Vad gör vi? Del CCXI

Ligger iallafall på en brits nu. Men fortfarande har jag en längre väntan framför mig. Ligger i korridoren så inte direkt möjlighet att sova. Mycket som händer och ljust. De avrådde från att åka hem eftersom jag ändå har haft vad de bedömer som allvarliga symptom. Så väljer att lyssna på det och träffa en läkare.
Det är jobbigt behöva ligga i korridoren men skönare än sitta på en träbänk kanske. Helt rätt att stanna kvar till du fått träffa läkare. Jag hoppas det inte är något allvarligt och att du får ngt svar på vad det kan vara.
:heart

Det är jobbigt behöva ligga i korridoren men skönare än sitta på en träbänk kanske. Helt rätt att stanna kvar till du fått träffa läkare. Jag hoppas det inte är något allvarligt och att du får ngt svar på vad det kan vara.
:heart

Ja ändå en enorm lättnad för kroppen att få ligga ner. Särskilt eftersom jag har en kass rygg med. Lyckades faktiskt somna en liten stund.

Ja ändå en enorm lättnad för kroppen att få ligga ner. Särskilt eftersom jag har en kass rygg med. Lyckades faktiskt somna en liten stund.
När jag låg inne efter hästolyckan hamnade jag först i en korridor sen dom sytt ihop ögonbrynet och sen skulle jag dela sal med ett par gamlingar, den ena spydde och luktade skit och mådde superdåligt, den andra snarkade så jag höll på att bli knäpp så jag gick upp, sa åt nattsköterskan att detta funkar inte så nu rymmer jag, jag tar fläktrummet i källaren, punkt! Eftersom jag hittade på stället visste jag att det fanns ett tomt fläktrum så det ockuperade jag trots protester och där bodde jag nästan en vecka, funkade skitbra. :up:
Hamna i en korridor är verkligen ingen hit, speciellt när man är pissnödig så man håller på att gå åt och ska kissa i flaska för öppen ridå, det var då jag blev rejält osams med en gammal sur sköterska som skulle tvinga mig, då var jag skitförbannad, klev upp och tog droppställningen med och gick på muggen trots hennes vilda protester. Min kropp, jag bestämmer, frågor på det?:rage:

Idag är en sån där fantastisk dag när livet är gött, känslorna i ordning och glädjen bubblar. Varit i trädgården och rensat lite och konstaterat att vitlöken jag satt i höstas är påväg upp, några av pionerna är på väg upp liksom dagliljorna. Kaffe mot väggen på trädäcket och det är njutbart varmt. Tog en vända på min lilla bruna och njöt av vädret och hans vårkänslor. Jag känner mig som en liten tös ganska ofta när jag sitter på hans rygg. Ren och ogrumlad lycka utan några som helst bekymmer. Glädjen i accelerationen när vi galopperar. Samförståndet när han frågar om vi ändå inte ska spurta på lite till uppför backen och det lilla belåtna morret han alltid gör när han får ja på frågan. Kraften i en häst på 170+ som får löpa men också den fantastiska viljan och lyhördheten när det är dax att samla ihop sig. 14 år tillsammans och tryggheten som finns. Livet en sån här dag är underbart och jag vill bara stanna i känslan utan att tänka på morgondagen.

Just det som jag saknar mest - tiderna innan oturen (mycket otur sista åren som hästägare, tyvärr..ej träningsrelaterat.). Lycka, samförstånd, känslan av absolut tillit, att kunna vara "bara här och nu" och liksom glömma bort att resten av världen finns.. :heart

Skrattar lite åt en blocketannons. Två små köksprylar till salu för totalt 1000kr. Står ingenting om märke, storlek eller annat, men åtminstone ena prylen är till synes identisk med en som går att köpa på Ikea för 39kr och den andra är väldigt lik den med. Ska man få 1000kr för det, då får man nog åtminstone inleda med att göra en något tydligare annons :D (Även om de råkat skriva en 0a för mycket så blir det ju dyrare än nypris)

Köpte ett släp igår av en på byn. Behöver en adapter till kontakten. Tänkte att det måste ju finnas hos Mekonomen. Icke. De hade ingenting i lager.. Ska kolla typ okq8 och andra som hyr ut släp.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 954
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
336
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 236
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 407

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka