Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börja med att du inte mår bra! Det är viktigast för dig.
Andas.

Du avgör ju vad som är bäst för dig men jag hade hållit mig knastertorr och pekat på vad som inte fungerar (kemikaliehanteringen, din "avlastning" som har konstiga endagarssjukdomar med märklig timing osv). Sedan kan du avsluta med ett neutralt att du mår inte bra av att jobba under de här premisserna.
Tack! Just nu känns det som att jag bara kommer vimsa ihop allt.
Knastertorrt funkar, då blir det inte tusen känslor. Tusen känslor innebär att jag 1. (mest troligt) bestämmer mig för att inte säga något alls. 2. Kastar ur mig allt och bryter ihop fullständigt vilket nog är det värsta tänkbara scenariot för mig.
Knastertorrt + inte glömma eller backa på det egentligen viktigaste, att jag inte mår bra. Kan vara en bra kombo.

Det där med att andas är en svårare nöt att knäcka. Undrar om det hjälper om jag föreställer mig att min chef är en häst... På allvar, med hästar är jag aldrig nervös, jag andas, jag är logisk, tydlig. En timme kvar :nailbiting:
 
Kom hem från affären för 15 min sedan. Det har gått från dagsljus till mörkt sedan dess. Oväder på ingång. Åska och blixtrar!!
Rullar precis nu in över ön. Verkar gå fort så förhoppningsvis över inom en timme. Vill inte börja laga middag och få strömavbrott mitt i... avvaktar med ett (till) glas vin :D
 
Tack! Just nu känns det som att jag bara kommer vimsa ihop allt.
Knastertorrt funkar, då blir det inte tusen känslor. Tusen känslor innebär att jag 1. (mest troligt) bestämmer mig för att inte säga något alls. 2. Kastar ur mig allt och bryter ihop fullständigt vilket nog är det värsta tänkbara scenariot för mig.
Knastertorrt + inte glömma eller backa på det egentligen viktigaste, att jag inte mår bra. Kan vara en bra kombo.

Det där med att andas är en svårare nöt att knäcka. Undrar om det hjälper om jag föreställer mig att min chef är en häst... På allvar, med hästar är jag aldrig nervös, jag andas, jag är logisk, tydlig. En timme kvar :nailbiting:

Gör en lista om du inte gjort det redan och ta allt punkt för punkt. En häst funkar ju eller föreställa dig chefen som näck... fast det kan ju bli lite märkligt ;) :laugh:
 
Kom hem från affären för 15 min sedan. Det har gått från dagsljus till mörkt sedan dess. Oväder på ingång. Åska och blixtrar!!
Rullar precis nu in över ön. Verkar gå fort så förhoppningsvis över inom en timme. Vill inte börja laga middag och få strömavbrott mitt i... avvaktar med ett (till) glas vin :D

Jag är under det röda där någonstans

Screenshot_20200228-190522_Chrome.webp
 
Gör en lista om du inte gjort det redan och ta allt punkt för punkt. En häst funkar ju eller föreställa dig chefen som näck... fast det kan ju bli lite märkligt ;) :laugh:
Haha jag föreställer mig hellre chefen som häst 🙈 Det blir en svettfux, med ojämn stjärn i pannan, bra hull men omusklad, med "ridskoleklippning" 🐴
Lista fixad. Jag ska nog läsa igenom den och se till att allt finns och är i någorlunda ordning. Jag gissar på att chefen kommer vara ledande på mötet (det är hen alltid) så jag kommer inte kunna styra mötet så mycket själv så då är det kanske bra att gruppera lite i listan.
Oj så mycket jobb för ett litet möte egentligen.
 
Haha jag föreställer mig hellre chefen som häst 🙈 Det blir en svettfux, med ojämn stjärn i pannan, bra hull men omusklad, med "ridskoleklippning" 🐴
Lista fixad. Jag ska nog läsa igenom den och se till att allt finns och är i någorlunda ordning. Jag gissar på att chefen kommer vara ledande på mötet (det är hen alltid) så jag kommer inte kunna styra mötet så mycket själv så då är det kanske bra att gruppera lite i listan.
Oj så mycket jobb för ett litet möte egentligen.

Nu är detta väldigt långt ifrån ditt egentliga problem men det fick mig att tänka på vad en kollega sa till mig igår.
Ibland när vi har "omöjliga kunder" och det är frustrerande, stressigt, svårt att kommunicera eller ens hitta ett samtalsämne... så sa kollegan "då brukar jag sitta och fantisera om hur kunden skulle se ut i olika hattar. Ibland funderar jag på vilken slags hatt även skulle passa på de olika hästarna med deras personligheter"

:eek: jag bara gapade och tänkte att nu har min kollega fått solsting....

Men ju mer jag tänker på det, ju roligare och mer avslappnande är det... så märkligt :rofl:

Vad för hatt skulle passa din chef?
 
Nu är detta väldigt långt ifrån ditt egentliga problem men det fick mig att tänka på vad en kollega sa till mig igår.
Ibland när vi har "omöjliga kunder" och det är frustrerande, stressigt, svårt att kommunicera eller ens hitta ett samtalsämne... så sa kollegan "då brukar jag sitta och fantisera om hur kunden skulle se ut i olika hattar. Ibland funderar jag på vilken slags hatt även skulle passa på de olika hästarna med deras personligheter"

:eek: jag bara gapade och tänkte att nu har min kollega fått solsting....

Men ju mer jag tänker på det, ju roligare och mer avslappnande är det... så märkligt :rofl:

Vad för hatt skulle passa din chef?
Denna:

boggartap-costume-little-shop-of-horrors-costumery.jpg


Not joking! :o
 
Nu har jag gjort det, det susar i huvudet, huvudvärken är närapå öronbedövande, spänd som en fiolsträng, hjärnan pekar ut alla saker jag sa fel eller som jag kanske sa fel, skakar i kroppen och munnen känns som sandpapper.

Chefen påminde mig om vissa saker jag hade missat när det gäller kemikaliehanteringen. Fick prioritera om lite grann, men annars tyckte hen att jag gjort en jättebra plan. Jag visade chefen exakt hur jag jobbat och vad jag hunnit, och var superärlig med alla tusen svårigheter som finns.
Vi kom fram till en plan för kollegan som ska avlasta mig men inte gör det. Den känns ganska bra men lite läskig (jag tog på mig att lägga upp planen för kollegan, vi ska i princip börja om på 0, så det blir som när en helt ny kollega kommer som jag ska lära upp.) och chefen förstod att det inte gått att arbeta med kemikalieregistret alls och att det kanske tar ett litet tag till innan jag kommer igång iom att jag ska lära kollegan på nytt.

Jag får gå till psykolog via företagshälsan, är lättad och livrädd på samma gång.

Nu ska jag försöka få i mig lite lunch, tveksam till om det går att få i sig något nu när jag är uppe i varv. Tacksam över att kollegorna jag sitter med är iväg på långlunch så jag får vara i fred. Går nog ut på promenad om jag inte får i mig något. Jag har nog glömt hur man andas...

Tillägg: Oj vad babbligt och virrigt inlägget blev :o
 
Fick ett så gulligt sms från stallägaren igen. Hon skriver att hon är så glad att ha mig i stallet och tacksam för all hjälp :heart
Sen fick jag ett fint sms av en kollega som tar hand om mina blommor idag när jag inte är på jobbet.
Det finns så mycket fina människor och jag mår bra av att kunna hjälpa och finnas där för dem som uppskattar det.
Ser framemot detta år, verkligen!

Sista dagen för mitt ex idag på samma arbetsplats så jag kommer äntligen slippa se honom där 👌🏼
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 021
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 385
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 910
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 977
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp