Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
För ett par dagar sedan la jag upp en ny profilbild på fb där jag håller en pytonorm.
Fick ett messenger meddelande från en bekant/vän som jobbar som "ranger", alltså tar hand om flora och fauna i nationalparker här i Aus osv...
Han var "impad" och tyckte det var "coolt" att jag höll en så stor orm bla bla.
Jag skickade då ett annat foto när jag håller en dubbelt så stor orm och tänkte inte mer på det...

Sedan dess, typ en vecka nu, har denne bekanta skickat massa meddelanden som typ "du är så cool, som en kvinnlig verision av mig", "åhh du får inte lägga upp mer bilder, det får min image att se sämre ut", skickar gif.er och emojis osv...

Tyckte allt var märkligt först och skickade typ en tumme upp tillbaka enbart.
Men fick genast 5 till liknande mess som jag ignorerat.

Men just nu skickade han ett till där det bara stod "god morgon mia"

Och nu tycker jag det är nog. Vi är inte vänner på det viset. Han bor här på ön men jobbar mycket på fastlandet och jag stöter väl ihop med den här snubben nån gång i månaden. Alltid när jag är med min sambo som han känner bättre än mig.

Jag har inte sagt nåt till min sambo för jag vet att han skulle ringa upp snubben direkt och be honom sluta. Vilket är bra då. Men det skulle förstöra relationen mellan dom med då min sambo skulle vara misstänksam forever mot den här snubben efter om jag säger nåt.
Och jag tror den här snubben inte tänker att han gör nåt fel? Han är ju bara trevlig. Det är ju jag som känner mig obekväm bara, inte hans fel?

Ska nog bara fortsätta ignorera hans mess tills det förhoppningsvis slutar?
 
För ett par dagar sedan la jag upp en ny profilbild på fb där jag håller en pytonorm.
Fick ett messenger meddelande från en bekant/vän som jobbar som "ranger", alltså tar hand om flora och fauna i nationalparker här i Aus osv...
Han var "impad" och tyckte det var "coolt" att jag höll en så stor orm bla bla.
Jag skickade då ett annat foto när jag håller en dubbelt så stor orm och tänkte inte mer på det...

Sedan dess, typ en vecka nu, har denne bekanta skickat massa meddelanden som typ "du är så cool, som en kvinnlig verision av mig", "åhh du får inte lägga upp mer bilder, det får min image att se sämre ut", skickar gif.er och emojis osv...

Tyckte allt var märkligt först och skickade typ en tumme upp tillbaka enbart.
Men fick genast 5 till liknande mess som jag ignorerat.

Men just nu skickade han ett till där det bara stod "god morgon mia"

Och nu tycker jag det är nog. Vi är inte vänner på det viset. Han bor här på ön men jobbar mycket på fastlandet och jag stöter väl ihop med den här snubben nån gång i månaden. Alltid när jag är med min sambo som han känner bättre än mig.

Jag har inte sagt nåt till min sambo för jag vet att han skulle ringa upp snubben direkt och be honom sluta. Vilket är bra då. Men det skulle förstöra relationen mellan dom med då min sambo skulle vara misstänksam forever mot den här snubben efter om jag säger nåt.
Och jag tror den här snubben inte tänker att han gör nåt fel? Han är ju bara trevlig. Det är ju jag som känner mig obekväm bara, inte hans fel?

Ska nog bara fortsätta ignorera hans mess tills det förhoppningsvis slutar?
:wtf: störig snubbe.
Jag hade nog ignorerat och hoppats att det slutade. Hade han fortsatt messa orimligt länge och inte tagit hinten hade jag berättat för sambon.
 
Vaken och kan inte somna om, så ska kliva upp och fixa frukost. Sen ska jag packa och boka frakt till ett hästtäcke, så borde jag kunna lämna in det paketet lagom tills ombudet öppnar :angel:. I övrigt står kloklippning och röja ur stora katten energi på schemat idag - jag har inte orkat leka ordentligt med honom (och när jag försökt så har han hellre velat sova..) nu det senaste vilket innebär att han är lätt odräglig.
 
För ett par dagar sedan la jag upp en ny profilbild på fb där jag håller en pytonorm.
Fick ett messenger meddelande från en bekant/vän som jobbar som "ranger", alltså tar hand om flora och fauna i nationalparker här i Aus osv...
Han var "impad" och tyckte det var "coolt" att jag höll en så stor orm bla bla.
Jag skickade då ett annat foto när jag håller en dubbelt så stor orm och tänkte inte mer på det...

Sedan dess, typ en vecka nu, har denne bekanta skickat massa meddelanden som typ "du är så cool, som en kvinnlig verision av mig", "åhh du får inte lägga upp mer bilder, det får min image att se sämre ut", skickar gif.er och emojis osv...

Tyckte allt var märkligt först och skickade typ en tumme upp tillbaka enbart.
Men fick genast 5 till liknande mess som jag ignorerat.

Men just nu skickade han ett till där det bara stod "god morgon mia"

Och nu tycker jag det är nog. Vi är inte vänner på det viset. Han bor här på ön men jobbar mycket på fastlandet och jag stöter väl ihop med den här snubben nån gång i månaden. Alltid när jag är med min sambo som han känner bättre än mig.

Jag har inte sagt nåt till min sambo för jag vet att han skulle ringa upp snubben direkt och be honom sluta. Vilket är bra då. Men det skulle förstöra relationen mellan dom med då min sambo skulle vara misstänksam forever mot den här snubben efter om jag säger nåt.
Och jag tror den här snubben inte tänker att han gör nåt fel? Han är ju bara trevlig. Det är ju jag som känner mig obekväm bara, inte hans fel?

Ska nog bara fortsätta ignorera hans mess tills det förhoppningsvis slutar?
Jag har en sån snubbe i min närhet. Jag har sambo, han har fru och barn. Jag tycker dock om personen egentligen och vill inte vara otrevlig, så jag ignorerar. Det fungerar bra.
 
Ett par i huset fick barn för...okej, jag har ingen aning om hur länge sen, men de har en liten bebis iaf. Bebis är nu vaken, och onöjd över något. Lillebror (stor röd katt) försöker sova frukost, och är också onöjd - bebis skriker nämligen mycket högt. Mjorf.
 
Jaha, då var maken på väg hem - as we speak. Han kommer att landa på Kastrup vid ca kl 13:30 och sedan vidare med tåg. Hunden och jag ska hämta vid stationen kl 16. Alltid kul att se hundens reaktion, för husse är nog ändå hans favoritperson ändå..... :) Jag hittade precis hans flyg på Flightradar24 och där står det att han har flugit i ca 6 timmar och har ca 4 timmar kvar......
 
Funderar på att gå och handla nu för säkerhets skull ifall jag kommer att bli sämre i em.
Inte haft så värst ont i benen idag, ingen feber men känner mig lite matt och har ont i magen.
Iofs kunde jag ju beställa mat på nätet … så slipper jag släpa mig till affären. :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 021
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 385
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 910
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp