Vad gör vi? Del CIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade pälsat på mig - SNÖ! När det ringde från mottagningen och sa att läkaren sjukanmält sig. Kan folk sluta att bli sjuka? Det här var andra läkaren (på andra mottagningen) den här veckan som sjukat sig. Bah! :meh:

Stackars vitdropparna som börjat spira är nog döda nu. Nu ska jag koka en kopp te och skriva järnet när jag har en oplanerad dag och sedan eventuellt gå och handla.
 
På jobbet. Frustrerad igen. Kollegan som ska vara min avlastning har ännu en gång blivit "sjuk" exakt de dagar hon ska avlasta. Kul. Jag hade saker planerat och var glad över att äntligen kanske få något gjort - men det är bara släppa den planeringen. Igen.
Finns banne mig inget som kan slå ner arbetslusten som att konstant vara ambitiös nog att planera dessa en och en halv dagar när jag faktiskt kan få mina arbetsuppgifter gjorda - och vecka på vecka, i 5 månader nu, få lägga dem åt sidan.
 
Jag beställde en ögonkudde av min yogainstruktör häromdagen och hon lämnar alltid med ett personligt meddelande när hon lämnar ut produkter hon tillverkat själv. Det är lite läskigt när någon man inte känt så länge skickar med ord och symboler som är rätt pricksäkra :eek:

Men hur som helst så skrev hon en sak som fick igång funderandet lite så igår skickade jag en liten puff till "min första kärlek" som jag inte pratat med på snart 20 år (jag minns inte ens exakt när det tog slut och jag minns inte varför jag avslutade det, för det var jag, det är nog alltid jag).


Vi hade iaf ett trevligt samtal igår (han har skickat trevare förut men jag har ignorerat det, sista gången var för fem år sedan). Det är intressant att prata med någon som bara har minnen av den man var för så längesedan :D

Meeeen nu ska jag fortsätta skriva om diskursanalys 🤓
 
På jobbet. Frustrerad igen. Kollegan som ska vara min avlastning har ännu en gång blivit "sjuk" exakt de dagar hon ska avlasta. Kul. Jag hade saker planerat och var glad över att äntligen kanske få något gjort - men det är bara släppa den planeringen. Igen.
Finns banne mig inget som kan slå ner arbetslusten som att konstant vara ambitiös nog att planera dessa en och en halv dagar när jag faktiskt kan få mina arbetsuppgifter gjorda - och vecka på vecka, i 5 månader nu, få lägga dem åt sidan.
Då tycker jag att du ska gå till chefen säga att återigen är kollegan borta när den ska avlasta och att du inte kan avboka det du har bokat.
 
Redan torsdag! Igår en intensiv dag!
Idag blir det lugnare. Eller ja man ska inte ropa hej förrän ån är passerad...
nu ska jag äta och sedan bland annat tömma musfällor :wtf:
 
Då tycker jag att du ska gå till chefen säga att återigen är kollegan borta när den ska avlasta och att du inte kan avboka det du har bokat.
Fat jag hade inte bokat in något, utan helt enkelt planerat att "i dag ska jag börja med A, göra klart B och försöka avsluta C" men de sakerna får återigen läggas åt sidan för att tas upp igen. Jag kan liksom inte ens försöka börja med mina egentliga arbetsuppgifter längre.
Jag ska ha möte med chefen i morgon - men då har jag planerat att tala om precis hur jag har det när jag försöker jobba samt att jag tyvärr inte mår så bra just nu pga jobbet.
 
Fat jag hade inte bokat in något, utan helt enkelt planerat att "i dag ska jag börja med A, göra klart B och försöka avsluta C" men de sakerna får återigen läggas åt sidan för att tas upp igen. Jag kan liksom inte ens försöka börja med mina egentliga arbetsuppgifter längre.
Jag ska ha möte med chefen i morgon - men då har jag planerat att tala om precis hur jag har det när jag försöker jobba samt att jag tyvärr inte mår så bra just nu pga jobbet.
Fast principen är den samma! Fast det var saker du skulle göra på plats.
 
Fast principen är den samma! Fast det var saker du skulle göra på plats.
I och för sig. Du har ju rätt.
Känner inte att jag orkar kämpa och hålla på i dag dock, är bara ledsen frustrerad och utmattad och pallar inte diskussion med chefen just i dag. Så i dag tänker jag snällt göra som jag alltid gjort och sitta av tiden tills det är över och jag får gå hem. I morgon får jag ta nya tag och faktiskt ta snacket med chefen.
 
Vi tar väl alla tårar på en och samma vecka... det fanns en länk till riksarkivet i en annan tråd och jag tänkte vad sjutton, jag kollar om min farfar finns med i pappas födelsebok. Det gjorde han.

Och nu sitter jag och gråter, jag har hittat min släkting som jag fått mitt tilltalsnamn ifrån :heart Det var farfars mor... och farfar var oäkting. VAD var det som hände som gjorde att han övergav farmor?! Hans namn stämmer överens med en ring jag har som jag alltid misstänkt varit farmors förlovningsring (den passar mitt ringfinger som om den är gjord för mig... lite kusligt). Jag ångrar nu att jag aldrig frågade pappa om hans far :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 017
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 385
Senast: Calmiche
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 901
Senast: alazzi
·
Övr. Hund Varning för långt inlägg! När jag skaffade min dvärgschnauzer Sigge såg förutsättningarna helt annorlunda ut. En god vän och jag var...
Svar
12
· Visningar
3 976
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp