Vad gör vi? Del CCXI

På väg till tandläkaren för att se om inflammationen är väck så vi kan rotfylla tanden.

Vädret idag är underbart så trots hatbesöket så känns livet rätt gött. Ska ut och se om jag orkar ta hand om de miljoner löv från kommunens kastanjer som fastnar i vår häck på framsidan.

Önskar att jag ägde en lövblås, samma önskan kommer varje vår :)

Har redan planerat vad jag ska göra när jag kommer till ridskolan i eftermiddag.
Direkt till fina lilla ponnyn som betett sig kolikigt som jag promenerade en timme förra måndagen. Måste se hur hen mår. Det gick finfint under promenaden och ponnyn verkade pigg och glad efter bara 30 minuter så jag hoppas på att det gått finfint.

Sen ska jag titta vilken kompis jag ska få hänga med. Vem ska det bli? Är pirrig :love:

Har fortsatt meka moppe och återställa den till ursprungsskicket, idag blir det nytt elsystem som även ska utökas då det tillkommer blinkers och stoppljus som inte fanns när moppen var ny. Med dagens intensiva trafik blev det självklart med den uppgraderingen. Småpyssel som tar tid.:)

Just det som jag saknar mest - tiderna innan oturen (mycket otur sista åren som hästägare, tyvärr..ej träningsrelaterat.). Lycka, samförstånd, känslan av absolut tillit, att kunna vara "bara här och nu" och liksom glömma bort att resten av världen finns.. :heart
Ja, det är fantastiskt att få ha det i sitt liv och det kommer bli saknat om/när det inte finns. Jag hoppas du tar dig dit igen och sorgen över hur det blev sista åren inte stoppar dig. Sen är det ju så himla skört och saker kan gå fel så snabbt men livet utan djur är fattigt.

Ja, det är fantastiskt att få ha det i sitt liv och det kommer bli saknat om/när det inte finns. Jag hoppas du tar dig dit igen och sorgen över hur det blev sista åren inte stoppar dig. Sen är det ju så himla skört och saker kan gå fel så snabbt men livet utan djur är fattigt.

Jag håller med dig. Målet är att kunna skaffa häst igen inom en överskådlig framtid. Jag behövde en paus ett tag, och ekonomin behövde verkligen återhämtningen (!), men har landat i att ett roligt aktivt hästliv är livskvalitet för mig!

Dödstrött idag och har mest vilat. Varit och hämtat mediciner. Mår relativt okej efter omständigheterna väldigt trött.
Tack för all omtanke igår, ingen nämnd , ingen glömd:heart Är mest orolig för vad vidare utredning kommer visa. sänder också en tanke till all personal som var fantastiska trots att det låg patienter överallt i korridorerna. Trots det var alla otroligt vänliga och omhändertagande, tappade aldrig tålamod eller humör. Själv fick jag träffa läkaren i gipsrummet vilket nog säger en hel del om beläggningen.

Jag håller med dig. Målet är att kunna skaffa häst igen inom en överskådlig framtid. Jag behövde en paus ett tag, och ekonomin behövde verkligen återhämtningen (!), men har landat i att ett roligt aktivt hästliv är livskvalitet för mig!
Att ta en paus efter en tuff period är ju klok. Ibland behöver man ju ladda om för att våga satsa igen. Våndan över en del beslut som måste tas och sorg över ett saknat djur måste få ta sin plats. Hoppas du snart är stadd vid kassa och hittar en härlig liten häst som passar dig ❤️

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 960
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
338
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 241
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kangal!

Hästrelaterat

Tillbaka