Vad gör vi? Del CCVII

Här smällde det helt hysteriskt. Det snöar på tvären, ganska otrevligt. Men blir fint! Hoppas det får ligga kvar.

Katten har klarat det bra ❤️

Och jag hoppas att Stockholmsvädret skärper sig, tänkte åka åt det hållet på torsdag :cautious:
Här också, tror grannarna stod på tomten alternativt på åkern utanför så bonden lär ju bli lagom glad. Dottern väcktes inte tack och lov. Tur att det finns mörkläggningsgardiner, blinkade och small något fruktansvärt utanför

Här smällde det helt bisarrt mycket. Vi hade somnat och vaknade av att grannarna stod mindre än 10 meter från vårt sovrumsfönster och drog av en enorm serie fyrverkerier samtidigt som dom skrek(!) helt hysteriskt. Den ena hunden som aldrig varit ett smack skotträdd blev helt panikslagen. Jag försöker för hundens skull hålla mig lugn, men inombords så kokar jag.

Lovade att kvällsfodra hästarna när vi åkte hemåt 🥰, blev en liten sladdning på gårdsplan när vi åkte hem; måste ju få leka lite i snön 😜😇- så himla onödigt med skitregn på all denna snö när det ska komma mer!
Ville vara hemma vid tolvslaget och hålla koll på katterna och kaninerna; det smällde änna närmare och mer än de sista åren: honkatten brydde sig inte ett smack, ungkatten reagerade när han såg färgerna från grannhuset men inte mer än så och kaninerna är lugna; skönt ❤️.
I väntan på 12-slaget blev det film, ost- och kexbricka med marmelad, cider och så öl och en hummer till älsklingen som katterna såklart smakat på 😊. Så himla mätt efter allt gott ikväll! 👌.

Här smällde det helt bisarrt mycket. Vi hade somnat och vaknade av att grannarna stod mindre än 10 meter från vårt sovrumsfönster och drog av en enorm serie fyrverkerier samtidigt som dom skrek(!) helt hysteriskt. Den ena hunden som aldrig varit ett smack skotträdd blev helt panikslagen. Jag försöker för hundens skull hålla mig lugn, men inombords så kokar jag.
Ett under att det inte sker mord på nyårsafton 🙃 Vill typ bränna ner min grannes hus 🙃

Här brydde sig inte hundarna om raketerna och fyrverkerierna, men det var så mycket folk ute, vilket det inte brukar vara, och ett jädrans liv på folket. Det fick dem att reagera. Inte alls van vid att människor brukar bete sig så faktiskt.

Det känns inget annorlunda. Ibland känns det som att folk har för stora förhoppningar på nya år. Det är ju liksom same same.
Nu har jag krupit ner i sängen och ska se sista perioden på hockeyn.
IMG_2316.webp

Här smällde det helt hysteriskt. Det snöar på tvären, ganska otrevligt. Men blir fint! Hoppas det får ligga kvar.

Katten har klarat det bra ❤️

Och jag hoppas att Stockholmsvädret skärper sig, tänkte åka åt det hållet på torsdag :cautious:
Smällde mycket här också. Framförallt under kvällen så min gamling hann varva upp innan det brakade löst ordentligt vid midnatt.
Trots allt gick det ändå bra med hästarna. Lilla Y lugnade sig fortare än gamlingen.

Här brydde sig inte hundarna om raketerna och fyrverkerierna, men det var så mycket folk ute, vilket det inte brukar vara, och ett jädrans liv på folket. Det fick dem att reagera. Inte alls van vid att människor brukar bete sig så faktiskt.

Jag tror att hon blev mest rädd av skriken. En kvinna ”skrikskrattade” något brutalt i säkert en kvart. Nu smälls det enstaka smällare i närheten och det reagerar hon tack och lov inte alls på. Men att fyra av bomber och raketer 8-10 meter från sovrumsfönstret i kombination med skrik var för mycket för henne. Att lägga bajs i brevlådan har aldrig känts rimligare faktiskt.

Även Megara som annars brukar vara kolugn reagerade i år och gick och la sig på madrassen under soffan. Lockade ut henne med godis och då glömde hon bort smällarna. Nu är det hockey men det rör hon inte ett öra för.

Jag tror att hon blev mest rädd av skriken. En kvinna ”skrikskrattade” något brutalt i säkert en kvart. Nu smälls det enstaka smällare i närheten och det reagerar hon tack och lov inte alls på. Men att fyra av bomber och raketer 8-10 meter från sovrumsfönstret i kombination med skrik var för mycket för henne. Att lägga bajs i brevlådan har aldrig känts rimligare faktiskt.
Jag förstår henne helt och fullt, hundarna verkade känna samma här att människornas skrik inte var ok medan raketerna kunde de hantera.

Förstår inte varför man inte kan respektera djur och boende och åtminstone gå undan? samma var det här, folk var nära på ett helt annat sätt än tidigare. Ville folk inte gå ut i snön liksom?!

Tycker bajs i brevlådan är en god idé.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 575
Senast: Krålus
·
Svar
2 004
· Visningar
72 896
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
79 285
Senast: Scata
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
32 874
Senast: netia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar