Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Screenshot_20200306-171137.webp

Skrattar lite för mig själv :laugh:
 
Varit och handlat. Blev dyrare än jag trodde men behövde många basvaror som toa/kökspapper, tvätt och sköljmedel, diskmedel, schampo osv Tungt! Katten smet naturligtvis ut när jag kånkade upp allt i omgångar, lät henne springa i trapphuset men när hon försökte smita ut ur porten så höjde jag faktiskt rösten och skrek nej! :(

Paniken om hon skulle komma ut på gården när det är halvmörkt och en fruktansvärt nyfiken och snabb som en vessla katt och en gata bredvid innergården fick mig att reagera så starkt. Hon blev chockad (eftersom jag aldrig någonsin höjer rösten) och stack upp några trappsteg innan hon gjorde ett nytt försök, men då var allt inne så hon fick springa upp och ner med eld i baken. Fick tag på henne inne i vindsförrådet och bar ner en morrande katt. Mutat med godis men vet inte om hon förlåtit mig ännu.
 
Åh, stackarn låter som en sådan person som tar fram det värsta i mig :rofl: Jag pallar inte överpositiva personer... plus att de har en tendens att missförstå min Monty Python-inspirerade humor så de tittar på mig om om jag vore ett monster :laugh:
Samma här, hade det inte varit i jobbsammanhang och att interagera med henne nu ganska intensivt kommer underlätta livet på jobbet avsevärt för mig senare, hade jag sedan länge dragit öronen åt mig och dragit järnet :D heeelt fel personlighet för min smak :o
 
Varit och handlat. Blev dyrare än jag trodde men behövde många basvaror som toa/kökspapper, tvätt och sköljmedel, diskmedel, schampo osv Tungt! Katten smet naturligtvis ut när jag kånkade upp allt i omgångar, lät henne springa i trapphuset men när hon försökte smita ut ur porten så höjde jag faktiskt rösten och skrek nej! :(

Paniken om hon skulle komma ut på gården när det är halvmörkt och en fruktansvärt nyfiken och snabb som en vessla katt och en gata bredvid innergården fick mig att reagera så starkt. Hon blev chockad (eftersom jag aldrig någonsin höjer rösten) och stack upp några trappsteg innan hon gjorde ett nytt försök, men då var allt inne så hon fick springa upp och ner med eld i baken. Fick tag på henne inne i vindsförrådet och bar ner en morrande katt. Mutat med godis men vet inte om hon förlåtit mig ännu.
:nailbiting: Guuuud, paniken OM hon lyckats ta sig ut!!! :cry:
Tur du hann "skrämma" in henne :up:
 
Har en väldigt grön, mörk, mossgrön kavaj och fått en kommentar om att den är brun, jättebrun till och med och vi är helt oense.
Ni ser ju själva att den är grön

Visa bifogad fil 46480
Den är aningen grön men mest grå tycker mina ögon.
Pga supernörd la jag in den i ett program som visar alla färger i en bild. Fick för det mesta grå (räknade inte exakt men lite över 50%), sen grön, sedan brun, sist guldig beige och gul (som jag antar kommer från dragkedjan)
Så nu vet du det :angel: :D
 
Höll på att krocka igår med en lastbil som kör ut på 100 väg också 2+1 väg där det är enfiligt. Skulle vänster så trodde den skulle stå kvar i filen tills bilarna passerat, då den väntade på bilen framför mig. Men nej den kör ut rakt framför mig! Så var tvungen till att tvätnita för att inte köra rakt in i den. Va tomt efter mig så inte mycket trafik heller. Måttligt glad man blir då.
Jag kan dessvärre inte svara på varför den lastbilen gjorde så, det enda jag kan konstatera att det finns idioter bakom ratten i alla fordonsslag. Kör man som en skit i personbil gör de garanterat likadant i andra fordon me tyvärr får jag säga... :/
 
Samtal mellan mig och golden retriever kollegan från i dag som jag sitter och skrattar lite åt:
Jag råkade visa en bild på mig på Marilyn Manson konsert när jag scrollade genom andra bilder. Hen är GR, jag är Jag, K är kollega. Hen har tysk brytning vilket gör allt så mycket roligare.

GR: oooh. Är du en sån svartrockare?
Jag: Njae... eller ja, fast Marilyn Manson är ju inte direkt svartrock tror jag. Mer skräckrock och industrirock?
GR: Men du gillar sån skräck och det?
Jag: Ja, det är min favoritgenre inom både spel och film, kanske i musik också.
GR: :eek: Oj går du och är rädd hela tiden?
Jag: Nä, blir inte jätterädd längre.
GR: Du är en sån där cool tjej! Jag hade aaaldrig vågat! Du gillar säkert såna där drakar och sånt?
Jag: Jo, alltså fantasy är ju också en bra genre, drakar är häftiga om de görs rätt.
GR: Ååååh men alltså - du kommer ju från en annan planet! :eek:
Kollega går förbi...
GR: *pratar med kollega* Visste du att Hoarfrost är en sån där... skräckfilmsperson?
K: *är superroad* Ja jo hon är ju en vår egen lilla vålnad som stryker runt här :D
GR: Hon är som från en annan planet :eek:
K: En alien-vålnad, blir inte bättre :up:
Kollegan skyndar vidare, golden retriever kollegan skakar på huvudet och ler medan hen tittar på sitt mail hen skriver, muttrar vidare...
GR: Som en annan planet, fast skräck. Unik!

Alltså :rofl: Hur ska jag överleva flera dagar med denna golden retriever kollega? Det är sådana här diskussioner konstant! Hen pratar hela tiden! och allt är alldeles wooooow!
 
Samtal mellan mig och golden retriever kollegan från i dag som jag sitter och skrattar lite åt:
Jag råkade visa en bild på mig på Marilyn Manson konsert när jag scrollade genom andra bilder. Hen är GR, jag är Jag, K är kollega. Hen har tysk brytning vilket gör allt så mycket roligare.

GR: oooh. Är du en sån svartrockare?
Jag: Njae... eller ja, fast Marilyn Manson är ju inte direkt svartrock tror jag. Mer skräckrock och industrirock?
GR: Men du gillar sån skräck och det?
Jag: Ja, det är min favoritgenre inom både spel och film, kanske i musik också.
GR: :eek: Oj går du och är rädd hela tiden?
Jag: Nä, blir inte jätterädd längre.
GR: Du är en sån där cool tjej! Jag hade aaaldrig vågat! Du gillar säkert såna där drakar och sånt?
Jag: Jo, alltså fantasy är ju också en bra genre, drakar är häftiga om de görs rätt.
GR: Ååååh men alltså - du kommer ju från en annan planet! :eek:
Kollega går förbi...
GR: *pratar med kollega* Visste du att Hoarfrost är en sån där... skräckfilmsperson?
K: *är superroad* Ja jo hon är ju en vår egen lilla vålnad som stryker runt här :D
GR: Hon är som från en annan planet :eek:
K: En alien-vålnad, blir inte bättre :up:
Kollegan skyndar vidare, golden retriever kollegan skakar på huvudet och ler medan hen tittar på sitt mail hen skriver, muttrar vidare...
GR: Som en annan planet, fast skräck. Unik!

Alltså :rofl: Hur ska jag överleva flera dagar med denna golden retriever kollega? Det är sådana här diskussioner konstant! Hen pratar hela tiden! och allt är alldeles wooooow!
Hahaha :D
 
Samtal mellan mig och golden retriever kollegan från i dag som jag sitter och skrattar lite åt:
Jag råkade visa en bild på mig på Marilyn Manson konsert när jag scrollade genom andra bilder. Hen är GR, jag är Jag, K är kollega. Hen har tysk brytning vilket gör allt så mycket roligare.

GR: oooh. Är du en sån svartrockare?
Jag: Njae... eller ja, fast Marilyn Manson är ju inte direkt svartrock tror jag. Mer skräckrock och industrirock?
GR: Men du gillar sån skräck och det?
Jag: Ja, det är min favoritgenre inom både spel och film, kanske i musik också.
GR: :eek: Oj går du och är rädd hela tiden?
Jag: Nä, blir inte jätterädd längre.
GR: Du är en sån där cool tjej! Jag hade aaaldrig vågat! Du gillar säkert såna där drakar och sånt?
Jag: Jo, alltså fantasy är ju också en bra genre, drakar är häftiga om de görs rätt.
GR: Ååååh men alltså - du kommer ju från en annan planet! :eek:
Kollega går förbi...
GR: *pratar med kollega* Visste du att Hoarfrost är en sån där... skräckfilmsperson?
K: *är superroad* Ja jo hon är ju en vår egen lilla vålnad som stryker runt här :D
GR: Hon är som från en annan planet :eek:
K: En alien-vålnad, blir inte bättre :up:
Kollegan skyndar vidare, golden retriever kollegan skakar på huvudet och ler medan hen tittar på sitt mail hen skriver, muttrar vidare...
GR: Som en annan planet, fast skräck. Unik!

Alltså :rofl: Hur ska jag överleva flera dagar med denna golden retriever kollega? Det är sådana här diskussioner konstant! Hen pratar hela tiden! och allt är alldeles wooooow!
Känner mig som Satan själv i jämförelse.
 
Jag red idag och fick nog lite ryggskott efteråt. Sambon är snäll och eldar i bastun, tänker att det ska mildra lite. Så jag promenerar mot trappen ner mot bastun, som tydligen är lite halkig. Iklädd en vit morgonrock och ett glas vitt i handen. Förbereder mig på en halkig trappa, men halkar steget innan trappen. Och fortsätter utför. Morgonrocken hänger inte riktigt med i samma fart, vilket innebär att jag i princip åker ner för trappen på rumpan. Naken. 😂🤷

Det finns en bild på spåren efter detta, buke låter mig inte ladda upp den just nu. Återkommer när jag har duschat bort vinet ur håret.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 029
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 388
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 918
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 978
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp