Vad gör vi? Del CCVII

Upphör aldrig att förvånas över vart vårt samhälle är på väg. Läste GP på pressreader. En artikel handlade om att en del föräldrar tar med sig familjens advokat eller jurist på barnens utvecklingssamtal i skolan. Oftast i syfte att diskutera betyg eller bedömning på prov. Kanske dags att föräldrarna ser sig i spegeln och frågar vad de gjort för att stötta barnet i skolan :cool:

Sen undrar jag hur någon ska vilja vara lärare om detta är framtiden?

Upphör aldrig att förvånas över vart vårt samhälle är på väg. Läste GP på pressreader. En artikel handlade om att en del föräldrar tar med sig familjens advokat eller jurist på barnens utvecklingssamtal i skolan. Oftast i syfte att diskutera betyg eller bedömning på prov. Kanske dags att föräldrarna ser sig i spegeln och frågar vad de gjort för att stötta barnet i skolan :cool:

Helt sjukt men riktigt förvånad blir jag tyvärr inte.

Avhandlat en hel massa måsten via datorn, testat i loggning på skolans plattform, registrerat mig på kursen, fixat med försäkring och börjat rensa/ omorganisera min mailbox under dagen.

Även rensat avlopp i dusch samt handfatets vattenlås så nu rinner vattnet som det ska igen. Funderar på om jag ska torka kakelväggar, golv och rengöra duschväggar också.

Fast det får nog vänta tills imorgon. Måste nog dricka kaffe istället!

Hängt upp duschdrapperiet i fönstret men måste klippa av det. Vill helst inte ta ner det igen, men det kanske är det bästa så jag kan klippa rakt. Annars kommer jag gå och irritera mig på det i framtiden.

Men alltså betygssnack på utvecklingssamtal? Här har vi samtalen de första veckorna in på terminen jag har ifrågasatt det för jag trodde man hade samtalen för ha koll på läget..

Men alltså betygssnack på utvecklingssamtal? Här har vi samtalen de första veckorna in på terminen jag har ifrågasatt det för jag trodde man hade samtalen för ha koll på läget..
Ja vi diskuterar ev betygsvarningar, kollar läget i alla ämnen och kollar om det finns funderingar i från elev eller vårdnadshavare när det gäller både betyg och trivsel.

Ja vi diskuterar ev betygsvarningar, kollar läget i alla ämnen och kollar om det finns funderingar i från elev eller vårdnadshavare när det gäller både betyg och trivsel.
Ok. De hinner knappt börja här. I höstas var det i början på september och i våras i januari. Det gjordes i låg/mellanstadiet. Då var det i mitten på terminen.

Har krupit ner för att sova. Beställde ett tyngdtäcke och inatt blir första testet. Tycker det var en kamp bara att bädda med det och sen lyckas hamna under täcket, så jag hoppas ändå att det gör någon nytta för sömnen 😅
Jag älskar allt med mitt tyngdtäcke, utom när jag byter sängkläder. 😅
Men märker stor skillnad på både sömnen och min ångest av det, så helt klart värt mödan. 😊

Jag älskar allt med mitt tyngdtäcke, utom när jag byter sängkläder. 😅
Men märker stor skillnad på både sömnen och min ångest av det, så helt klart värt mödan. 😊
Låter lovande! Jag brukar ha dubbla täcken annars för att få lite mer tyngd, så tänkte jag skulle testa ett riktigt :) Har inga stora sömnproblem mer än en att jag vaknar väldigt lätt, kanske kan tyngdtäcket hålla mig lite mer "stabil" Men ja, det var verkligen vidrigt att bädda med 🙈😅

Mumsar choklad och snickrar på en beställning från vår lokala vinbutik :d Ska snart gå och lägga mig och läsa men måste varva ner lite efter att ha sett en lite onödigt spännande film med maken...

Nöjd med att ha klarat av årets första - och veckans enda - arbetsdag. Det var riktigt skönt att mjukstarta lite istället för att riva av plåstret på en måndag med en hel lång vecka framför sig. Nu har jag istället en hel helg framför mig, och nästan helt fri från planer är den dessutom! :love:

Det blev några härliga timmar I stallet varav en kort skrittur (precis som igår) I kylan som bet i kinderna och trots 4-brodd runt om halkade pållan till en gång med ett bakben så lite skönt ändå att hon inte började busa när grabbarna i hagen brevid lattjade 😄. Ännu mer skönt vore det om det sista bihåle-snorandet ville ge sig med!
Efter att ha grejat hemma och fixat insläpp och en kort promenix före I den härliga vinterkvällen (pållan var inte nöjd- slog en tvärnit när hon insåg att vi gick ifrån stallet, så tydlig häst 😂❤️) och sambon kommit hem lagade vi fredagsmiddag och testade vår nya grillpanna i gjutjärn (har en lite mindre panna också - gjutjärn är bäst, det ska det vara 👌) och slappade med katterna 🥰 härlig fredag och vinterdag 😃.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 585
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 906
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 295
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 948
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar