Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Arbetat ute i fält idag och smsade min chef att jag tänkte göra dagens två kvarvarande arbetstimmar i helgen. Fick tillbaka att det var helt ok.
Fördel kontorsjobb av detta slag där, helt klart. Samtidigt är det väl inte ett jobb jag skulle vara lika "stolt" över som mitt gamla jobb. Men ja, fördelar finns som sagt.
Var förbi hästen en sväng. Tur jag har medryttare för hinner inte alls med honom nu :(. Men han mådde så bra så sa han :). Skönt sniffa lite häst var det.
 
Min tränare messade och frågade om jag fortfarande vill träna i morgon, tydligen har vi fjärde helgen i rad med storm att se fram emot... Min häst är inte så rolig i vind och förra veckan ramlade jag av, men har inte hunnit rida så mycket i veckan så bara att sitta upp och hålla i hatten :p
 
Hann absolut inte med det jag skulle idag
Men orkade inte göra mer tid på jobbet denna vecka.
Har med arbete hem Så
 
Jag ligger efter med dokumentationen 😠
Kommer bli några långa dagar för att hinna ikapp.
Kan nästa vecka vara mötesfritt så jag hinner jobba
 
Här är det morgon. Eller ja klockan är drygt tio ;)
Ska ut och leta kläd-loppis. När jag var i Havanna senast så köpte jag massa coola 80-tals bodies och liknande. Har även blivit Buena vistas största groupie så ska se vart/om de spelar ikväll 🎼🎻💃🏻
 
Begravning avklarad... jag var helt avstängd, känslostormen med kisse tidigare i veckan dränerade mig. Fördelen med det är att man har lättare att vara ett stöd för de som kanske inte är lika samlade. Var artig med moster så jag överlevde det också.

Totalt värdelös präst, den ende som varit sämre var den som begravde morfar. Fast den här var iaf trevlig (det var INTE prästen som höll i morfars begravning).
 
Paniken när man står utanför systers hus dörr och inser att man har fel nyckel och alla andra dörrarna är riktigt ordentligt låsta. Fick panikringa syster i Italien :crazy: som tur är så var det en snickare här tidigare i veckan som har rätt nyckel. Han kom förbi. Nästan hela veckan gått utan några problem och så det här sista kvällen jag är kattvakt. :meh:

Så typiskt mig. Känner dåligt samvete över alla problem jag skapat. I värsta fall hade jag kunnat åka iväg och hämta en extranyckel på Östermalm - jag är i Äppelviken och inte nära spårvagnen så det skulle tagit en halv evighet. En fredagskväll, efter löning. Katten hoppade på glaset innanför och skrek att jag skulle komma in och hon helst ut.

Och mobilen var döende på 15%
 
Arbetat ute i fält idag och smsade min chef att jag tänkte göra dagens två kvarvarande arbetstimmar i helgen. Fick tillbaka att det var helt ok.
Fördel kontorsjobb av detta slag där, helt klart. Samtidigt är det väl inte ett jobb jag skulle vara lika "stolt" över som mitt gamla jobb. Men ja, fördelar finns som sagt.
Var förbi hästen en sväng. Tur jag har medryttare för hinner inte alls med honom nu :(. Men han mådde så bra så sa han :). Skönt sniffa lite häst var det.

Ja det finns verkligen vissa fördelar med kontorsjobb 😃

Visst jobbade du som djursjukvårdare tidigare? Hur kommer det sig att du har bytt?
 
Ja det finns verkligen vissa fördelar med kontorsjobb 😃

Visst jobbade du som djursjukvårdare tidigare? Hur kommer det sig att du har bytt?
Inga jobb häromkring och vill inte pendla så långt sen vi fick sonen. Och när han är liten vore det skönt kunna gå när man slutar tex.
Men vi får se vad det blir. Djursjukvården ligger mig varmt om hjärtat.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 021
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 385
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 910
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp