Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mamma väckte mig för runt en timme sen när hon gick hemifrån för att jag skulle kunna somna om innan jag skulle vakna. Dock visste hon inte att jag inte behövde vakna den tiden och kom precis hem för att hämta något, så hon halvt ropade "men /godisklubba/ när ska du vakna och gå upp då?!". Jag frågade halvt död var klockan är och trodde att det är tisdag (ska gå hemifrån 8.10 då). Hon sa att klockan är åtta jag blev typ klarvaken direkt, när jag precis var på väg att gå upp slog det mig dock att det bara är måndag. Klockan är 7.53 och jag behöver egentligen inte vakna förrän kl 8 och gå hemifrån förrän 9.14 :rofl:

Jaja, nu är jag vaken i alla fall! :grin:
 
Tjoho! Har nog inte Coronan ändå! 🎻✊🏼 Gick och la mig 20.00 igår med dubbla tjocktröjor då jag hade sån frossa. Hade även begynnande halsont, ledvärk och kände mig allmänt risig. Vaknade nu och YES jag känner mig bättre! 🙏🏼
Ska dock somna om och sova ett par timmar till tänkte jag.
 
Det är helt orimligt när folk typ spelar mobilspel med LJUD PÅ när man åker buss. Jag och en kompis tänkte jobba lite med ett grupparbete. Helt omöjligt i närheten av det ljudet. Jag försökte be personen sänka ljudet men hon förstod inte. Nu har spelen övergått till något YouTube-klipp på oklart språk. Så vi får försöka överleva i 1,5 timme till..
 
Det är helt orimligt när folk typ spelar mobilspel med LJUD PÅ när man åker buss. Jag och en kompis tänkte jobba lite med ett grupparbete. Helt omöjligt i närheten av det ljudet. Jag försökte be personen sänka ljudet men hon förstod inte. Nu har spelen övergått till något YouTube-klipp på oklart språk. Så vi får försöka överleva i 1,5 timme till..

Jag tycker att all ofrivillig och oreglerad kontaminering av miljöer med signifikanta ljud är orimligt. Dessutom finns enkla lösningar att även på bussen få lyssna på vilket ljud man vill utan att andra ska plågas.
 
Det är helt orimligt när folk typ spelar mobilspel med LJUD PÅ när man åker buss. Jag och en kompis tänkte jobba lite med ett grupparbete. Helt omöjligt i närheten av det ljudet. Jag försökte be personen sänka ljudet men hon förstod inte. Nu har spelen övergått till något YouTube-klipp på oklart språk. Så vi får försöka överleva i 1,5 timme till..
Själv sitter jag (utan sällskap) på en buss där någon målar naglarna just nu.

Jag är känslig mot dofter så min näsa blöder!

Jag är vanligtvis väldigt tålig med att folk är folk, men här går ändå min gräns. MÅLA NAGLARNA i kollektivtrafiken, snälla nån liksom! :mad:
 
Själv sitter jag (utan sällskap) på en buss där någon målar naglarna just nu.

Jag är känslig mot dofter så min näsa blöder!

Jag är vanligtvis väldigt tålig med att folk är folk, men här går ändå min gräns. MÅLA NAGLARNA i kollektivtrafiken, snälla nån liksom! :mad:
Jag, som åker buss många timmar, har tänkt att det vore en så bra grej att roa sig med. Men insett att man såklart inte gör det av hänsyn till andra. Helt otroligt hur korkade folk är!
 
Hm tydligen kommer inte barnet hem idag pga båten inte kunde lägga till vid Åland igår så nu är de kvar på båten Tor Sthlm med bilen på Åland. Knepigt.
 
Har varit inne och bölat hos rektor för första gången. Fick en stark ångestreaktion då elever i de två fyrorna jag gått ifrån kom fram och berättade att deras lärare sagt att jag inte ville vara i deras klasser längre för att jag inte tyckte om eleverna :(
Jag tycker inte att man gör så som lärare och kollega. Det gör det ju omöjligt för mig att någonsin ha chans att gå tillbaka till dom två klasserna. Jag sa bara att jag blivit flyttat till andra saker och min tjänst har blivit förändrad, och att det blir så ibland.

Eftersom det är rektor jag känner förtroende för blev det henne jag gick till. Men nu är jag rädd för att det kommer bli osämja mellan mig och kollegorna. Så nu har jag ännu mer ångest. Bajs.
 
Jag, som åker buss många timmar, har tänkt att det vore en så bra grej att roa sig med. Men insett att man såklart inte gör det av hänsyn till andra. Helt otroligt hur korkade folk är!
Verkligen!
Jag åker också buss mycket, 1.5-2h enkel väg till och från skolan (beroende på hur täta avgångarna är och hur många stop det är på vägen).
Det hade varit perfekt att sitta på bussen och låta nagellacket torka, inget "ska bara" och samtidigt får man något avklarat (ta sig från punkt A till B). Men, som du säger, gör man det givetvis inte av hänsyn till andra.
Folk! :meh:
 
Har varit inne och bölat hos rektor för första gången. Fick en stark ångestreaktion då elever i de två fyrorna jag gått ifrån kom fram och berättade att deras lärare sagt att jag inte ville vara i deras klasser längre för att jag inte tyckte om eleverna :(
Jag tycker inte att man gör så som lärare och kollega. Det gör det ju omöjligt för mig att någonsin ha chans att gå tillbaka till dom två klasserna. Jag sa bara att jag blivit flyttat till andra saker och min tjänst har blivit förändrad, och att det blir så ibland.

Eftersom det är rektor jag känner förtroende för blev det henne jag gick till. Men nu är jag rädd för att det kommer bli osämja mellan mig och kollegorna. Så nu har jag ännu mer ångest. Bajs.
Fy så fult sagt av läraren. Hoppas rektorn tar tag i det direkt och att det inte blir nåt mer av det!
 
Måndag igen. Var sååå segt att kliva upp ur den sköna sängen och åka till jobbet men vilken häääärlig morgon; solen skiner, lufren är skön och fåglarna kvittrar 😍. Kan man annat än njuuuta av den underbara känslan av vår?!? 😀😍.
 
Har varit inne och bölat hos rektor för första gången. Fick en stark ångestreaktion då elever i de två fyrorna jag gått ifrån kom fram och berättade att deras lärare sagt att jag inte ville vara i deras klasser längre för att jag inte tyckte om eleverna :(
Jag tycker inte att man gör så som lärare och kollega. Det gör det ju omöjligt för mig att någonsin ha chans att gå tillbaka till dom två klasserna. Jag sa bara att jag blivit flyttat till andra saker och min tjänst har blivit förändrad, och att det blir så ibland.

Eftersom det är rektor jag känner förtroende för blev det henne jag gick till. Men nu är jag rädd för att det kommer bli osämja mellan mig och kollegorna. Så nu har jag ännu mer ångest. Bajs.

Men vilket vidrigt pucko till kollega. Jag hoppas verkligen rektor tar i med hårdhandskarna, så där gör man bara inte!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 029
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 917
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp