Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tittar på "Hemma hos arkitekten" på play. Tips!
Jättefint hus i första programmet. I andra inte alls min stil, men kul att se. :)
Åh låter skoj, måste kolla!

Jag har lite av en dröm om att bli arkitekt men det är en alldeles för svår utbildning för mig :cautious: Bara provet att ta sig in på utbildningen..! :eek:
Plus så är utbildningen på fem år :cautious:
 
Absolut inte, fråga på! :D
Ja, jag kan teckenspråk flytande (gick på dagis, grundskola och gymnasium för döva), även om jag känner mig lite sämre (mindre flytande) nu då jag bara har kontakt med det via tolkarna :nailbiting::cautious:

I mitt fall så är (svenskt) teckenspråk mitt första språk :up: Min hörsel blev sämre direkt efter födseln typ och när jag väl fick ett språk att kommunicera med så sög jag i mig det som en svamp :D Jag fick dock hörapparater också och talar väldigt bra för att höra så dåligt som jag gör :p
Engelska är mitt tredje språk.
Försökte mig på franska i grundskolan men satsade istället på mera engelska, vilket var nog klokast.
Tack för svaret! Jag tänker att man som barn blir jätteglad när folk äntligen börjar förstå en. Mina föräldrar har sagt att jag tyckte att det var jättekul att "prata" när jag kom till dem, eftersom de gav mig tid och uppmärksamhet när jag "pratade" :D

Mitt dagis hade någon form av inriktning på teckenspråk under en period och jag minns att jag tyckte att det var jättekul! Hade det funnits teckenspråk som val för moderna språk hade jag nog inte hoppat av det. Jag tycker att teckenspråk är väldigt intressant och en lagom omväxling till alla andra språk som skrivs och talas. Att påbörja ett nytt språk när jag nyss hoppat av modersmål var jag inte jätteintresserad av :angel:

Vidare fundering, att växa upp med ett språk är en grej och att lära sig ett språk som andra/tredje/whatever en annan grej. Hur blev det då för din familj när du föddes? Kunde de teckenspråk sen innan eller lärde de sig teckenspråk tillsammans med dig? :)
 
Ett ryckt utterskinn så det är jämnare när det sen sys ihop till någon ful människa som går omkring i det.
Låter eländigt. Så "jag känner mig som en ruppad utter" var inte jättelångt från hur jag kände mig i alla fall.
Jag har fått uttrycket från trolles kasettradio :D använt det så länge jag minns, men aldrig riktigt fattat vad ruppad betyder.
 
Låter eländigt. Så "jag känner mig som en ruppad utter" var inte jättelångt från hur jag kände mig i alla fall.
Jag har fått uttrycket från trolles kasettradio :D använt det så länge jag minns, men aldrig riktigt fattat vad ruppad betyder.
Det är som sagt när de rycker stickelhåren innan skinnen sys ihop till pälsar, bräm, boa, hattar mm. Ett ryckt utterskinn.
 
Blev lyckade
20200304_191252.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 038
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 390
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 921
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 980
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp