Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mötet gick jättebra, det var inga problem alls.
Och jag blev typ besviken.
:cautious:

DET säger mig att jag behöver förändring, jag hoppades nästan på att få sparken :mad: Har fått svar från utbildningen i Gävle och de inspelade föreläsningarna är transskriberade, själva inspelningen är bara sliders.
Nä. Jag behöver något nytt. Punkt.

Ska nog boka tid hos min läkare för medicinen och höra med tolkcentralen hur det kan funka med de obligatoriska träffarna.
Do it!
Jag hoppas också att jag ska få sparken i bland 🙄 Eller bryta benen så jag slipper ett tag, eller liknande :o När man börjar tänka så är det verkligen dags att ändra något.
 
Do it!
Jag hoppas också att jag ska få sparken i bland 🙄 Eller bryta benen så jag slipper ett tag, eller liknande :o När man börjar tänka så är det verkligen dags att ändra något.
Har bokat tid hos min vårdcentral, det blir inte förrän i början på april men jag såg till att få en tid innan ansökningstiden till utbildningen går ut så att jag kan få klargjort om jag kan öka på medicinen först.

Och tolkcentralen sade att de ansvarar bara för Stockholms län och att jag skulle höra av mig till skolan i fråga. Så jag skickade ett mail till Gävle, får se vad de säger.
 
Har bokat tid hos min vårdcentral, det blir inte förrän i början på april men jag såg till att få en tid innan ansökningstiden till utbildningen går ut så att jag kan få klargjort om jag kan öka på medicinen först.

Och tolkcentralen sade att de ansvarar bara för Stockholms län och att jag skulle höra av mig till skolan i fråga. Så jag skickade ett mail till Gävle, får se vad de säger.
Håller tummarna för att allt löser sig :up:
 
Det känns faktiskt lite skoj med tanken på att åka till Gävle i ett par dagar när de obligatoriska träffarna är och bo på hotell under tiden, bara för att jag kan :angel::p
Och jag är den som haft/har stora problem med att åka till olika ställen.
 
Speaking of väder...
Det kommer bli tungt att lämna detta klimat om några dagar...

7DC4FCB5-EF35-4074-9167-7E0BB905B12E.jpeg
 
Nu har HR fått tummen ur och fixat så att jag kan ta mig till psykolog.
Bara ett problem, man måste ringa för att boka tid. Fick genast världens stresspåslag och mår lätt illa. Känner mig liksom redan helt sönder eftersom jag använde hela min kraft bara till att berätta om skiten för chefen.
Nu måste jag hitta det lilla uns kraft jag har kvar för att orka ringa ens :banghead: Det kan ta dagar innan jag hunnit samla ihop den lilla kraften.
 
Daghunden är hämtad och jag tog med kaffe och tårtbit upp till kontoret :d Bokförde en faktura på fel leverantör (slarvigt....) så nu måste jag göra om den bokföringsordern. Sådana fel kan verkligen göra att man tappar det 😅
 
Läste i aftonbladet att Jimmie Åkesson är på grekisk turkiska gränsen och delar ut flygblad om att sverige är fullt signerat med svenska folket och SD.
Ok att aftonbladet är en skräptidning med massa clickbait rubriker, men är det sant vill jag inte vara med på de där flygbladen, faktiskt.
 
Färdigjobbad, nyduschad och kaffet i muggen :up:
Det var inget roligt bilföre idag, men hade turen att inga "idioter" fanns på vägen när jag åkte hem = kom hem helskinnad ;)
Det ligger bilar och tradare i dikena längs E4 i Gävleborg nu, så om ni ska åka där - ta gott om tid på er! Värre ju längre norrut man kör.

Jag tänker invänta maken så får han ta ut traktorn och skotta undan idag, det ligger över 1 dm riktigt tung klaffsig blötsnö här och det snöar för fullt :crazy:
 
Varit på tillsynsbesök på en f-6 skola idag. Helt fantastiskt.
Skolan har en stor majoritet utlandsfödda elever. Några klasser har inte en enda med svenskt modersmål.
Både personal och elever verkar älska sin skola. Målmedvetet arbete med värdegrunder och jämställdhet. De har det tufft ekonomiskt men ingen i personalen gnällde utan verkade vilja göra det bästa med given situation.
Vi kom ut därifrån alldeles varma och väldigt imponerade.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 037
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 390
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 918
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 980
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp