Vad gör vi? Del CCX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hurra. MJ läkardagbok fortsätter. Foten var för liten att gipsa. Blir kryckor och remiss till särskild ortoped som ska prova ut särskild sko jag bara ska ta av mig när jag duschar och sover. Absolut inte sätta någon vikt på den. Som jag vandrat runt med ett antal dagar. Blir en del Bolt tror jag. Glömde fråga hur lång tid det tar innan det läker. Någon som har erfarenhet av en fraktur?
Jag har gått på kryckor i 6-8 veckor när jag hadt frakturer i fotleden.

Nej antenn på taket och jag fick räkningen för 3 mån bet förra månaden, så då tog jag förgivet att det ska funka och dom har heller inte flaggat för att nu stänger vi av from xx xx xx
Jag fick flera såna notifikationer - och samtal om att teckna nytt abonnemang för IpTV istället.

Självklart ska du reda ut informationsgången och klaga men själva kanalerna är borta för evigt från luften. Kanske finns nåt enstaka område kvar som får ha i några månader till?

Hemma. Foten har inte gjort ett dugg ont så länge jag inte stött på den innan. Nu gör den rejält ont. Blivit lindad som jag tydligen måste göra före varje dusch och sedan linda den igen. Förbannade påhitt. Kryckorna fattar jag mig inte på och koordination som redan är kass blir inte bättre av det här. Det kommer sluta med att jag snubblar pga kryckorna och far i backen.

Tog dessutom bara sex timmar eller så. Nu ska jag iaf grilla en skiva fläskkarré och mata en hungrig katt. Ta några smärtstillande och förbanna min klumpighet.

Hemma. Foten har inte gjort ett dugg ont så länge jag inte stött på den innan. Nu gör den rejält ont. Blivit lindad som jag tydligen måste göra före varje dusch och sedan linda den igen. Förbannade påhitt. Kryckorna fattar jag mig inte på och koordination som redan är kass blir inte bättre av det här. Det kommer sluta med att jag snubblar pga kryckorna och far i backen.

Tog dessutom bara sex timmar eller så. Nu ska jag iaf grilla en skiva fläskkarré och mata en hungrig katt. Ta några smärtstillande och förbanna min klumpighet.
Jag tycker det är skitsvårt att hoppa på kryckor! Får aldrig in tekniken..
Vi bor dessutom i ett hus med mycket trappor..

Senast ändrad:
Vilken sjukhusserie det blev här ett tag, är som att vara på jobbet 😅

Ni får krya på er både @MJLee och @sthu 🤗
Om vi träffas nån gång lovar jag att inte berätta nåt sjukdoms eller skaderelaterat, en kompis som jobbar inom hemtjänsten som syrra brukar fasa för släktmiddagar för då ska det pratas sjukdomar och köras 20-frågor och när vi träffas och hon frågar hur det är brukar jag dra till med "joo då, och den här veckan har jag haft så bra och jämn avföring" och dom som ev. är med och inte är vana brukar vilja sjunka genom jorden. :D

Jag fick flera såna notifikationer - och samtal om att teckna nytt abonnemang för IpTV istället.

Självklart ska du reda ut informationsgången och klaga men själva kanalerna är borta för evigt från luften. Kanske finns nåt enstaka område kvar som får ha i några månader till?
Nä.

Inget område har mer än 1,2,4 barnkanalen, kunskapskanalen efter 2/1 2025.

Hos oss blev det parabol mrd inspelningsbar box istället för IPtv.

Men förlåt för att jag verkar dum, men hur kan din fot vara för liten att gipsa? Man gipsar ju barnfötter och sånt?

Krya på dig och TA DET LUGNT så du inte förvärrar det! Jag lider med dig och om jag känner mig själv rätt hade jag slängt kryckorna åt helvete redan dag 2....så det får du inte göra :D

Men förlåt för att jag verkar dum, men hur kan din fot vara för liten att gipsa? Man gipsar ju barnfötter och sånt?

Krya på dig och TA DET LUGNT så du inte förvärrar det! Jag lider med dig och om jag känner mig själv rätt hade jag slängt kryckorna åt helvete redan dag 2....så det får du inte göra :D

Ingen aning. Läkaren sa att min fot var för liten, antar att det var för att det var lilltån. Och jag kommer också att slänga kryckorna känns det som. Sätter mitt hopp till den här speciella skon jag tydligen ska få.

Ny vinyl till sadeln på moppen på G, nu kör jag handvevat a'la 1800-tal. 😁

Bifogade filer

• 20250320_201951.webp
    20250320_201951.webp
    109 KB · Visningar: 15
Ingen aning. Läkaren sa att min fot var för liten, antar att det var för att det var lilltån. Och jag kommer också att slänga kryckorna känns det som. Sätter mitt hopp till den här speciella skon jag tydligen ska få.
Aha så skadan sitter i tån typ?
Men vad tradigt att det blir bökigt! Hoppas det läker snabbt i alla fall!

Sonen hade en spricka i sin fot, minns inte riktigt var, men han fick som en slags stödstrumpa bara som han skulle ha på, kryckor och order om att inte gå på det. Minns inte hur han skadade den, var på gympan och landade fel eller liknande och vi valde att vänta lite, men dagen innan vi sökte vård ställde sig storebror på hans fot, så det gjorde ont som in i ......... så då fick vi åka in. Tror att han orsakade sprickan på sin lillebror! De var tonåringar, grabbar som ska biffa sig mot varandra ;)

Tränade, men fick ta det väldigt lugnt. Kroppen var inte alls med på detta, tror det är lite "rest" av huvudvärken :bag:

Handlade även middag till i morgon, en lättlagad sådan (tacos) 😁 Är ju ingen mästerkock och tycker matlagning är skittråkigt :p

Aha så skadan sitter i tån typ?
Men vad tradigt att det blir bökigt! Hoppas det läker snabbt i alla fall!

Sonen hade en spricka i sin fot, minns inte riktigt var, men han fick som en slags stödstrumpa bara som han skulle ha på, kryckor och order om att inte gå på det. Minns inte hur han skadade den, var på gympan och landade fel eller liknande och vi valde att vänta lite, men dagen innan vi sökte vård ställde sig storebror på hans fot, så det gjorde ont som in i ......... så då fick vi åka in. Tror att han orsakade sprickan på sin lillebror! De var tonåringar, grabbar som ska biffa sig mot varandra ;)

Hur länge tog det tills eländet läktes?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
59 717
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen! 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
56 813
Samhälle Är det verkligen så att alla är lika värda? Är till exempel Saddam Hussein lika mycket värd för dig som till exempel dina föräldrar? 2 3
Svar
41
· Visningar
571
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
58 924
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Vinthund som gårdshund?
  • Uppdateringstråd 31