Vad gör vi? Del CCVII

Jag fascineras över er som dricker kaffe "mitt i natten" :nailbiting:! Inget kaffe för mig efter kl l6 ungefär...

Mina föräldrar (65+) dricker kaffe typ 20.30, men mina kollegor i London dricker aldrig kaffe efter 1500 för att o te få sömnproblem.

Jag vet inte om detär dramatiska skillnader i kaffet eller om svenskar är byggda annorlunda

Mina föräldrar (65+) dricker kaffe typ 20.30, men mina kollegor i London dricker aldrig kaffe efter 1500 för att o te få sömnproblem.

Jag vet inte om detär dramatiska skillnader i kaffet eller om svenskar är byggda annorlunda
Eller en generationsfråga? Jag känner väldigt få som vill ha kaffe sent på dagen.

Någon gång ibland kanske jag vill ha en espresso efter maten, men då får man vara redo på att tappa ett par timmar av sömnstarten.

(Sen är det väl skillnad på innehåll i kaffe och kaffe - mycket som är kaffe numer är mer en stor portion mjölk med lite kaffestänk i sig, inte som en dubbel espresso direkt.)

Jag tror det beror på om man vant kroppen vid det.

Varken jag eller mina föräldrar (70+) har problem med sömnen och vi kan ff dricka kaffe vid 21-tiden såsom vi alltid gjort.
Min bror däremot (som har sambo som inte dricker kaffe alls) har bara druckit kaffe på dagtid på jobbet de senaste 15 åren och klarar absolut inte sent kaffedrickande längre. Då jobbade han ändå nattskift under många år dessförinnan och drack enligt egen utsago kopiösa mängder kaffe.

Sitter och funderar på varför jag drömmer sådana fruktansvärda katastrofdrömmar där världen går under, krig osv... I natt drömde jag liksom att jag var tvungen att ringa ett hej då-samtal till min mamma då jag inte visste om jag skulle överleva morgondagen 🥺

Sitter i bilen på väg till motala. Påbörjade resan först kom 10 minuter så ringde larmbolaget. Larmet gick och de såg nånting som blinkade. Vi vände hemåt förmodligen var det odjuren som firade ensamma hemma... nu har vi kommit typ dubbla sträckan...

Har övningskört med lite musik igång för första gången. Vilken känsla :love:

Blev självklart Avenged Sevenfold - Bat Country på 120 motorväg :D

(Men spännande hur skönt det var med lite musik igång, slappnade av lite mer och körde bättre.)

Ett tips från coachen... se upp om du spelar Sabaton för det kan bli så att det går lite väl fort då... har jag hört :angel:

Har krupit ner för att sova. Beställde ett tyngdtäcke och inatt blir första testet. Tycker det var en kamp bara att bädda med det och sen lyckas hamna under täcket, så jag hoppas ändå att det gör någon nytta för sömnen 😅

Jag älskar allt med mitt tyngdtäcke, utom när jag byter sängkläder. 😅
Men märker stor skillnad på både sömnen och min ångest av det, så helt klart värt mödan. 😊

Särbon sover inte bra utan tyngdtäcke. Jag HATAR tyngd på mig, det är luftiga och fluffiga duntäcken som gäller för mig :DDvs vi har INTE gemensamt täcke samt att han får bädda sitt täcke även hos mig, jag vägrar brottas med det :rofl:

Hoppas det fungerar @FeatherCloud, det var mer eller mindre som magi när särbon testade första gången :)

Har äntligen startat om datorn så senaste uppdateringen installerades klart. det verkar som om den blev piggare, faktiskt, och outlook-appen finns kvar. Läste att den inte skulle ingå längre. Så det var ju bra att den finns kvar.
Ser På spåret.

Igår var det härligt att komma in från kylan (närmare 10 minus) och värma mig med sista glöggen för denna jul och med mina nya tofflor jag fick i julklapp; använder annars vanliga klassiska med foder då golven är så kalla men dessa (mer mjuka och mysiga) ger ju mer myskänsla 😍.
Nu på förmiddagen behöver vi inte elda lika mycket då solen skiner rakt in och värmer redan lite; hjälp med uppvärmningen 😄. Det där med solläge på huset är som sagt på både gott och ont 😄.
Var himla skönt med lite sovmorgon efter att ha somnat vid 2 då de där som lekte med sina skrotbilar (lät ju så högt och illa....) på vägen utanför äntligen gav sig iväg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 593
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 910
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 296
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 963
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar