme börjar min lektion.
Har inte fÄtt drömhÀsten i dag men dÀremot en supertrevlig ponny, som Àr sÄ snÀll att man i bland undrar hur nÄgon sÄ snÀll varelse överhuvudtaget kan existera.
 
Haft lite Ă„ngest över att jag â€Ă¶verreagerade” pĂ„ det som hĂ€nde idag. Kom hem och berĂ€ttade för sambon vad som hade hĂ€nt - han blev ocksĂ„ skitförbannad.
Ju mer distans jag fÄr desto argare blir jag och kÀnner mindre och mindre att jag överreagerade. Vem fan gör sÄ mot en kollega? Och mot eleverna?! Det Àr ju ingen som vinner pÄ att göra sÄ!
KĂ€nner mig lite ”thrown under a bus”. Ska Ă€ven krĂ€nkningsanmĂ€la eleven som var vĂ€ldigt krĂ€nkande och offensiv i sitt pĂ„hopp i en av grupperna. För att markera.
Förr hade jag inte tagit Ät mig och struntat i det. Men inte nu. Jag ska inte behöva finna mig i att bli verbalt attackerad pÄ jobbet.
Mina elever frÄgade varför deras lÀrare bytte klass, jag sa bara att hon ville göra lite annat och att hon fortfarande tyckte jÀttemycket om dem.
Man mÄste ju för sjutton stötta sina kollegor
 
Ringde pappa och bara pratade lite allmÀnt. Efter ett tag flÄsar han andfÄtt och jag frÄgar om han Àr ute. "NÀ jag tog trappen upp annars dör telefonen i hissen."
Han bor alltsÄ pÄ 6:e vÄningen och Àr 71 i Är. Sa att "Men herregud! Jag kunde ringt tillbaks!"
Icke dÄ!
Det Àr kÀrlek det! :love: :laugh:
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Relationer Jag sÄg att min gamla trÄd frÄn i vÄras hade lÄsts, men jag fick sÄ himla mycket fina och kloka ord av er den gÄngen, sÄ jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 029
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte anvĂ€nts som permanentbostad pĂ„ de senaste “60+-ish” Ă„ren, och hade Ă€ven stĂ„tt helt lĂ€mnat Ă„t sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vÀÀÀÀldigt lÄngt inlÀgg! Jag skriver sÀllan personliga saker hÀr men nu kÀnner jag att jag skulle behöva andras syn pÄ...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 917
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för lĂ„ngt inlĂ€gg! NĂ€r jag skaffade min dvĂ€rgschnauzer Sigge sĂ„g förutsĂ€ttningarna helt annorlunda ut. En god vĂ€n och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • UppdateringstrĂ„d 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

HĂ€strelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp