Vad gör vi? Del CCXI

1000011725.webp

Vedeldad badtunna för tredje dagen i rad, våren har verkligen varit på besök idag, helt underbart ☀️🌱

Tog en vända på min lilla bruna och njöt av vädret och hans vårkänslor. Jag känner mig som en liten tös ganska ofta när jag sitter på hans rygg. Ren och ogrumlad lycka utan några som helst bekymmer. Glädjen i accelerationen när vi galopperar. Samförståndet när han frågar om vi ändå inte ska spurta på lite till uppför backen och det lilla belåtna morret han alltid gör när han får ja på frågan. Kraften i en häst på 170+ som får löpa men också den fantastiska viljan och lyhördheten när det är dax att samla ihop sig. 14 år tillsammans och tryggheten som finns. Livet en sån här dag är underbart och jag vill bara stanna i känslan utan att tänka på morgondagen.
Åha vad jag saknar min lilla bruna när du skriver så otroligt igenkännande, trots att det är ca 25 år sedan jag blev tvungen att ta bort han (alldeles för tidigt dessutom). One of a kind :heart

Åha vad jag saknar min lilla bruna när du skriver så otroligt igenkännande, trots att det är ca 25 år sedan jag blev tvungen att ta bort han (alldeles för tidigt dessutom). One of a kind :heart
Man vet ju inte hur länge man kan hålla på med hästeriet. Så många saker kan ändras alldeles för fort. Tiden går fort och även ett långt hästliv är för kort när man hittat den där speciella individen. Ibland funderar jag på hur jag ska kunna ställa om till ett liv utan häst. Ibland hamnar jag mer i funderingar på vilken individ som skulle kunna fylla hans skor. Hur det än blir så är det en ynnest att få uppleva den där one of a kind känslan ❤️

Tänk att man kan engagera sig så i män som jagar en puck….🙈
Det ska bli skönt att vila sen när det här är slut oavsett utgång.😅

Jag har just stigit av threadmillen och har nu en kopp kaffe. Jag kan tyvarr inte dricka kaffe langre da magen protesterar, men det ar sa himla gott och da vi har spring break nasta vecka sa far det bli som det blir.:D Solen ar pa gang att komma fran och det innebar att jag tanker ga ut med hund om en liten stund.

Skönt att röra sig ute i naturen; tömkörde pållan med grabbflocken i hagen brevid. Sen for ju -förstås-hela högen iväg i galopp hemåt så gissa frustrationen när hon inte fick; ett stort bocksprång så var bara att hålla längst ut på tömmarna- var ju inte oväntat 😝. Hon fick minsann galoppera i töm på volt på ridbanan när vi kom tillbaka; visade upp fin, härlig galopp 😍 älskade busponny 😅🥰.

Kände mig frusen så bestämde mig för ett varmt skumbad 😍. Lite väl hett 😅; nästan skållade huden när jag långsamt sjönk ner och dröjde inte länge innan jag svettades istället för att frysa 🤣.

Varma mackor och te till Farmen innan det nu är dags att åka och ge pållepluttarna sin kvällsmat 🥰.

Vinst. Bra genomförd match. Men på tok för ojämna för att jag ska jubla. Ny hård kamp på tisdag.

Helgen lider mot sitt slut.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 954
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
336
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 236
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 407

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka