En till mig utan mandelmassa tack!Ska baka semlor
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En till mig utan mandelmassa tack!Ska baka semlor
En till mig utan mandelmassa tack!
Du kanske är lite som jag och behöver öva på att vara 100% ego?Hur slutar man att bry sig om kollegors slarv och ineffektivitet Jag kan inte låta bli att rätta till alla fel jag hittar men det gör att jag blir stressad och inte hinner med det jag ska göra
Det pratas hela tiden på jobbet om hur viktigt det är med rätt sak på rätt plats men alltså det blir ingen bättring
Näpp, sådana hädelser sker inte här
Jag har testat att inte rätta det händer ingenting utan det står kvar på fel plats en vecka senareDu kanske är lite som jag och behöver öva på att vara 100% ego?
Jag är usel på det, men de gånger jag lyckas känns det 70% bra
Testa en dag att inte rätta något, se vad som händer? (om du inte jobbar som typ hjärnkirurg eller flygledare eller något )
Men urk. Vilka idioter. Har du pratat med chefen?Jag har testat att inte rätta det händer ingenting utan det står kvar på fel plats en vecka senare
Jag bryr mig alldeles för mycket men vad f-n någon måste ju göra det men nu känner jag dessutom att teamchefen jagar mig att jag ska hinna mer men om alla verkligen ställde saker på rätt plats skulle alla hinna mycket mer
Och jag vet vilka tre det är som oftast ställer saker på fel plats samtliga har jobbat länge att tex praktikanter råkar ställa saker fel har jag förståelse för då alla är barn i början men två av dessa slarvrar har jobbat betydligt längre än mig och orsakar fullständigt kaos när de jobbar om de jobbar för prata skit under arbetstid är viktigare än allt annat
Sen har jag några fantastiskt duktiga arbetskamrater också men när man hela tiden ser hur ineffektivt framförallt två jobbar och man får jaga för att hinna med det dom borde ha gjort ja då blir man deprimerad
Jag har inte pratat med chefen nyligen däremot vet jag att chefen pratat tidigare med dessa personer men det går verkligen inte in hos demMen urk. Vilka idioter. Har du pratat med chefen?
Styrkekram, om du vill ha
Mycket mandelmassa ska det va
Blir man förvånad. Nej.Dax att plocka fram igen...
Vår städfirma har länge åkt räkmacka på en medarbetare som i princip beskyddade dem och gjorde hälften av deras jobb. Nu är den medarbetaren borta och nya medarbetaren som är ansvarig för att städavtalet följs mm har tagit över. Hen är en av de braiga kollegorna - och ingen man kan åka räkmacka på.
Det har varit tusen turer kring detta med städningen och hur det inte görs korrekt. Städarnas arbetsledare är en jubelidiot och bortförklarar allt. De som städar är hur bra som helst dock!
Så nu har det gått tre månader sedan jag påpekade att "men oj, städarna har ju dammsugare med fel filter! vi har massa kemiskt damm, de måste använda X filter ju, annars vispar de bara runt partiklarna! "
Kollegan var direkt på arbetsledaren om detta, "detta är viktigt och måste fixas Nu helst i går!"
Tusen bortförklaringar och tre månader senare, och nu är kollegan trött på arbetsledaren som slingrar runt som en hal ål konstant. De hade möte i morse där kollegan sa att nu måste detta med dammsugarfilter hända, annars, typ.
Arbetsledaren säger "nej men jag måste kontakta VDn och han är fast på en flygplats och är rädd att han har corona. Han kommer nog hamna i karantän, så det går inte nu"
Kollegan kommer in och klagar över arbetsledarens slingrande till mig och jag påpekar att det där låter orimligt... ring den där VDn
Kollegan ringer. VDn är på jobbet och inte ens i närheten av en flygplats. Inte heller i närheten av att känna sig sjuk, frisk som en nötkärna Gissa om vi skrattade åt den där arbetsledaren, hur dum får man vara liksom?
Nu är den där VDn inte heller så mycket att hurra över. Hen sa bara att "ja jag har hört om de där filtren men vi har mycket nu, men det är på rull" ... i tre månader? I avtalet står klart och tydligt vilka filter som ska användas
Vi som ser skiten vill helst bryta avtalet, det är så himla många saker de gör som inte följer avtalet eller bara skiter i att göra. Orimlig arbetsledare och orimlig VD på det, det kommer ju inte bli bättre liksom. Varför städfirman håller på och jiddrar om byte av filter för ca 12.000 kronor när de är nära att förlora en kund som betalar dem 2,5 miljoner om året förstår jag inte.
Men vi kan inget göra för vi har inte de befogenheterna
Fine!Näpp, sådana hädelser sker inte här
Min mamma köpte semlor förrförra veckan.Mycket mandelmassa ska det va