Vad gör vi? Del CCXI

FB_IMG_1742817190214.webp
min sista amaryllis blommar nu

Hemma, tack och lov tog det inte så lång tid. Den som röntgade var ännu mer upprörd över att jag röntgas för fyra dagar sedan och nu måste göra det igen! Sånt otroligt slöseri med resurser bara för att jag ska till en annan klinik. Jag misstänker att det tjänas pengar på privata kliniker genom att skicka remisser. Jäkla påfund. Varför bara inte skicka plåtarna från i fredags?

Nu gör foten dessutom ont. Den gör inte det hemma när jag hoppar runt utan kryckor men så fort jag går en lite längre sträcka så börjar den värka. Plus de förbannade kryckorna som jag inte kan gå med och sedan vispar runt och hamnar på golvet och andra passagerare på bussen.

Nu äter jag skalat äpple och känner att livet är lite bättre. Katten sover bredvid med som vanligt på uppvärmd säng och orkade inte lyfta ett ögonlock när jag hoppade in genom dörren.

Promenerat 5 km i skogen och såg en riktigt stor ormvråk :).

Till middag blev det tomatsoppa och bröd med lagrad ost och det var så gott!

Nu har jag bokat hjulbyte till på fredag. Det kommer säkert någon omgång till med kallt och snö men då får bilen stå. Fördelen med att jag numera bor på gångavstånd till mataffärer och centrum.

Höll på att få hjärtsnörp när fina ponnyn inte var i sin box när jag kom.
Blev gladare sen när jag märkte att den går lektion. Ser glad och pigg ut! Skönt. Ska fråga sen hur det gick efter att jag lämnat ifrån mig ponnyn. Bra, uppenbarligen men jag vill veta mer.

Själv ska jag få hänga med en av de kompisar jag definitivt känner bäst här. Ska nu gå och attackgosa :love:
Han kommer säkert sucka åt mig först och sen bli så där glad som han brukar.

Är trött, trött, mer trött. Hade i alla fall lite tur och blev tillfrågad om att byta bort ett pass på jobbet. Vi hade fått tilldelat oss några extrapass, och jag hade inte hunnit se att ena passet inte alls skulle fungera för mig då ena hunden ska till veterinär den dagen. Men, nu frågade en kollega om hon kunde jobba den dagen, så att jag kan jobba hennes dag istället. Perfekt att det löste sig utan att jag ens behövde fråga om det :p

Nu middag. Sedan hoppas jag att sambon vill titta på tv med mig.

Provade att poppa popcorn i kastrull/gryta för första gången i vuxen ålder. Köpte popcorn för..länge sen, för att ta urinprov från katten men hon vägrade att gå på låda med sånt i så det blev en oöppnad påse över (ja, de som hälldes upp i en kattlåda åkte faktiskt i komposten!).
Det gick ändå helt okej! Blev en hel del popcornkärnor som inte poppade, kan bero delvis på mig och delvis på kastrullen, men brände dem iaf inte :up:

Det är ju extra nice att rida på en nyharvad ridbana 👌 så det fick bli en stund dressyr barbacka 😍. Fin baksko damen har....😅. Denna säsong har jag inte behövt dra åt broddarna på pållan; förra skoningen fick hovis inte ens loss ena brodden han dragit åt så fick bli kvar men för en vecka sen bröts den av 😆.

Efter stallet så följde jag med sambon till grannstaden för han skulle göra sån där liten läkarkoll för intyg att få ta C-kort som jobbet står för; bara passa på ju 👌. Han och katterna sover och jag ska med lägga mig strax, bara rysta av lite plädar ute först (har ju ett helt gäng i soffan 😄) och plocka ur bänkdiskmaskinen så ska jag med krypa ner och sova 😴.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
64 960
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
338
Senast: zassoo
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer. 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
59 241
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 419

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kangal!

Hästrelaterat

Tillbaka