Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite ironiskt då att de flesta blivit smittade i Italien om jag inte minns fel och de jag vet som rest dit ser väldigt "svenska" ut :laugh:
Ja men precis! Och att personen i hennes område varit i Finland, som typ ligger längre ifrån Italien än sverige, gör det hela bara ännu mer ironiskt :D

Jag är så trött på all idiotisk corona-hysteri. Jag tänker inte anpassa mitt liv pga corona. Visst, jag är "lyckligt lottad" och är nästan aldrig sjuk, men alltså... aldrig i livet att jag tänker sluta ta mig till och från skolan, vara på stan (om jag känner för det), vistas utomhus eller liknande.

Jag är noggrannare med att tvätta händerna oftare och skulle definitivt inte köpa ett äpple och äta det utan att tvätta det innan. Sen tvättar jag mobilen oftare också men det är inget överdrivet. Jag menar inte att folk inte ska bry sig alls, min mamma tillhör tex flera riskgrupper, men att börja fundera på hur man bäst håller andan utomhus (jag vet en person som håller andan när hen passerar människor), bunkrar mat och/eller låser in sig i sitt hem - nej.

Det är riskfyllt att vistas i trafiken också, men det kan väl ändå inte vara många som funderar på hur de i största möjliga mån kan komma undan ALL trafik? Att ta en promenad på motorvägen, ja. Men att undvika att gå över gatan på ett övergångsställe vid grön gubbe för att det kanske, eventuellt kommer en idiot och kör mot rött? Nej.
 
Funderar på när jag ska gå till jobbet på tisdag.
Tänker om jag går vid 7 så är jag där senast strax före 7:30
Då borde nycklarna till idrottshallen vara klara att hämta så jag kan gå ner och checka läget.
 
Vad skulle dom gjort då? Låtit den förfalla?

Renoverat billigare, alt, gjort som de gjorde med Zinkensdamm, väntat till taket brakade, stänga det och sedan lova att sätta till pengar för att bygga nytt om det finns budgetutrymme. Viktigare att barnen och ungdomarna i Stockholms innerstad har idrottsplatser. Eller varför inte gjort Östermalmshallen till en idrottsanläggning? Då kunde man behålla fasaden som är K märkt. Alt sålt till ett fantastiskt pris med tanke på läge och bygga lägenheter/bostadsrätter.
 
Jag känner mig helt tom. Mår inte alls bra. Vill krypa under täcket och aldrig mer komma ut, orkar inte gå till skolan imorgon. Jag vill inte gå dit heller, men jag "måste". Har helt tappat lusten nu. På Fredag är det i alla fall möte med bup, så då får vi väl se vad de säger. Jag håller tummarna för att de är vettiga och kan göra ändringarna i min medicinering som det varit på tal om att göra i över ett år (men skjutits upp pga ny läkare som vill lära känna mig först för att sen sluta, ny läkare som vill lära känna mig för att sen sluta osv).
Nu är jag ikapp och i fas, nästan alla mina problem kopplade till pluggandet/studierna är lösta. Men jag är ändå helt tom på energi och övertänker allt. Min hjärna samarbetar inte med mig.

På torsdag börjar idrottskursen, men jag har redan börjat på en uppgift samt läsa in kurslitteraturen. Det är alltså för sent att skjuta upp det (det går en till omgång som startar tre veckor senare). Tänkte egentligen att jag skulle ha den andra inlämningsuppgiften klar innan det ens började men försöker se det som positivt att jag ändå börjat innan kursen faktiskt startat.

Jag längtar redan till om sex veckor, när idrotten är klar. Efter det är det bara inväntan av betyg kvar, men det står i beskrivningen att man kommer få ett betyg så länge man gjort alla uppgifter inklusive provet. Så om det så blir ett F så är det också okej, idrott är ändå ämnet jag inte kunde brytt mig mindre om :)
 
Morgonens tänkvärda ord från Olof Röhlander:

"Jag vill istället hävda att du borde vara det bästa i ditt liv. Din lycka är inte någon annan persons ansvar. Du äger den själv. Och ingen ska äga dig. Ingen bör lägga den bördan på dig, lika lite som du ska försätta andra i den känslan."
 
Snart framme på sjukhuset. Dock vet jag inte riktigt vilken avdelning personen befinner sig på. Min VB visste inte mer än plastik. Fick numret till transportledare på plats men det är ingen som svarar på det numret. Jag har messat på Messenger den kollega från mitt VS som tog natten men inget svar.
Det kan alltså bli lite knepigt det här :cautious:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 029
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 917
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp