Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var tvungen att ta en bild före och efter jag applicerade en produkt på mitt hår. Jag har inte kunnat ha håret uppsatt i en stram hästsvans tidigare då det spretar som fan. Skillnaden är löjligt stor :laugh: jag hoppas att min hudton är mer lik första bilden dock :angel:
Visa bifogad fil 46452
Vilken skillnad det blev! :) Blir jättenyfiken, vad är det för hårprodukt du använder? Har också massa flyaways som stör mig :laugh:
 
Har bölat lite till och pratat med kollegorna som har fyrorna. Dom berättade hur dom tänkte och jag kan förstå hur dom tänkte, även om jag inte håller med. Har nog iaf röjt undan eventuellt skvaller/osämja genom att ta det med dom direkt.

Rektor frågade om jag ville sjuka mig resten av dagen, men har sagt att jag ska vara kvar. Har inte lektion förrän kl 13 och ska gå promenad med en kollega från lågstadiet när jag slutar kl 15. Har redan träffat henne och bölat lite :angel:

Sånt här hade aldrig inträffat på min förra skola. Det var tuffa elever och knepiga vårdnadshavare men jäklar vad tajta vi var i kollegiet och hade en ledning som pekade med hela handen.
 
Jag tänkte ju inte ha hund igen på ett tag... Skaffade en känguru istället :angel:
20200306_163921.webp
 
Typiskt nog blev sjukresan avbruten och den intagne kunde åka tillbaka till anstalten. Jättetypiskt för mig som således bara fick 3,5 timme övertid :mad:
 
Heeelt dränerad av golden retriever kollegan. Tagit mer muskelavslappnande så jag kan slippa huvudvärken i alla fall. Tur jag tog en i morse för det har varit totalt kaos hela förmiddagen med passersystem som varit nere och allmän skitkastning och "oj jag glömde berätta det för dig" från kollegor. Fruktansvärt dålig stämning. Nu lunch, sen möte som jag känner mig spänd för.
Måndagar är ändå ganska bra, då har jag ändå stallet och ridning att tänka på, det gör mig alltid gladare. :heart
 
Är torr i munnen pga ångest och har inget ångestdämpande med mig. Plockade ut det förra veckan när jag städade väskan pga "behövde den inte längre". Tji fick jag!
Har iaf SV/ENG med min grupp sexor och dom är så snälla så ångesten avtar. Efter det är det svenska med snälla fyror och sen ska jag ut och gå med den trevliga kollegan.

Åt lunch inne hos de trevliga kollegorna på lågstadiet. Vi diskuterade det som hänt och andra saker som händer och inte händer på skolan. Jag får alltid sån kamplust när man diskuterar sånt!
När jag gick på lärarutbildningen och hade min sista praktik, tillsammans med världens bästa och mest erfarna handledare/lärare, sa hon att "Du kommer bli en jättebra lärare, men tyvärr blir du nog inte långvarig som pedagog. Jag tror du kommer bli skolchef eller någon annan typ av ledare inom skolan, för du har så mycket driv."
Jag tror hon kanske hade rätt i det.

Sitta ner och hålla käften är inte riktigt min stil. Längre :angel:
 
Alltså, FOLK! :banghead:

Någon sprutade pepparspray inne i korridoren så nu har hela skolan utrymts. Jag har tagit vid behovsmedicin hela dagen och kunnat hålla koll över ångesten, istället för tvärt om. Men nu gick det inte längre. Så nu är jag på väg hem och mår ännu sämre än vad jag gjorde imorse plus att mina lungor är rätt irriterande :meh:

Precis när jag var på väg att gå fick vi ett meddelande av rektorn att lektionerna är inställda för resten av dagen. Så jag missar inget nu, men är ändå lagom irriterad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 029
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 917
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp