Vad gör vi? Del CCXI

Jag vill också ha smörgåstårta men svårt med en person. Har ingen lust att bjuda hem bara för att äta en smörgåstårta och den kan ju inte frysas.

Nej, det är ju kruxet. Vi var inte heller många men gamade åt mig en alldeles för stor tårta. Får äta mycket flera dar i rad nu 😅
Jag ser titt som tätt smörgåstårta i portionsbit på vissa bagerier/konditorier/cafén.

Varit ute och snabbkissat hundarna, varulven hann bara ut genom porten innan dammluckorna öppnade. Nu kräver han gos istället, står bredvid sängen och morrar om jag inte gosar med honom. :meh:

Fick panikångest på vägen till stallet så fick stanna till på en mack. Sedan fick jag mer ångest när jag kom fram till stallet, så fixade inte att gå ur bilen. Tur ägaren skulle dit också så hon kunde ta hand om hästen.

Jag är så otroligt less på mig själv och mitt mående som sätter käppar i hjulet för mig. Känns som jag hela tiden kämpar i motvind.

Är i kö till 1177. Fick en jätteotäck episod i stan med kraftiga synrubbningar, ont i nacken och jag kunde inte höra ordentligt. Varade under ca 15 minuter, sus.i öronen och kraften i kroppen försvann. Är hemma nu och har sällskap.
Samma känner jag av ibland men det går ganska snabbt över, jag har aldrig brytt mig utan misstänker det sker när universum ändrar frekvens, ja jag skyller iallafall på det.:cool: Öronsuset tar ett par dar att bli av med men helt plötsligt är det också borta. :up:

Idag är en sån där fantastisk dag när livet är gött, känslorna i ordning och glädjen bubblar. Varit i trädgården och rensat lite och konstaterat att vitlöken jag satt i höstas är påväg upp, några av pionerna är på väg upp liksom dagliljorna. Kaffe mot väggen på trädäcket och det är njutbart varmt. Tog en vända på min lilla bruna och njöt av vädret och hans vårkänslor. Jag känner mig som en liten tös ganska ofta när jag sitter på hans rygg. Ren och ogrumlad lycka utan några som helst bekymmer. Glädjen i accelerationen när vi galopperar. Samförståndet när han frågar om vi ändå inte ska spurta på lite till uppför backen och det lilla belåtna morret han alltid gör när han får ja på frågan. Kraften i en häst på 170+ som får löpa men också den fantastiska viljan och lyhördheten när det är dax att samla ihop sig. 14 år tillsammans och tryggheten som finns. Livet en sån här dag är underbart och jag vill bara stanna i känslan utan att tänka på morgondagen.

Tur att jag skruvade bort svänghjulet på moppen för att kolla hur elsystemet mådde, wodruffkilen som ska låsa svänghjulet var för liten och vad gör man då, jo limmar fast den med locktite så den sitter hjälpligt fast bara. Idioter! :banghead::banghead::banghead:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 960
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
338
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 241
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kangal!

Hästrelaterat

Tillbaka