Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns faktiskt lite skoj med tanken på att åka till Gävle i ett par dagar när de obligatoriska träffarna är och bo på hotell under tiden, bara för att jag kan :angel::p
Och jag är den som haft/har stora problem med att åka till olika ställen.

Säg till när du är där så kan vi mötas för en fika/middag. Jag bor i Bollnäs så det är inga problem att ta x-tåget dit :)
 
Läste i aftonbladet att Jimmie Åkesson är på grekisk turkiska gränsen och delar ut flygblad om att sverige är fullt signerat med svenska folket och SD.
Ok att aftonbladet är en skräptidning med massa clickbait rubriker, men är det sant vill jag inte vara med på de där flygbladen, faktiskt.
Som om de inte har viktigare saker på gång liksom :banghead:
(Stackarna ska inte behöva möta en rasist också :cautious::grin:)
Men jag håller med, vem har gett honom rätten att signera bladen med det svenska folket?
Kan man stämma honom för det? 🤔
 
Jag spanade in hotell i Gävle de sista par timmarna på jobbet :angel:
Funderar på att om det kan vara en bra idé att bjuda en själv på elite grand hotel vid den sista obligatoriska träffen som belöning, att ha något att se fram emot under studierna :idea::angel:
 
Mötet gick jättebra, det var inga problem alls.
Och jag blev typ besviken.
:cautious:

DET säger mig att jag behöver förändring, jag hoppades nästan på att få sparken :mad: Har fått svar från utbildningen i Gävle och de inspelade föreläsningarna är transskriberade, själva inspelningen är bara sliders.
Nä. Jag behöver något nytt. Punkt.

Ska nog boka tid hos min läkare för medicinen och höra med tolkcentralen hur det kan funka med de obligatoriska träffarna.
Jag såg att du hade tagit kontakt med skolan, jag är rätt säker på att de är skyldiga att se till att du får tolk eller textat. Vi har vid flera föreläsningar haft teckenspråkstolkar som har tolkat föreläsningarna, andra slags tolkar när det har funnits behov av det. De har även varit med vid seminarier osv.
 
Försökte dock ringa universitetet två gånger idag, första gången hamnade jag i kö och sedan sa telefonsvararen att det var lunch och de öppnade vid 13.
Okej, tänkte jag.
Strax efter kl 15 så kollade jag öppettiderna och de skulle stänga kl 16, lagom tänkte jag :up:
Ringde och hamnade i kö.
För att sedan komma till en telefonsvarare igen som sa att det var stängt och att återkomma imorgon.
O_o
 
Jag såg att du hade tagit kontakt med skolan, jag är rätt säker på att de är skyldiga att se till att du får tolk eller textat. Vi har vid flera föreläsningar haft teckenspråkstolkar som har tolkat föreläsningarna, andra slags tolkar när det har funnits behov av det. De har även varit med vid seminarier osv.
Jag ska ha rättigheter iallafall.
Ska ha.
:cautious:

Jag bara väntar på ett krokben att snubbla över.
 
Strax dags att köra hem från stallet. Borde komma hem ungefär samtidigt som 26-åringen. Ska fråga om han vill gå med på en promenad i det tämligen trevliga vädret :)
 
Puuuuh.. Fick just en 100% förväntad nyhet men det kändes förvånansvärt tungt ändå.
Min pappa fick idag diagnosen Alzheimers.
Han är redan en bra bit på väg så det var ju förväntat och det underlättar nog enormt med en diagnos med tanke på all hjälp man kan få från kommunen.
Men det känns ändå tungt.
Alzheimers är ju ett rätt laddat ord dessutom som är lite svår att koppla till.

Jag hoppas dock mycket på att det innebär att han kan få medicin som kan lindra vissa symptom.
 
Puuuuh.. Fick just en 100% förväntad nyhet men det kändes förvånansvärt tungt ändå.
Min pappa fick idag diagnosen Alzheimers.
Han är redan en bra bit på väg så det var ju förväntat och det underlättar nog enormt med en diagnos med tanke på all hjälp man kan få från kommunen.
Men det känns ändå tungt.
Alzheimers är ju ett rätt laddat ord dessutom som är lite svår att koppla till.

Jag hoppas dock mycket på att det innebär att han kan få medicin som kan lindra vissa symptom.
Jag jobbar ju på kommunen så jag smet över till KC och frågade vem jag kunde kontakta för stöd om äldre. Fick ett namn som jag ska kolla om min mamma kan kontakta direkt, så slipper hon slussas runt :angel::D
 
Gick från kontoret vid kl 16 och efter det har jag slängt ihop en lasange och stoppat in i ugnen, tänt pannan, hämtat en kärra ved, middagsfodrat och tog in islandshästarna så dom får äta inne då dom ska ridas sen, hängt tvätt, startat en tumlare, stoppat in mer tvätt i tvättmaskinen, plockat ur diskmaskinen, dukat fram och fixat grönsaker till middagen.

Har jag svarat på ett par jobbmejl till och nu blir det mat :)
 
Märkligt att 26-åringen inte svarat på om han vill gå på promenad. Han skulle ju sluta 16.30.
Frågan är om jag ska ta promenaden själv nu eller vänta lite :confused:
 
Puuuuh.. Fick just en 100% förväntad nyhet men det kändes förvånansvärt tungt ändå.
Min pappa fick idag diagnosen Alzheimers.
Han är redan en bra bit på väg så det var ju förväntat och det underlättar nog enormt med en diagnos med tanke på all hjälp man kan få från kommunen.
Men det känns ändå tungt.
Alzheimers är ju ett rätt laddat ord dessutom som är lite svår att koppla till.

Jag hoppas dock mycket på att det innebär att han kan få medicin som kan lindra vissa symptom.

Vad tråkigt :(. Men som du säger bra med diagnos när det nu ändå var så... Hoppas ni får bra hjälp! Cyberkram ❤.
 
Jag är för blyg och hörselskadad :o🙈
Hoppas att du inte tar illa upp. Jag känner mig lite tvungen att fråga av ren nyfikenhet.
Kan du teckenspråk "flytande" (eller vad man säger)? Och som följdfråga, vilket fick du lära dig först? Teckenspråk eller svenska som talat språk? :)
 
Jag har varit ledig idag (såååå skönt!!) och mest tagit det lugnt. Jag är sjukt seg. Har inte fått gjort mycket idag, mest bara slösurfat i mobilen.

Jag planerade för att ha en effektiv dag, tji fick jag! Men jag låter mig själv ta den här dagen till att ta det lugnt. Nästa vecka blir en fullspäckad vecka, så den här vilan behövs.
 
Hoppas att du inte tar illa upp. Jag känner mig lite tvungen att fråga av ren nyfikenhet.
Kan du teckenspråk "flytande" (eller vad man säger)? Och som följdfråga, vilket fick du lära dig först? Teckenspråk eller svenska som talat språk? :)
Absolut inte, fråga på! :D
Ja, jag kan teckenspråk flytande (gick på dagis, grundskola och gymnasium för döva), även om jag känner mig lite sämre (mindre flytande) nu då jag bara har kontakt med det via tolkarna :nailbiting::cautious:

I mitt fall så är (svenskt) teckenspråk mitt första språk :up: Min hörsel blev sämre direkt efter födseln typ och när jag väl fick ett språk att kommunicera med så sög jag i mig det som en svamp :D Jag fick dock hörapparater också och talar väldigt bra för att höra så dåligt som jag gör :p
Engelska är mitt tredje språk.
Försökte mig på franska i grundskolan men satsade istället på mera engelska, vilket var nog klokast.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 037
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 390
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 918
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 980
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp